Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:28

Ik zou er de schaar al lang in gezet hebben en in sportcoupe bijgehouden hebben :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:29

Absoluut sportcoupe. Je zult zien dat je paard er gelijk frisser en energieker uit gaat zien

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:31

Dan ga ik morgen maar heel veel moed verzamelen en zijn manen eraf knippen, maar ik hou echt niet van de sportcoupe dus ik laat het wel lang groeien. En moet ik dan vlechten maken of het gewoon los laten?

Dankjewel voor de tips trouwens! :)

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:33

Goed uitkammen en los laten hangen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:37

_mjwb schreef:
Maar groeit het dan wel nog aan? Ik ben zo bang -O-

Lelijker wordt het sowieso niet :=

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:38

Inderdaad schaar erin. :))

Ik dacht bij de bonte, wat een gekke rug heeft die. :=
Maar zag toen dat dat een zwarte vlek was haha. Leuke pony!

Speknek heb ik de manen weer geknipt, helaas verkeerde kant foto. :+
Maar ik wil haar manen eigenlijk dunner, maar als ik haar manen trek vermoord ze me. Dat vind ze dus echt niet tof, normaal knip ik alleen, maar zo dik haar manen... Maar eens bedenken hoe ik dat ga doen.

Hier helaas de beestjes maar vooral veel aan de hand in plaats van los... De bodem van de wei en alles is zo verschrikkelijk, het vriest enorm hard (-15 zo gemiddeld), maar geen sneeuw of iets... En twee weken geleden gigantisch veel regen en met klei dus blub en dat vriest dus als hele hard hoge knobbels, brr.

Dus ik wandel ze paar keer per dag aan de hand een half uur en jaar ze even aan de longe lopen. Hoop dat er komende dagen veel sneeuw valt.

Deze speknek is altijd knap. <3
Afbeelding

En deze baby wilde maar één ding, terug naar bed. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jo baas, die kant op!

Toen was telefoon leeg. :+

Baby haar manen ga ik morgen even knippen, is alweer flink gegroeid. Alles heeft heeft even winter rust (tot er sneeuw ligt haha), dus lekker veel tutten en frutten.
Morgen denk ik ook even voetjes en staart wassen, als het niet te koud is.

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:47

_mjwb schreef:
Dan ga ik morgen maar heel veel moed verzamelen en zijn manen eraf knippen, maar ik hou echt niet van de sportcoupe dus ik laat het wel lang groeien. En moet ik dan vlechten maken of het gewoon los laten?

Dankjewel voor de tips trouwens! :)


MTG erin doen! Het stinkt enorm maar het werkt super!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:51

Mtg moet je dat op de kam inmasseren of in de manen zelf?

Is zodat het sneller groeit toch? Wil ik ook gebruiken maar weet niet hoe haha

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:53

Afbeelding
Mijn verzameling NAF wordt steeds groter :P .

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:54

@PanamaD Ik masseer het eerst in op de kam en borstel dan de restjes in de manen zelf. Het is idd om de manen beter te doen groeien en de manen zien er veel gezonder uit :)
Laatst bijgewerkt door Brittneyx op 13-01-18 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:55

Mooie knotten! En in die manen had ik ook allang de schaar gezet haha :o

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:03

Brittneyx schreef:
@PanamaD Ik masseer het eerst in op de kam en borstel dan de restjes in de manen zelf. Het is idd om de manen beter te doen groeien en de manen zien er veel gezonder uit :)

Ga ik morgen mee beginnen. En hoevaak per week doe je dit?

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:09

__denise schreef:
Vandaag ook even getut. Vriendin wedstrijd dus knotjes {:}
Paard heeft wat lange en niet echt gelijke manen. Gelukkig redt Braid it Up me heel fijn :')

[ [url=m/CjIkRV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn toppertje <3 zowel paard als vriendin haha! Hopelijk zitten ze er morgen nog in.. binnenkort mag er wel weer wat af en wat gelijker inderdaad :+

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:13

__denise schreef:
Vandaag ook even getut. Vriendin wedstrijd dus knotjes {:}
Paard heeft wat lange en niet echt gelijke manen. Gelukkig redt Braid it Up me heel fijn :')

[ [url=m/CjIkRV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Werkt die braid it up echt zo goed? Ik gebruik nu mousse voor mensen, maar als het echt goed werkt wil ik dat ook wel eens geprobeerd. Heb toen gehoord dat het spraydopje niet zo goed werkte?

