Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:00

@Faitherr, ik vind je voorknotje super mooi <3 ik zou alleen zelf niet zo snel zoveel vlechtjes maken, dan eerder een mooie strakke hengstenvlecht.

@kim_1990, resultaat mag er dan ook zeker zijn! Wat is die enorm wit zeg!

@mirriejj, wauw! Die is echt enorm opgeknapt! Ik vind die korte coupe wel heel erg flitsend staan!

@keshia, ze zag er in ieder geval super knap uit! Ik heb het probleem net andersom, paardlief super braaf en heerlijk ontspannen rond gereden, maar dan is het altijd maar weer gokken hoe de jury ons gaat belonen. 2 weken terug reed ik 195 punten en gisteren 167 :')

@Eline_S_S, zo'n sexy sportcoupe, daar worden we allemaal toch blij van? *\o/*

@Odenxia, ik gebruik meestal 2 in 1 shampoo (met een beetje condition er in) misschien dat dat minder bijt in de huid dan gewoon alleen shampoo?

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:02

odenxia schreef:
Hallo Allemaal,

Ik volg jullie al een tijdje en zie veel tips en trics voorbij komen.
Nu heb ik een vraagje. Mijn merrie heeft een erg gevoelig huidje als ik dr was met shampoo,betadine,groene zeep tref ik dr de volgende dag aan op stal met bulten over haar hele lijf.
Bestaat er een shampoo of een zeep welke geschikt is voor paarden met een gevoelig huidje?

Misschien gewoon baby shampoo?
Betadine en groene zeep ontvetten heel sterk, misschien dat ze daar gewoon op reageert

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:15

Baby shampoo kan, maar gebruik dan geen Zwitsal. Daar zit heel veel parfum in en wordt ook altijd afgeraden om het voor de gevoelige huid te gebruiken. Ik weet niet of er speciale paarden shampoo is voor de gevoelige huid, maar iets als neutral zou ook moeten gaan. Gebruik zelf altijd de baby versie omdat het haar daar zachter van wordt.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:30

Tnx voor de tips meiden, ga baby shampoo proberen kijken of dat werkt inderdaad.


PanamaD schreef:
odenxia schreef:
Hallo Allemaal,

Ik volg jullie al een tijdje en zie veel tips en trics voorbij komen.
Nu heb ik een vraagje. Mijn merrie heeft een erg gevoelig huidje als ik dr was met shampoo,betadine,groene zeep tref ik dr de volgende dag aan op stal met bulten over haar hele lijf.
Bestaat er een shampoo of een zeep welke geschikt is voor paarden met een gevoelig huidje?

Misschien gewoon baby shampoo?
Betadine en groene zeep ontvetten heel sterk, misschien dat ze daar gewoon op reageert


Dat ontvetten zou inderdaad heel goed kunnen dat ze daar op reageert. Helemaal niet aan gedacht |o

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:30

Ongeparfumeerde babyshampoo of teatree shampoo

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:55

Nogmaals bedankt voor de tips _/-\o_

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:01

https://www.horsefitshop.nl/hfs-tea-tre ... 12418.html
"Tea Tree Shampoo is een milde shampoo met een diepreinigende werking en het zuivert de huid. De shampoo is zeer geschikt voor paarden met een onrustige of gevoelige huid en bij roos."

De Tea Tree Shampoo van de Grand National is ook goed, die is o.a. te koop bij Welkoop en Divoza.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:43

Tnx Jaime, deze was ik inderdaad al tegen gekomen in mijn zoektocht. Misschien het proberen waard.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:18

Ik gebruik net de zeepvrije wasgel van zwitsal voor mijn paard. Ruikt niet zo ontzettend sterk en is ook heel makkelijk uit te spoelen, ondanks dat die wel flink schuimt.

Vind dit topic altijd zo fijn om te doorbladeren, die vrolijk frisse paarden zien geeft een voldaan gevoel en zin om de mijne ook spik en span te houden :D

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:29

Wat komen er weer frisse paardjes voorbij! En ook iets minder frisse haha.

Heeft er iemand een tip waarmee je een plumeau staart kunt wassen en/of insmeren? Ze schuurt haar staart, nu heeft ze nog een super mooie dikke staart, maar wil dat eigenlijk ook graag zo houden...

