Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welmoed__

Berichten: 6566
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:52

Ik heb ook heerlijk getut vandaag! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:53

wat een mooie bonte <3

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:12

Vraagje: Hoe wassen jullie het hoofd? Ik doe het nu met een spons en water, maar zie soms ook mensen die shampoo over het hoofd hebben lopen. Heb mijn pony vandaag helemaal gewassen, maar heb nu het idee dat zijn hoofd nog vies is. Hij houdt er niet van als ik de tuinslang op zn hoofd zet...

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:15

Ik doe sowieso geen zeep op het hoofd, ik maak gewoon een washandje nat en dan lekker schrobben. :)

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:26

Varekaj schreef:
En als je nou net naast die kale plek een knot maakt, en de breedte van de plek als afstand houdt overal? Dan valt het misschien minder op.


Goede! Ga ik proberen! Heb nog nooit geknot dus we gaan het zien :Y)

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:40

Hier ook heerlijk gewassen vandaag! De rest ga ik volgende week onder handen nemen daar had ik nu niet echt tijd meer voor helaas. Paardlief was overigens minder blij met de douche dan ik xD
Afbeelding

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:52

Hier is paardlief heel mak met hoofd afspuiten. Ik blijf dan aan de zijkant staan en ga met de zachte straal water tussen de oren en ogen door. Dan gaat het prima.

Vandaag ook helemaal gewassen, kunnen we morgen op netjes naar les *D

Edit: paard heeft een wit hoofd, maar ik gebruik nooit zeep op z'n hoofd. Ik doe het goed natmaken en daarna grondig afdrogen. Dan zijn ze vlekken meestal wel weg!
Laatst bijgewerkt door mavantos op 08-04-18 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:53

Ik doe het ook altijd met een zachte straal, met een wit hoofd ontkom je soms niet aan een beetje shampoo :D

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:56

Ik ben die van mij nu aan het leren dat een waterstraaltje op het hoofd geen ramp is. Gaat steeds een beetje beter.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:57

Mijne is ook echt niet blij met water op of om het hoofd. Enige leuke is van de tuinslang proberen drinken :roll:
Gelukkig is zijn hoofd nooit erg vies en komt modder altijd makkelijk los. Ik ga er dan met een babydoekje of wegwerpwashandje overheen.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:04

Hier vind ie het heerlijk met de straal op zijn kop haha. Goed natmaken, flink borstelen en afspoelen, met wit soms een drupje shampoo

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:05

Mijn merrie is zeker een van de weinigen die viezer is na het wassen dan voor het wassen :')

Ik was de voorpluk wel, daar komt dan genoeg zeep vandaan voor het hele hoofd. Sta dan op een krukje om tussen de oren met een hele zachte straal te spoelen.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:14

Ayla: lijnzaadolie krijgt hij al. Iemand anders nog tips?

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:20

Ik heb het vandaag ook geprobeerd met straal op het hoofd maar was niet zo'n succes dus doe het maar weer met spons/handdoek :o

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:33

Vandaag heerlijk kunnen wassen, van 10:30 tot 19:00 op stal geweest :o , resultaat: 2 mooie schone pony’s

Eindelijk mijn haf weer helemaal kunnen wassen, lekker al het oude zweet eruit *\o/*
Staart grondig onder handen genomen, eerst kwartier lang weken in biotex, toen met groene zeep nog 5 minuten laten zitten, daarna zilvershampo 5 minuutjes en dan nog 10 minuutjes de zilvershampo conditioner := manen hebben hetzelfde traject ondergaan min de biotex
Het is me eindelijk gelukt om de staart dus redelijk wit te krijgen!!

Zo zagen de staart en manen er van tevoren uit (staart is een iets oudere foto maar zo zag hij er nu weer ongeveer uit)
Afbeelding
Afbeelding

En na het wassen :oo
Afbeelding
Afbeelding

Dit haalde ik allemaal uit de voorpluk vanochtend >;) gelukkig ik er nog genoeg over maar was toch verbaasd door de hoeveelheid dit is nog niet eens de helft
Afbeelding
En het hoofd wilde ik idd ook wassen maar durfde het toch niet aan... vooral de voorpluk wil ik al heel lang een keer wassen.. misschien toch een keer proberen

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:02

Ik waste vroeger zonder problemen het hoofd van mn merrie maar heb perongeluk eens water in der oor laten komen en dat resulteerde in, naast dat ze mij echt de hele dag niet meer aan keek zo boos ze op me was, mag ik niet meer in de buurt van der hoofd met de slang komen. Doe t wel maar ze vind t echt niet tof.. sorry :Y)



M_ontana schreef:
Ayla: lijnzaadolie krijgt hij al. Iemand anders nog tips?

Iemand laten komen om te scheren? Er bestaat geen middel waardoor ze sneller haren. Maar haar ze bezweet te laten staan is ook zielig.

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:04

Ik weet niemand hier in de buurt en google levert ook niks op. Omgeving Eindhoven.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:07

Je kan zelf een scheerapparaat huren en zelf scheren. Is echt niet moeilijk... of t mooi wordt is vraag 2 maar eej moet effectief zijn toch?

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:12

Dat is slim ja! Waar zou dat kunnen?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:21

Epplejeck? Eigg elke ruitersportzaak wel

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:28

Ballard_L schreef:
Vraagje: Hoe wassen jullie het hoofd? Ik doe het nu met een spons en water, maar zie soms ook mensen die shampoo over het hoofd hebben lopen. Heb mijn pony vandaag helemaal gewassen, maar heb nu het idee dat zijn hoofd nog vies is. Hij houdt er niet van als ik de tuinslang op zn hoofd zet...

Slang erop :D en gewoon met sop, ik was dan die viezige vettige voorpluk en dan met het sop wat er dan voor schuim afkomt schrob ik zn kop mee in en daarna spoel ik het uit.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:54

M_ontana schreef:
Ik weet niemand hier in de buurt en google levert ook niks op. Omgeving Eindhoven.


Omgeving Eindhoven zijn er een hoop te vinden, eventueel oproepje plaatsen op Facebook? Anders mag je mij ook PB sturen voor aanraders.

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:29

Montana.. hoe braaf is de pony met scheren? Mijn machine zit alweer geslepen in het vet voor volgend jaar. Maar zit wel in jouw buurt.. ik scheer nauwkeurig maar ben geen prof :)


Afbeelding

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:32

keshia schreef:
Montana.. hoe braaf is de pony met scheren? Mijn machine zit alweer geslepen in het vet voor volgend jaar. Maar zit wel in jouw buurt.. ik scheer nauwkeurig maar ben geen prof :)


[ [url=m/BKtxW3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geen flauw idee. Weet niet eens of hij ooit geschoren is (lijkt me wel, was ooit een wedstrijdpony). Ondertussen hebben we iemand op het oog!

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:33

Mijn schimmel staat sinds gisteren ook zonder dekens buiten overdag. Ik houd me al vast voor hoe die er vanavond uit ziet! Heb afgelopen week zijn staart al een keer gewassen want de winter laat zijn sporen na -O-