Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:31

Afbeelding

De lengte van de vlechtjes verschilt, ik stop nl op de stukken waar het wat vlassig wordt. En de rest vd lengte draai ik zo strak mogelijk op bij mn elastiekje. Zelf vlecht ik t begin altijd losjes zodat het mooi plooit als je het vlechtje tot bovenaan oprolt.



Betere video komt nog. Maar bedacht me tijdens t frutselen pas dat k ook nog even wou filmen _O- volgende keer toch t statief mee das makkelijker.

Heb de XL's gebruikt. Voor de laatste plukken die korter/dunner zijn en de voorpluk gebruik ik de normale. Maar dat zal k wel x laten zien met statief erbij.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:15

hebben jullie trouwens een vaste tutdag? bij mij is dat op woensdag. beentjes, derde oor, baard en oren scheren en dan benen, manen en staart wassen met shampoo en de rest met water *D

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:46

jumpyhorse schreef:
hebben jullie trouwens een vaste tutdag? bij mij is dat op woensdag. beentjes, derde oor, baard en oren scheren en dan benen, manen en staart wassen met shampoo en de rest met water *D

Haha nee, die van mij lopen er nu weer als sloebers bij met te lange manen en beginnende sokken. Die ga ik voor mn wedstrijd weer fatsoeneren volgende week. Alleen het derde oor hou ik echt goed bij want die vind ik irritant :Y)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:04

ik heb ook de quick knot geprobeerd!
1 keer wild schudden en ze hingen er nog half aan, volgende keer wat beter vastmaken dus. Wel super snel klaar! Voorpluk ook met die QK gedaan, moet nog even aan wennen maar het is te doen

Afbeelding
Afbeelding

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 22:09

jumpyhorse schreef:
hebben jullie trouwens een vaste tutdag? bij mij is dat op woensdag. beentjes, derde oor, baard en oren scheren en dan benen, manen en staart wassen met shampoo en de rest met water *D

nee hoor, gewoon elke dag wat

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:52

S_en_Z schreef:
[ [url=m/uKMtNk.jpg]Afbeelding[/url] ]

De lengte van de vlechtjes verschilt, ik stop nl op de stukken waar het wat vlassig wordt. En de rest vd lengte draai ik zo strak mogelijk op bij mn elastiekje. Zelf vlecht ik t begin altijd losjes zodat het mooi plooit als je het vlechtje tot bovenaan oprolt.

[ Video ]

Betere video komt nog. Maar bedacht me tijdens t frutselen pas dat k ook nog even wou filmen _O- volgende keer toch t statief mee das makkelijker.

Heb de XL's gebruikt. Voor de laatste plukken die korter/dunner zijn en de voorpluk gebruik ik de normale. Maar dat zal k wel x laten zien met statief erbij.




Nieuw bijrijdpaard? :D

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 23:57

S_en_Z schreef:
[ [url=m/uKMtNk.jpg]Afbeelding[/url] ]

De lengte van de vlechtjes verschilt, ik stop nl op de stukken waar het wat vlassig wordt. En de rest vd lengte draai ik zo strak mogelijk op bij mn elastiekje. Zelf vlecht ik t begin altijd losjes zodat het mooi plooit als je het vlechtje tot bovenaan oprolt.

[ Video ]

Betere video komt nog. Maar bedacht me tijdens t frutselen pas dat k ook nog even wou filmen _O- volgende keer toch t statief mee das makkelijker.

Heb de XL's gebruikt. Voor de laatste plukken die korter/dunner zijn en de voorpluk gebruik ik de normale. Maar dat zal k wel x laten zien met statief erbij.

ik word helemaal zen van die typische stalgesprekken op de achtergrond, geweldig :') :+ Goed filmpje, nu weet ik eindelijk hoe ze gebruikt worden!

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 01:02

Nynkster schreef:
ik heb ook de quick knot geprobeerd!
1 keer wild schudden en ze hingen er nog half aan, volgende keer wat beter vastmaken dus. Wel super snel klaar! Voorpluk ook met die QK gedaan, moet nog even aan wennen maar het is te doen

[ [url=m/tEMRpi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wSq2Sq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou volgende keer zelf wat meer en kleinere knotten doen, door zo weinig dikke knotten lijkt de hals heel kort en minder bespierd/breed, hoe meer knotten hoe langer de hals lijkt, en als je een wat armer bespierde hals hebt kan je m dikker laten lijken door dunnere knotten :)*

Dankzij de hoeveelheid en dikte van knotten kan je de hals een heel ander beeld geven dus :#

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 06:53

Maddy_Paola schreef:
Nynkster schreef:
ik heb ook de quick knot geprobeerd!
1 keer wild schudden en ze hingen er nog half aan, volgende keer wat beter vastmaken dus. Wel super snel klaar! Voorpluk ook met die QK gedaan, moet nog even aan wennen maar het is te doen

[ [url=m/tEMRpi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wSq2Sq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou volgende keer zelf wat meer en kleinere knotten doen, door zo weinig dikke knotten lijkt de hals heel kort en minder bespierd/breed, hoe meer knotten hoe langer de hals lijkt, en als je een wat armer bespierde hals hebt kan je m dikker laten lijken door dunnere knotten :)*

Dankzij de hoeveelheid en dikte van knotten kan je de hals een heel ander beeld geven dus :#


Ja klopt idd! Behalve het feit dat haar hals gewoon slecht bespierd is nu. Ze is net 3 dagen terug van de hengst waar ze 6 week is geweest. Dus is helaas jiet anders. Zal na de zomer wel beter zijn. Had ook niet heel veel tijd om foto’s te maken maar volgende keer zal ik dat eens doen!