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:34

Zwavel/teer shampoo of ook de teatree van grand national voor het wassen, insmeren is altijd lastig want je moet echt goed op de staartwortel komen tussen de haren in.. ik vind zelf de Sectolin Sweet Itch wel een fijn product en het allerbeste is toch wel Derfen vind ik, maar kost ook wat

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:37

Het enige wat hier echt afdoende werkt is een deken. Niet alleen omdat pony schuurt, ook omdat vriendje het paard regelmatig in de staartaanzet "bijt" om te spelen :roll:

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 15:50

Varekaj schreef:
Vind dit topic altijd zo fijn om te doorbladeren, die vrolijk frisse paarden zien geeft een voldaan gevoel en zin om de mijne ook spik en span te houden :D


Ik vind dit ook een heerlijk topic. Mijn paard staat nu nog in training om zadelmak gemaakt te worden en vrijdag komt ze naar huis dus kunnen we weer lekker gaan tutten.

Heb dr 2 weken geleden op de foto gezet maar ergerde me dood aan haar te lange manen en niet geknipte 3e oor :') :')

Afbeelding

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:06

Quir schreef:
Wat komen er weer frisse paardjes voorbij! En ook iets minder frisse haha.

Heeft er iemand een tip waarmee je een plumeau staart kunt wassen en/of insmeren? Ze schuurt haar staart, nu heeft ze nog een super mooie dikke staart, maar wil dat eigenlijk ook graag zo houden...


Mijn paarden schuren normaal gesproken nooit, maar als er eens een een beetje kriebel heeft was ik de staart met Betadine en doe ik er daarna Itch Free Gel van Grand National in. Dan jeuken ze écht niet meer.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:53

Quir schreef:
Wat komen er weer frisse paardjes voorbij! En ook iets minder frisse haha.

Heeft er iemand een tip waarmee je een plumeau staart kunt wassen en/of insmeren? Ze schuurt haar staart, nu heeft ze nog een super mooie dikke staart, maar wil dat eigenlijk ook graag zo houden...


Mijn trainer adviseerde mij om knoflook supplement bij te voeren, geen idee waarom of hoe het werkt, maar bij mijn paard werkt het in ieder geval heel goed :D

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 18:57

Is knoflook niet gevaarlijk om dagelijks bij te geven? Er is een tijdje zo'n hype geweest omdat het zou helpen tegen vliegen maar kan me herinneren dat er steeds gezegd werd om het niet te doen ivm gevaar voor vergiftiging/bloedarmoede ofzoiets.

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:07

Ik geef mijn paarden in de zomer altijd knoflookpoeder over hun eten. Niet veel, een klein beetje. Nog nooit ergens last van gehad.


Hier knip ik t derde oor niet, want t valt bij de mijne precies gunstig allemaal dat het zonder te knippen ook erg mooi zit. :)

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:46

Knoflook is achterhaald, werking tegen vliegen is 0% en het is ook nog ongezond ivm bovengenoemde redenen

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:34

Ze krijgt inderdaad maar een heel klein beetje knoflook, ik weet ook niet waarom maar werkt hier voor mij ontzettend goed.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:39

Voor de bokkers die graag met een tee trea shampoo of andere tee trea producten werken. Je kunt het ook ik pure vorm kopen en dan zelf door een shampoo heen doen :j ik doe dit regelmatig, emmer water met sop en een scheutje tee trea erin. Staleigenaar zegt altijd dat het net naar sauna ruikt als ik dan klaar ben :')

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:07

Wauw ik heb wat uit te proberen! Thanks!

welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:22

Goede tip! Stuk goedkoper dan de speciale paarden variant.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:58

Tegen vliegen blijkt het ook wel redelijk te werken, heb het wel eens door de vliegenspray gedaan.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:04

Ik gebruik tea trea voor jeuk idd en de manen worden er mooi wit van!!

Tegen plumeau staart kan mengsel met listerine ook nog wel werken. Gebruik ik ook tegen kriebels. Mijne heeft eczeem maar paard van vriendin niet en die schuurt ook wel eens in zomer. Gebruikt dat mengsel ook en jeuk is dan snel weg.
Echte listerine 1:1 mengen met water en sprayen en in wrijven

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:08

Waar haal je dat? Ik heb nu zo een fles mondspoelmiddel voor ogen :+