Waar lever jij op in op pensionstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 07:01

Het enige waar ik op inlever is geen bos in de buurt maar met de trailer weg genoeg mogelijkheden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 07:12

Wij staan er dit jaar al 12 jaar. Dat zegt denk ik wel genoeg. Enige minpuntje is die paar dagen in de winter dat je allemaal binnen moet rijden omdat het weer niet mee werkt. Maar ook daar is prima overheen te komen, want het zijn maar een paar dagen met vorst of extreme neerslag dat je niet naar buiten kunt (en dat laatste is een keus natuurlijk je kan best in regen rijden). Wij hebben iig een binnenbak, en kunnen dus in principe altijd terecht om te rijden.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:01

Ik lever in op afstand. Zit op 30 autominuten van huis. Maar daarvoor staat paard 24/7 buiten in groot weiland in een fijne kudde met onbeperkt ruwvoer en heb ik prima rijbak en gezellige stalgenoten. Is dichterbij niet te vinden. Comfort paard gaat sowieso voor mijn gemak. Was makkelijke keuze!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:27

Ik heb een fijne stal. Enige minpunt is dat ik half uur moet rijden om er te komen. Maar nu met andere werktijden beter te combineren.

Ik ben keer daar weg gegaan. En nu in dec weer terug te komen. Ben van plan om verlopig niet weg te gaan.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:33

Ik lever ook in op de afstand. Ik rijd er in zo'n 35/40minuten naar toe. Verder komt mijn pony wel iedere dag buiten en wordt het systeem richting de weilanden gereguleerd met opbouwen. Krijgt ze meerdere keren op een dag hooi/voordroog/kuil en één keer brok. Wordt ze uitgemest en de andere dagen opgestrooid en is het stallen systeem zo dat ze altijd droog staat. Ontwormen wordt gedaan, DA wordt gedaan, Hoefsmid wordt gedaan (wel als ik het aangeef).

We hebben een ontzettend grote overdekte reining bak met reining bodem vanzelfsprekend. Ik heb een enorm grote kast waar ik bij wijze van spreken niet bij de bovenste plank kan :') Een kantine waar we van alles (tegen betaling) kunnen pakken. Er worden voldoende activiteiten georganiseerd. En op vijf minuten stap afstand zit je met je kont in het bos.

Je betaald wat, voor deze omgeving, je hebt ook wat. Ik ben tevreden. Limburg is nog verder waar ze eerst stond :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:38

Inleveren op faciliteiten maar paardjes staan wel het hele jaar door 24/7 op de weide en dat is voor mij het belangrijkste :)
Geen binnen- of buitenbak, wel een weide of paddock waar ik eens een piste af kan zetten 40x60, geen fancy poetsplaats maar een tuinslang aan de weg.
Wel altijd iemand om een oogje in het zeil te houden, bos dichtbij, altijd buiten in kudde, hoef niet te mesten of te voeren (maar help hier wel als ik vrij ben), stalhouders met ervaring en de nuchterheid van echte boeren, een fijne groep stalgenoten en dit op 8min rijden van mijn thuis :)

En heb er nog mijn lieve vriend aan over gehouden :D

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:21

Ik lever in op afstand. 25 min autorijden van huis.
Maar dan heb ik wel zomer en winter het paard 24/7 buiten in een groep met in de zomer 4 uurtjes op het gras. Voor de rest op onbeperkt hooi.
Daarnaast heb ik 2 binnenbakken, een buitenbak, een wasplaats, een roundpenn , kantine en het strand op een half uurtje paardrijden.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:33

Ik had voorheen mijn twee paarden lekker bij mijn ouderlijk huis met veel weide, maar helaas gebrek aan trainingsmogelijkheden. Ivm verhuizen naar het westen één paard meegenomen en pension stal gezocht. Voor ik op mijn huidige stal terecht kwam heb ik één week ergens anders gedaan, maar dat paste totaal niet bij ons gezien het grote contrast met wat we gewend waren als thuis gestald staan. Nu sta ik op mijn huidige stal al bijna twee jaar naar alle tevredenheid!

