Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:39

Mijne staat ook onder de rambo sweet itch hoody...voor 2 weken terug was het hier toch echt 27 graden en mijne stond als 1 van de weinige lekker niette zweten :+
Rambo is uv werend...bij mij krijgt mijn paard het tot nu toe nog niet zweterig warm eronder...ook met die 27 graden nog niet... *\%/*

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:42

Ik heb een bruin eczeemdeken van première dat aansluit als een pyjama. Zweet mijn paard ook niet onder, tenzij het 30 graden is of 25 en compleet windstil. Houdt hem ook prima schoon, maar dat is vooral een handige bijkomstigheid. Mijne hebben hun deken op omdat ze echt lekgeprikt worden over hun hele lijf.

Ik zou eigenlijk nog eens moeten kijken hoe dat spul van jou alweer heet Quir. Ik ben in juni ook in scandinavie, zou eigenlijk een aantal flessen moeten aankopen als.ik daar dan toch ben.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 11:21

Ik ben ook wel benieuwd naar dat spul Quir?

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 11:24

Ik zou tegen extra vuil ook antiklit sprayen. Doe ik ook in de sokken als ik die net gewassen had, merkte toch dat er minder modder aan bleef kleven

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 11:41

Toen ik in zweden was een aantal jaren terug gebruikte we een.soort van teer achtig iets wat de vissers daar schijnbaar veel gebruikte...dat smeerde we in strepen op het paard, 24 uur nergens last van hahaha ik smeerde het ook wel eens over mijn eigen armen en een streepje in mijn nek...dan werd ik zelf ook niet lekgeprikt...vreselijk daar in zweden zoveel muggen dat er zitten...pfff

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:01

Ik gebruik ultrashield absorbine (de zwarte fles, dus niet de groene of rode) werkt ongeveer twee weken! Zelfs hier in Zweden en met die enorme bende muggen, brrr. Als je regelmatig intensief traint en het paard veel zweet of regelmatig afgespoten wordt, moet je wel wat vaker spuiten. Meestal doe ik het dan ongeveer 1 (soms 2) keer in de week, ik was de paarden ook regelmatig uitgebreid (minimaal 1x in de week in de zomer) en daarna spuit ik ze dan in. 1 bus per paard per seizoen, dus dat is zeker goed te doen vind ik. Spul is zo tussen de 25/30 euro per fles. In NL helaas niet verkrijgbaar.

Het werkt trouwens ook als glans/anti-klit middel, ze worden er super zacht van, zonder dat zadel of iets gaat glijden. :D

Maar niets helpt tegen die klei. :+
Behalve droog weer...

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:16

Hmm interessant, in Duitsland ook niet verkrijgbaar? Of via Hooks ofzo :P

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:20

Kunnen we dat spul bij jou niet bestellen quir? :))

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:24

Hööks heeft ze wel, nu ook in de aanbieding, maar volgens mij niet op de EU website. Duitsland durf ik niet te zeggen.

Op zich kan ik best bestellen, maar dan zal ik ze wel naar NL moeten verzenden. Ik weet namelijk nog niet wanneer we weer met de auto naar NL gaan en vliegtuig durf ik het toch niet aan met meerdere flessen. :D

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:25


Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:32

Afbeelding
Is dit dezelfde quir?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:39

Het is niet precies dezelfde als ik heb nu, deze zegt 17 dagen? Maar als ik t goed heb is die bij Horze ook 45€ toch?

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 12:45

Ja klopt !

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:45

Lekker op vakantie geweest naar kootwijk. Nadeel is dat paard lief daar echt heel vies vandaan komt. Vandaag lekker kunnen soppen. Manen Zijn iig weer zilver( niet te zien op foto zie ik nu ;)


Afbeelding

Afbeelding

En tijdens het drogen

Afbeelding

Morgen nog voetjes, hoofd en derde oor scheren

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:20

Hier ook lekker gewassen met t mooie weer!

