Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:18

Peelie schreef:
Is dat een palomino? :')


Ik zou eerder zeggen 'was' bij deze foto haha

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:23

Whoooooooooooooooooo _/-\o_ - daarom doe ik dekens op -

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:31

Dat was een palomino, blijkbaar vindt hij zijn kleur zelf niet zo mooi.
Na deze actie heb ik hem ook een deken op gedaan.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 12:52

Wow ben ik blij dat mijn schimmel vrij schoon is op zichzelf. Ik haal hem dagelijks zo uit de paddock, maar veel erger wordt het nooit.

Afbeelding

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:09

Vandaag de sokjes bijgeknipt, staartwortel bijgeknipt en ook de hoefrandjes mee door genomen. Mijn paard was alleen echt vreselijk vervelend bij het knippen van zijn derde oor. Weglopen, steigeren, met zijn hoofd schudden, noem maar op... Uiteindelijk heb ik gewoon geoefend dat hij blijft staan/het niet erg vindt dat ik mijn hand op zijn nek achter de oren leg. Na 20min was er eindelijk rust dus ben ik verder gegaan met sokjes knippen. Daarna weer even oefenen tot hij niet meer bang was en rustig bleef staan.
Met een scheermachine hoef ik nog niet in zijn buurt komen geloof ik. :')

Heeft iemand tips voor dat derde oor makkelijker te kunnen aanpakken?

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:16

Dagelijks oefenen met druk leggen. Hoewel ik ook wel paarden ken die geen probleem hebben met de druk of aanraking maar het geluid van een schaar of tondeuse

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:27

Ik heb van de week de kootholtes van mijn smeerpoets uitgeschoren vanwege mok (*&@^&&&^O(@(*&@^&*%@ ROT MOK) en het kriebelde zoooooooooo ontzettend om zijn hele berenvacht er gewoon af te halen. Heb mezelf kunnen bedwingen..
Overigens heb ik de Lidl tondeuse (weet niet meer wie het daar over had) en dat ding werkt als een trein! Ideaal voor baarden, beentjes, staarten en derde oren! Enige lastige is dat hij aan een snoer zit. Mijn paard was nog nooit geschoren en vond het verlengsnoer eng; het scheren was geen enkel probleem :roll:

Anyway, nog even lekker griezelen :D :
Afbeelding

Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6565
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:40

Ik heb die van de Lidl ook gehad, maar vond wel dat ie vrij snel bot was. En het snoertje is inderdaad onhandig, ook erg kort.
Maar ik heb nu de sectolin mini en heb die ook al bot, dus misschien ligt het ook wel aan mij.

Iemand enig idee wat ik fout kan doen? :')

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:41

Vieze haren zijn altijd funest voor je messen :) Gebruik ondertussen toch al 2 jaar dezelfde messen op mijn SE210 en ik scheer ook maandelijks kleine dingen en enkele malen per jaar helemaal (benen en hoofd met de kleine)

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:45

Saar88 schreef:
Ik heb van de week de kootholtes van mijn smeerpoets uitgeschoren vanwege mok (*&@^&&&^O(@(*&@^&*%@ ROT MOK) en het kriebelde zoooooooooo ontzettend om zijn hele berenvacht er gewoon af te halen. Heb mezelf kunnen bedwingen..
Overigens heb ik de Lidl tondeuse (weet niet meer wie het daar over had) en dat ding werkt als een trein! Ideaal voor baarden, beentjes, staarten en derde oren! Enige lastige is dat hij aan een snoer zit. Mijn paard was nog nooit geschoren en vond het verlengsnoer eng; het scheren was geen enkel probleem :roll:

Anyway, nog even lekker griezelen :D :
[ [url=m/M0lAjc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dFae9C.jpg]Afbeelding[/url] ]



Even een (voor mij gouden) tip voor je mok, honingzalf (Vetramil)! Wij hebben er een gehad met onwijze mok/rasp, zo erg dat hij op een bepaald moment bloedvergiftiging had. Tig keer de dierenarts erbij, ongeveer een miljoen zalfjes en sopjes verder heb ik dit gekocht op aanraden. Paard heeft er nooit meer last van gehad en het was echt het enige dat hielp.

Ik deed dat iedere dag op de plekken en dan +/- 2x in de week wassen met betadine en dan als het zacht was een beetje de korstjes eraf halen.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 14:59

mavantos schreef:
Saar88 schreef:
Ik heb van de week de kootholtes van mijn smeerpoets uitgeschoren vanwege mok (*&@^&&&^O(@(*&@^&*%@ ROT MOK) en het kriebelde zoooooooooo ontzettend om zijn hele berenvacht er gewoon af te halen. Heb mezelf kunnen bedwingen..
Overigens heb ik de Lidl tondeuse (weet niet meer wie het daar over had) en dat ding werkt als een trein! Ideaal voor baarden, beentjes, staarten en derde oren! Enige lastige is dat hij aan een snoer zit. Mijn paard was nog nooit geschoren en vond het verlengsnoer eng; het scheren was geen enkel probleem :roll:

Anyway, nog even lekker griezelen :D :
[ [url=m/M0lAjc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dFae9C.jpg]Afbeelding[/url] ]



Even een (voor mij gouden) tip voor je mok, honingzalf (Vetramil)! Wij hebben er een gehad met onwijze mok/rasp, zo erg dat hij op een bepaald moment bloedvergiftiging had. Tig keer de dierenarts erbij, ongeveer een miljoen zalfjes en sopjes verder heb ik dit gekocht op aanraden. Paard heeft er nooit meer last van gehad en het was echt het enige dat hielp.