Pluspunten:
-Goed management!
-Rust en regelmaat
-Veel buiten in tweetallen
-Weinig mensen (8 op 15-20 paarden) en allemaal verstand van paarden houden
-goede communicatie onderling
-ivm trainingsstal regelmatig veterinaire begeleiding
-trailer stalling
-poets en wasplaats
-gebruik van materiaal
-veel mogelijk in overleg
-trainingsbaan

Minpunten
-in principe geen weide gang
-geen bak
-prijzig

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 21:36

Voordelen:
-grote weide met een ander paard wat klikt
-rustige omgeving
-op wandelafstand vele ruiterpaden
-ook in de winter dagelijks buiten
-stalgenootjes

Nadelen:
-afstand - 20km
-soms niet goed gemest
-mag soms regelmatiger hooi krijgen
-rijbak ligt te droog bij weing regen, en vaak te nat in de winter
-soms discussie met de staleigenaar

Fenia

Berichten: 1155
Geregistreerd: 21-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:24

Pluspunten:
-super sfeer
-binnenbak en buitenbak welke er altijd top bij liggen
- 2xlongeercircels, 1 overdekt.
- overdekte stapmolen op zand.
-zomers de hele dag op de weide
- 5 minuten met de auto vanaf mijn huis
- solarium en douche met warm water
- eigenaren die zich top inzetten voor de stal en paarden.
- stalterrein kun je alleen opkomen als je een sleutel hebt van het hek. Je hoeft er dus niet over in re zitten dat vreemden snachts bij je paard/spullen/trailer kunnen komen.

Minpunten:
-Geen bomen/beschutting in de wei voor als de zon fel is zomers of regent
- geen mooie uitrijmogelijkheden. Maar die hen je hier sowieso weinig..
- 4 paddocks, dus swinters is het soms lastig je paard voor langere tijd buiten te zetten.

Nogal wat meer plus dan min punten dus. Ben erg tevreden over deze stal en zou er dan ook niet meer weg willen.

Anastasia24

Berichten: 2708
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:34

Eigenlijk, niks! ( ik sta er pas een weekje hoor. )

We hebben een binnenbak, buitenbak, 10 uur weidegang met onbeperkt hooi in een fijne kudde en lieve paardjes. Goed, ruim terrein, geweldige mensen en eigenaar. En letterlijk aan het bos! 1 rustige weg oversteken! Je eigen ruime kluis, elke dag een schone stal en méér dan voldoende hooi op stal, met nog is een soort slobber met 2 sneetjes brood als voer savonds en sochtends. Afspuitplaats, poetsplaats, buiten en binnen. En alles is gewoon netjes! Ik zou zo snel écht geen minpunten weten! Alles is inpreciepe mogelijk als je het bespreekt. Wel is het voor mij 25 minutjes fietsen en een kwariertje met de auto. Maar aangezien ik toch wil afvallen, is dit wel een pluspuntje! :')
Ook zijn ze bezig met een longeercirckel, dat was eigenlijk het enige wat ik me kon bedenken, hoewel ze het prima doet in een normale bak. Het enige dat ik dan écht kan bedenken zijn de 3 paardenvrachtwagens op het terrein, Wat behoorlijk wat plaats inneemt. 2 naast elkaar, dus dat was in het begin wel érug snappend. Maargoed, of dat nou een minpuntje is? Verder is altijd de bak etc. wel vrij. ( Rond de tijd dat ik kom ).

Paardje doet het géweldig hier, véél beter dan op bijv. vorige stal.
De prijs is ook wel goed, 275,- volpensioen. Dus, ik vind het helemaal prima zo. *D

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:51

Ik sta op de voor mij (en mijn paard) perfecte plek! Ik denk niet dat ik zoiets ooit nog weer ga vinden.

Het is een halfingerfokkerij waar een aantal (waaronder ik met mn haflinger die bij mij op stal gefokt is) in pension sta. Stalgeld is relatief laag, ze staat swinters snachts op stal en overdag altijd buiten. Zomers 24/7 op het land en mocht ik dat willen kan ze snachts ook naar binnen in de zomer. Ze staan altijd in kuddeverband. We hebben een mooie 20x40 verlichte buitenrijbaan, een verlichte longeercirkel, een stapmolen en een paddock. Hooi wordt sochtends en savonds gevoerd en de stallen doen we met zn allen. Dus elke avond een schone stal en ze krijgt eigen voer gevoerd elke avond. Ook is er de mogelijkheid voor mij om een veulen te fokken waar ik ook heel blij mee ben! We steken de straat over en we zijn in het bos en ik heb een leuk groepje stalgenoten! En dan ook nog eens 10min van mn huis!

Perfect voor ons dus!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:42

Ik lever in op de bak , Die is net veel regen erg nat
En luxe in welke vorm dan ook voor de mens
Maar daar tegenover staat dat paard in de groep buiten staat Met onbeperkt hooi
En haar wel zijn gaat voor mijn luxe

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:22

Pluspunten:

Kleinschalig in totaal 8 paarden, waarvan 3 pensionpaarden en 5 eigen paarden van de pensionhouder.
Mooie buitenstal met luik.
Alle dagen naar buiten, zomers 24/7.
Twee buitenbakken van 20 x 40 waarvan de één wordt gebruikt als 'paddock' als het land te nat is.
Een kwartiertje stappen naar het bos, met zandverstuiving en mooie ruiterpaden.(veluwetrail)
Er wordt ruim kuil gevoerd, paarden staan nooit tekort.
De rijvereniging is op 5 minuten stappen afstand, wij zijn hier lid van zodat wij hier ook altijd kunnen rijden.
Het is all in voor 190 euro, voor deze omgeving goed te doen.