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:18

Ik vind de braid up echt fijn werken! Het is inderdaad jammer dat hij niet verneveld zegmaar, maar opzich is er goed mee te werken!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:19

Loes1996 schreef:
Ik vind de braid up echt fijn werken! Het is inderdaad jammer dat hij niet verneveld zegmaar, maar opzich is er goed mee te werken!

Geloof dat ze ermee bezig maken om een nieuw tuitje erop te zetten, dus wacht daar dan nog wel even op :) De mousse werkt op zich ook prima, alleen als ze gaat schudden als het nog niet goed uitgesmeerd is zit alles onder de witte mousse :')

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:22

Het spraydopje geeft geen nevel, maar een straaltje zeg maar. Maakt mij niet uit, kan je mooi precies werken. Ik vind het heel fijn spul. Fijn plakkerig en het maakt de manen mooi diep van kleur. Alsof ze nat zijn (als het spul opdroogt dan blijft dat). En het piekt niet alle kanten op.

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:22

PanamaD schreef:
Brittneyx schreef:
@PanamaD Ik masseer het eerst in op de kam en borstel dan de restjes in de manen zelf. Het is idd om de manen beter te doen groeien en de manen zien er veel gezonder uit :)

Ga ik morgen mee beginnen. En hoevaak per week doe je dit?


In het begin deed ik het 2x per week en nu maar 1 keer. Je moet wel even opletten dat er niks
op de vacht komt want mijn paard kreeg er schilfertjes van, staat ook op de fles dacht ik dat het niet op de gewone huid mag komen

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:25

__denise schreef:
Het spraydopje geeft geen nevel, maar een straaltje zeg maar. Maakt mij niet uit, kan je mooi precies werken. Ik vind het heel fijn spul. Fijn plakkerig en het maakt de manen mooi diep van kleur. Alsof ze nat zijn (als het spul opdroogt dan blijft dat). En het piekt niet alle kanten op.

Dat is precies waarom ik de mousse gebruik inderdaad, piekjes weg en mooie diepe kleur haha

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:27

Ik gebruikte eerst de olie voor een raar plekje. Volgens mij mag het overal gesmeerd worden dus weet niet of dat echt zo is?

Maar dan begin ik ook met 2 keer in de week! Heel benieuwt of het gaat werken. Door de hals die ze de afgelopen 2 maanden ophad vanwege t slechte weer zijn vanaf der schoft heel veel haren afgebroken... hoop dat ze hierdoor mooier en voller/sneller terug komen

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:37

Brittneyx schreef:
_mjwb schreef:
Dan ga ik morgen maar heel veel moed verzamelen en zijn manen eraf knippen, maar ik hou echt niet van de sportcoupe dus ik laat het wel lang groeien. En moet ik dan vlechten maken of het gewoon los laten?

Dankjewel voor de tips trouwens! :)


MTG erin doen! Het stinkt enorm maar het werkt super!


Wat is MTG? Waar haal ik dat?

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:38

PanamaD schreef:
Ik gebruikte eerst de olie voor een raar plekje. Volgens mij mag het overal gesmeerd worden dus weet niet of dat echt zo is?

Maar dan begin ik ook met 2 keer in de week! Heel benieuwt of het gaat werken. Door de hals die ze de afgelopen 2 maanden ophad vanwege t slechte weer zijn vanaf der schoft heel veel haren afgebroken... hoop dat ze hierdoor mooier en voller/sneller terug komen


Vreemd :') het wordt eigenlijk ook gebruikt voor huidproblemen, raar paard :')
ik doe wel een handschoen aan anders krijg je de geur niet meteen uit je handen :=

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:40

Bij uhg shop bijvoorbeeld. Is voor alles en nog wag voor rainrot tot mok en blijkbaar ook voor haargroei.

Maar kom net ‘wonderolie’ tegen dat dat ook heel goed helpt voor haargroei met resultaat in 3 weken dus ik ga daarvan maandag een flesje van halen!

Gezien de verhalen dat mtg blijkbaar jeuk/schilfers kan geven dat moet je juist niet hebben als je meer manen wilt :p

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:51

bij het ene paard werkt MTG super en bij het andere werkt het helemaal niet. Je moet echt een klein stukje proberen en afwachten!

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:29

MTG werkt echt super, heb het een keer getest bij een pony met exceem. Dat verschil was immens op twee of drie maanden tijd. Wekelijks smeren, ze schilferen er heel erg door, maar dat is net goed omdat de huid regenereert.

Heb de schimmel zijn manen deze week nog eens geknipt, ben er niet goed in, maar ze zijn zo lang en groeien zo snel dat ik gerust eens scheef kan knippen :P