Ik deed dat iedere dag op de plekken en dan +/- 2x in de week wassen met betadine en dan als het zacht was een beetje de korstjes eraf halen.


Wel afhankelijk waar de mok vandaan komt. Als t mijten zijn los je het helaas niet op met honingzalf :)

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:20

Kennis waar ik gestald sta (echte paardenman, 75 jaar, zijn hele leven paarden gehad) opperde bij mij de welbekende verlopen olie. Ja dikke doei, dacht ik, ga die zooi niet op mn paard smeren. Na werkelijk alles gedaan te hebben om die mok weg te krijgen toch aangestipt met die olie (kennis bleef ook volhouden).

Drie dagen later was het weg :roll: >;)

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:34

Sjira schreef:
Kennis waar ik gestald sta (echte paardenman, 75 jaar, zijn hele leven paarden gehad) opperde bij mij de welbekende verlopen olie. Ja dikke doei, dacht ik, ga die zooi niet op mn paard smeren. Na werkelijk alles gedaan te hebben om die mok weg te krijgen toch aangestipt met die olie (kennis bleef ook volhouden).

Drie dagen later was het weg :roll: >;)


Ik heb dat ook wel eens ooit gelezen, maar ik heb nog steeds geen idee wat het is!
Gelukkig nog nooit nodig gehad *Klopt af* :Y) .

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:36

Josien_ schreef:
Sjira schreef:
Kennis waar ik gestald sta (echte paardenman, 75 jaar, zijn hele leven paarden gehad) opperde bij mij de welbekende verlopen olie. Ja dikke doei, dacht ik, ga die zooi niet op mn paard smeren. Na werkelijk alles gedaan te hebben om die mok weg te krijgen toch aangestipt met die olie (kennis bleef ook volhouden).

Drie dagen later was het weg :roll: >;)


Ik heb dat ook wel eens ooit gelezen, maar ik heb nog steeds geen idee wat het is!
Gelukkig nog nooit nodig gehad *Klopt af* :Y) .

Wat is verlopen olie? Als ik op google intyp krijg ik "afgewerkte olie" voor kachels. :?

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:45

Oke, ik was bang om heel blond over te komen, maar ook ik kom met googelen niet verder :')

Overigens smeer ik al honingzalf! Maar bedankt voor de tip, lief dat je meedenkt!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:53

Volgens mij is dat dd oude olie die je uit autos enzo haalt

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:59

Jester_ schreef:
Volgens mij is dat dd oude olie die je uit autos enzo haalt


Jep. Hier komt het uit de tractor. Dus eigenlijk is de olie 'te oud' voor een auto/tractor ed maar het wordt al sinds jaar en dag gebruikt als paardenmiddel bij mok, zomereczeem en meer van dat soort dingen. En ik dacht ook echt dat ik dat vieze spul niet op mn paard zou smeren maar sjee, wat werkte het als een tierelier!

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:04

>;) ... Dat zou ik dus nooit gebruiken :=

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:08

mavantos schreef:
>;) ... Dat zou ik dus nooit gebruiken :=


Dat dacht ik dus ook.... ben echt superzuinig op m'n paard. Toch gedaan en heb maar twee keer hoeven aanstippen met een kwastje en het was weg. Maar ik het hier ook zeker niet te pas en onpas adviseren maar als je echt ten einde raad bent en niks helpt, zou je het ook eens kunnen proberen.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:08

Hier is maandag de DA geweest voor vrij ernstige mok. Nog niet meegemaakt. Paard zo kreupel als wat. Gisteren nog maar 3 korstjes ^^ :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:17

Ik ben weer lekker aan het genieten hier, Mn 3 jarige aan het scheren. Ze staat ook gewoon los te wachten tot ik klaar ben, braaf dier <3
Afbeelding

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:52

Voordeel van al dat getut is dat je doorgaans wel makkelijke paarden krijgt :))

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:59

Laurie schreef:
Voordeel van al dat getut is dat je doorgaans wel makkelijke paarden krijgt :))

Haha dat had ik ook gehoopt, maar na 3 jaar vindt ze het nog steeds niks en kan nog steeds niet stilstaan :o Kan gelukkig wel knotten tegenwoordig terwijl ik eerst haar manen niet aan mocht raken, maar daar blijft het ook wel bij :D

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:07

Oh dat is minder :')

Ik heb denk ik een beetje geluk dat de meeste paarden die we hebben ook hier geboren zijn, dan kun je al heel vroeg beginnen met prutsen.

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 18:30

Wat ook goed werkt tegen mok is zinkzalf met zwavel erdoor. Hier ook een die hele ernstig mok had en er koorts van had en kreupel liep. Vetramil deed niks. Uiteindelijk deze zalf gekregen van een stalgenoot en met een week was het weg. Daarna niet meer teruggekomen. Terwijl hij andere jaren toch elke keer wel een paar plekjes kreeg wanneer het buiten nat was.