Minpunten:
Geen toilet of kantine.
Wel is er een klein keukentje waar we koffie kunnen zetten e.d.
Geen poetsplaats binnen dus 's winters is het altijd wat behelpen met poetsen en zadelen, dit doen we dan gewoon in de stal.
Doordat het zo kleinschalig is, ben je er ook vaak alleen.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:45

Pluspunten:
zomer en winter 24/7 buiten in de kudde
kleinschalig niet sport-gericht (ben zelf ook van het rondhobbelen en lol met je knol)
fijne groep mensen
grote buitenbak

Minpunten:
weinig uitrijmogelijkheden (maar die zijn hier in de buurt sowieso weinig)
de bak is met nat weer snel drassig, maar daar gaan we de komende weken aan werken

Al met al heb ik niet het idee dat ik echt ergens op inlever. Voor mij de perfecte stal.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:04

Ik huur 2 weides.
Het voordeel is dat ik het weidebeleid volledig in eigen hand heb. Dat is een groot pluspunt aangezien mijn paarden snel afvallen.
Ze staan 24/7 op de wei en in de winter onbeperkt hooi van eigen land.

Het nadeel is dat ik alleen sta en soms iemand mis om mee te rijden.
Geen bak, maar ik rij zelf ook het liefst buiten. Maar soms is een bak handig. Geen licht bij de wei in de winter maar dit is prima te doen ik werk meest in de avonduren dus voer ik altijd voor het werk.
Verder is het een top plek waar de weide eigenaar me ook veel helpt met de grote klussen zoals slepen van de wei, hooien etc.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:07

Pluspunten:
*grote stal
*er word iedere dag gemest/opgestrooid
*super kwaliteit ruwvoer
*voldoende weidegang met vriendjes, worden binnen en buiten gezet
*1 grote binnenbaan 1 grote buitenbaan en een ruime longeercirkel
*Bos op 200 meter afstand
*3 poets/wasplaatsen warm/koud water
*solarium
*Mega zadelkast (passen 3 volwassen mensen in)
*Genoeg paddocks
*Stapmolen
*Extreme trail park
*fijne stalhouders

Het was wel fijn geweest als er een dekenservice zou zijn maar goed onderling met stalgenootjes helpt iedereen elkaar ;) Verder geen minpunten.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:08

mijn stalling heeft

pluspunten
-1 buitenbak 20x40
-1 buitenbak 20x60
-1 binnenbak 20x40
-longeerbak waar 2 paarden tegelijk gelongeerd kunnen worden
-klein drafbaan
-veel weide gang
-hitactief stal (staat de mijne in)
-15 min van de heide/bos
- op loopafstand kan ik na 2 stallen om wedstrijden te rijden
-stapmolen
-wasplaatsen
-solarium


minpunten
- grootschalige. Maar ondanks dat toch vaak de bak voor mezelf
- 30 minuten rijden
- geen trailer stalling mogenlijk. Trailer mag wel een nachtje blijven staan in overleg

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:34

Ik lever in op tijd naar buiten (vooral in de winter is dit max 1,5 uur, dus 22,5 uur per dag in stal) op het eten van ruwvoer (hij krijgt maar tweemaal daagd gevoerd) en niemand doet ook maar iets voor elkaar op stal. Tis kleinschalig maar de egos zijn groot.
Tevens moeten we gaan inleveren op weidegang in kuddevorm, want de eigenaren willen mijn paard niet bij hun paard. Na twee maanden ggetreiter van een etter van een pony heeft mijn paard eindelijk een keer een trap uitgedeelt naar dat beest en dat zag de eigenaar toevallig. Gelijk paniek geslagen.. Alleen toen ik tweemaanden lang aangaf dat mijn paard werd aangevallen en getrapt werd gezegd 'is rangorde bepalen'..