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:09

Mijne glimt me zonder wassen tegemoet als een spiegeltje dus ik wacht nog even. Heb dinsdag nog les en donderdag wedstrijd. Als ik 'm alsnog zou wassen zou woensdag het beste uitkomen.

Vliegtuig... niet aan gedacht. Zouden ze erover vallen als je 1 fles meeneemt? Het is voornamelijk om 1 paard tijdens wedstrijd echt vliegvrij te houden. De rest van de tijd lukt wel met (uitrij)vliegendeken.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:15

Nee 1 fles zal geen probleem geven verwacht ik, mits je het niet in handbagage hebt dan. Maar meerdere flessen is wat anders. :))

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:47

Hier ook lekker gesopt met dit weer! Heerlijk om een witte pony te hebben sinds 2 weken.

Afbeelding

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:14

Iemand goede tips om je paard glanzend te krijgen? Mijn paard zijn vacht glanst helemaal niet...best wel dof en hij heeft ook niet echt zachte haartjes...hij is meer ruwharige vacht...hij krijgt qua voer: (zo goed als) onbeperkt hooi, 2 x per dag 100 gram vital slobber, oerbalans poeder en 25ml synopet voor de spieren, ook krijgt hij zonnebloemolie over zijn voer...verder wordt hij bijna dagelijks geborsteld, betutteld en getroeteld...hij is verder echt een vrolijke pony maar er zit totaal geen glans op hem...iemand een idee of er misschien middeltjes zijn om de vacht te ondersteunen/meer glans te geven?
(Als het belangrijk is, het gaat om een tinkerruin en hij is voor het laatst in maart geschoren) ik ken meerdere paarden die rond die tijd nog geschoren zijn en die glanzen je wel tegemoet...wie ooh wie weet wat te doen?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:26

De vacht zou iig niet letterlijk stekelharig mogen zijn, staat hij met een deken?

Zonnebloemolie is niet echt het beste, je kan beter lijnzaadolie geven. Om de mijne echt te laten glanzen op wedstrijd doe ik borstelen, dan met vochtig doekje alle grote stofresten weg en dan met droog doekje heel klein beetje babyolie voorzichtig wat tegen de haren in en dan met de haren mee gladstrijken. Doe ik zeker niet wekelijks, je haalt er ook de basis vetlaag mee weg als je niet oplet maar het geeft net dat tikje extra.

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:50

Ik heb toevallig vandaag zeewier thuisgekregen. Vond mijn paard net dat laatste beetje glans missen, en om even te kijken of ze hier echt zwarter door wordt. Een bruine Fries vind ik niet erg, maar wel als het door een tekort komt :P Is overigens helemaal niet zo duur om eens te proberen, 5.75 voor een kilo.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:54

Varekaj schreef:
De vacht zou iig niet letterlijk stekelharig mogen zijn, staat hij met een deken?

Zonnebloemolie is niet echt het beste, je kan beter lijnzaadolie geven. Om de mijne echt te laten glanzen op wedstrijd doe ik borstelen, dan met vochtig doekje alle grote stofresten weg en dan met droog doekje heel klein beetje babyolie voorzichtig wat tegen de haren in en dan met de haren mee gladstrijken. Doe ik zeker niet wekelijks, je haalt er ook de basis vetlaag mee weg als je niet oplet maar het geeft net dat tikje extra.


Hij is wel echt stekelharig achtig...voelt heel ruw aan zijn vacht...hij steeds met eczeemdeken...verder geen andere dekens (meer)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:04

Past zijn deken wel goed dan? Je zou anders kunnen denken dat het deken zijn haren stukschuurt omdat het te krap ligt.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:12

Varekaj schreef:
Past zijn deken wel goed dan? Je zou anders kunnen denken dat het deken zijn haren stukschuurt omdat het te krap ligt.


Deken is volledig op maat gemaakt door een erkende dekenmaker...deken zit als gegoten om hem heen gelukkig...dus denk niet dat dat de oorzaak kan zijn helaas :(

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 23:32

Vaak is er lichamelijk dan iets mis. Een dof paard is over het algemeen geen gezond paard