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:45

Heleennn schreef:
S_en_Z schreef:
[ [url=m/uKMtNk.jpg]Afbeelding[/url] ]

De lengte van de vlechtjes verschilt, ik stop nl op de stukken waar het wat vlassig wordt. En de rest vd lengte draai ik zo strak mogelijk op bij mn elastiekje. Zelf vlecht ik t begin altijd losjes zodat het mooi plooit als je het vlechtje tot bovenaan oprolt.

[ Video ]

Betere video komt nog. Maar bedacht me tijdens t frutselen pas dat k ook nog even wou filmen _O- volgende keer toch t statief mee das makkelijker.

Heb de XL's gebruikt. Voor de laatste plukken die korter/dunner zijn en de voorpluk gebruik ik de normale. Maar dat zal k wel x laten zien met statief erbij.

ik word helemaal zen van die typische stalgesprekken op de achtergrond, geweldig :') :+ Goed filmpje, nu weet ik eindelijk hoe ze gebruikt worden!


Ja grappig he haha

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:25

Ik zou graag kleinere en wat meer knotten willen proberen maar dan vrees ik dat ik de manen nog meer zal moeten uitdunnen. Zoals ze nu zijn heb ik meestal een knot of 7-9 van een mooie maat. Ik moet ze wel vastzetten met draad, anders lijkt het nergens naar (en schieten ze alsnog heel snel los).

Wat ik wel jammer vind aan mijn paard is de voorpluk. Die is mooi, goede lengte maar om een echt mooie knot ervan te maken nét iets te dun. De dikte en hoeveelheid haar die hij op de manenkam heeft, die mist hij daar dan weer. De oplossing zou een vlecht zijn die met hele fijne strengen wordt gemaakt, maar daar houdt hij zijn hoofd absoluut niet stil genoeg voor. Ik twijfel nog om voor wedstrijden gewoon een zwart oornetje aan te schaffen.

Mijn vaste tutmoment is de avond en/of ochtend voor wedstrijd :) Manen knip ik tussendoor regelmatig eens bij, idem met zijn "plukken" op de kogels en in de kootholte.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:47

Ik wilde rijden en vanavond wassen voor de wedstrijd morgen maar het giet hier.

Zie hier mijn zwijn := dus nu maar gewassen en dan maar niet rijden haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:09

Lekker!

Hier vanavond ook nog ff gedeeltelijk wassen en alvast invlechten voor de wedstrijd van morgen.
Alleen heb niet zo veel tijd, dus uitgebreid tutten zit er helaas niet in -O- .

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:43

Hoi hoi heeft iemand ervaring met de sectolin clipper se 210? Gaat hij lang mee en gaat hij ook door friezen haren? Bedankt alvast!

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:53

Josien_ schreef:
Lekker!

Hier vanavond ook nog ff gedeeltelijk wassen en alvast invlechten voor de wedstrijd van morgen.
Alleen heb niet zo veel tijd, dus uitgebreid tutten zit er helaas niet in -O- .


Vandaag wel de tijd gehad om lekker te tutten :D . En eraan gedacht om een foto te maken haha.

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:18

Jacobienx schreef:
Hoi hoi heeft iemand ervaring met de sectolin clipper se 210? Gaat hij lang mee en gaat hij ook door friezen haren? Bedankt alvast!


Die heb ik ook! werkt als de tierlier. Van de week de sokken van mn welsh eraf, binnen minuutje gedaan. Heb m ook wel bij friezen gebruikt, wil prima

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 09:46

Jacobienx schreef:
Hoi hoi heeft iemand ervaring met de sectolin clipper se 210? Gaat hij lang mee en gaat hij ook door friezen haren? Bedankt alvast!

Ja heb hem al twee jaar en werkt super, heel handig omdat hij draadloos is en scheer zo overal doorheen bij mij. Zowel sokken van de tinker als vacht van mijn sportpaard.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:01

Wat een mooi paard heb jij Josien!

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:11

Nog even geoefend op een strakke (bovenhandse) hengstenvlecht;
Afbeelding

Afbeelding

En voor het eerst een matje gevlochten;
Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie? :D

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:39

Scheerapparaat van ome ali is hier binnen, en wauw! Wat ziet ie er goed uit, ook erg stil en heb m op mn been even getest een klein stukje omdat ik niet weet hoe mn paard reageert en dat gaat goed :Y)
Morgen testen op paard lief... voor zn vetlokjes bij zn benen, heb nog nooit eerder een paard geschoren, wel koeien dus ken het principe. Maar op hoeveel mm scheren jullie altijd? Voor ik het verpest

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:47

Annenas schreef:
Scheerapparaat van ome ali is hier binnen, en wauw! Wat ziet ie er goed uit, ook erg stil en heb m op mn been even getest een klein stukje omdat ik niet weet hoe mn paard reageert en dat gaat goed :Y)
Morgen testen op paard lief... voor zn vetlokjes bij zn benen, heb nog nooit eerder een paard geschoren, wel koeien dus ken het principe. Maar op hoeveel mm scheren jullie altijd? Voor ik het verpest


Ik scheer voetjes altijd op 3mm. :))

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:48

Ik op 2mm , vetlokken omhoog en sinds kort de rest naar beneden

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:12

Thanksss! Zal t eens proberen morgen

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:59

Netjes Jumpyhorse, strak vlechten blijft voor mij een uitdaging.

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 08:16

Top Annenas! Hoop dat meer mensen het lezen, het scheelt echt heel veel geld en is precies zoals de Secolin SE 210.

Ik scheerde meestal op de 'langste' stand, weet even niet hoeveel mm dat is.