Anyways, mag duidelijk zijn dat we hier weggaan. Liefst deze week nog.
Dan is het ietsje verder van huis, ietsje duurder, maar wel all in pension, kleinschalig, hele dagen naar buiten en inbde zomer ook snachts. Altijd in kudde. Alleen lever ik in op een bak. Want die is nu prima (mag er alleen niks anders in als dressuurrondjes rijden) en op nieuwe stal is er een stuk weide afgezet. Prima voor nu, eigenaresse moet nog toestemming krijgen van de gemeente voor aanleg van eb en vloed bak.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:50

Ik ben onlangs verhuisd met mijn pony en heb wel echt enorm ingeleverd op de uitrijmogelijkheden. Ook is dit een stukje verder rijden, maar het mag geen naam hebben (12 km vanaf huis, dus 20-25 min).
Mijn pony is afgelopen week pas 3 jaar geworden dus uitrijmogelijkheden zijn voor ons nog niet zo belangrijk. Hij wordt volgend jaar beleerd voor de sulky en dan zien we wel verder.

De stal waar we nu staan heeft veel faciliteiten (2 grote buitenrijbanen die altijd droog zijn, binnenbak, paddocks, weides, stapmolen, uitloopstallen, 24/7 buiten groep met grote schuilstal, leuke kantine, grote kastjes, warm en koud water spuitplaats, solarium). Voor mijn 3 jarige dus perfect. Ook vind ik het fijn dat er niet zo heel veel paarden staan en iedereen onderling leuk/makkelijk contact heeft.
Wij maken gebruik van de 24/7 buiten groep. Deze stal is ook nog eens een heel stuk goedkoper dan de stal waar we hiervoor stonden met weinig/geen faciliteiten. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik mijn paard heb verhuisd en voel me echt helemaal thuis op deze heerlijke stal. :)

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:51

Het enigste waar ik op moet inleveren is dat ik alles zelf moet doen

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:58

Voor mij is huidige situatie zo ideaal dat ik denk dat het voor mij nergens beter kan.

Ze staat daar waar ze al stond voordat ze van ons werd.
In grote wei met schuilstal
5 minuten lopen van huis, 2 min op fiets
Aan het bos
Pal naast Ponyclub waar we lid van zijn en waar buitenbak en wasplaats zijn en leuke activiteiten georganiseerd worden.
Heel veel ruiterpaden , meteen vanuit de wei zit je al in bos.
Ze staat met twee vrienden fijne harmonieuze kleine kudde.
Verzorging doe ik samen met de eigenaresse van de andere paarden.
Zij doet weidebeheer en dat doet ze heel goed!
Voeren zelf en dus voldoende hooi, weet precies wat ze krijgt .
Binnenbak op 15 minuten stappen.

Groot voordeel is dat ik bij de wei lekker mijn gang kan gaan, vind het nu en dan wel eens lekker om alleen bij de paarden bezig te zijn.

Voor gezelligheid ga ik naar Ponyclub of spreek af voor gezamenlijke rit.

Buiten dat is het bedrag wat ik betaal zeer laag ,, hooi kopen we samen in en brok koop ik zelf.

In de winter is het wel eens vervelend als het vroeg donker is, maar dat is enige minpunt voor mij.
Laatst bijgewerkt door Stripe000 op 23-04-18 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:59

Ik sta al 5 jaar op een prima pensionstal hier in het Gooi!!!
Alle voorzieningen zijn er:
binnenbak
buitenbak
springtuin
overdekte longeerbak
overdekte stapmolen
16 paddocks
weiland zát, samen, met zijn 2 of alleen.... wat je wilt
super gezellig sfeertje
fijne stalhouders
meer dan genoeg hooi
alles kan bijna in overleg.
doe-het-zelf of volpension naar keuze
vlas of stro naar keuze



Er is maar 1 minpunt : er is geen mooi uitrijgebied!
Ik rij dagelijks op straat en er zijn 2 stukjes graspaden waar je kunt galopperen
Maar heb een trailer en kan dus op pad !
Dus zolang ik nog dagelijks kan rijden op mijn oudje (30) sta ik er prima.

Wanneer hij met pensioen gaat weet ik het nog niet wat ik doe, wellicht een plekje waar hij in de winte meer buiten komt maar ook dat is vast wel te regelen hiertegen die tijd!

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Waar lever jij op in op pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:07

Het enige echte minpunt is dat er geen uitrijmogelijkheden zijn. Maar met de trailer zit je met een kwartiertje in het bos. Even wat meer gedoe, maar best te doen.

En sommige andere pensionklanten zijn min of meer overbodig. Maar zolang ik nog geen zin hem om te investeren in een eigen spulletje zal ik het ermee moeten doen.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:25

Het enige dat ik mis op stal is stroom.

Uitrijmogelijkheden zijn hier alleen polders, maar dat is hier op het eiland niet anders. Dan zou ik paardlief op 25 km afstand moeten gaan zetten en nu staat ze op 1,5 km afstand dus dat nemen we voor lief. Wij staan daarentegen weer wel zo in de zee, dat is alleen de dijk oversteken.
Verder is er niets op aan te merken.