Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:42

*kruipt onder meeleessteen vandaan* Ik moet zeggen dat het me ook vaak opvalt dat je berichten wat "uit de hoogte" overkomen als het gaat om andermans paarden, Peelie.

@PeerAppel, misschien helemaal geen optie, maar een deken met hals beschermt de vlechten wel tegen de tandjes van zijn maatje :)

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:44

Hebben jullie ooit gehad dat een weigenootje de vlecht eraf vrat? Want daar ben ik een beetje bang voor. :=
In ieder geval bedankt voor de tips en complimentjes. Tribunals, dankjewel! Het is gewoon een vosje hoor, maar dan zonder winterjas. :Y)

Ook geen goeie, Eapy!

Peelie

Berichten: 13417
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:46

PeerAppel schreef:
Hebben jullie ooit gehad dat een weigenootje de vlecht eraf vrat? Want daar ben ik een beetje bang voor. :=
In ieder geval bedankt voor de tips en complimentjes. Tribunals, dankjewel! Het is gewoon een vosje hoor, maar dan zonder winterjas. :Y)

Ook geen goeie, Eapy!

Tot nu toe gelukkig niet. Klopt af :')

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:47

PeerAppel schreef:
Hebben jullie ooit gehad dat een weigenootje de vlecht eraf vrat? Want daar ben ik een beetje bang voor. :=
In ieder geval bedankt voor de tips en complimentjes. Tribunals, dankjewel! Het is gewoon een vosje hoor, maar dan zonder winterjas. :Y)

Ook geen goeie, Eapy!


Dat niet, maar Jimmy bijvoorbeeld heeft de neiging om te gaan schuren als hij zijn manen in vlechten heeft. En dan is de schade natuurlijk sneller groot dan als de manen los zijn.

Ik heb trouwens wel altijd het stukje wat onder de deken valt in een vlechtje, juist omdat dat schuurt.

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:50

@PeerAppel, kun je niet dat laatste stukje manen vanaf de schoft richting de oren in een hengstenvlechtje doen. Dus eigenlijk een klein stukje de verkeerde kant op vlechten. Dan kun je de rest gewoon lekker los kunnen hangen :)

Edit: verder kan ik me wel een beetje aansluiten bij Nynster...

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:37

Ik doe idd ook veel antiklit erin, en evt als een weidegenootje eraan vreet beetje antibijt erop de eerste weken.. dat leren ze zo af! Hahaha. Werkt perfect! Gewoon bij de boerenbond te koop dat antibijtspray. Werkt ook op de dekens, staart manen halster etc.

Ik vlecht de pluk manen die onder de deken valt altijd schuin naar voren.. ik doe de deken op en dan vis ik alle manen naar voren onder de deken uit, en dan vlecht ik het daar. En dan gewone lange vlechten. Hengstenvlecht blijf hier ook maar 1 dag heel mooi, en als we het over functioneel bij elkaar blijven hebben, max een dag of 4 :')
Losse vlechten pluizen een beetje, maar blijven ongeveer 2 a 3 weken functioneel :D

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 22:04

Lieve tuttertjes, ik val even binnen met een administratieve mededeling... We zitten eigenlijk al dik over de 100 maar per 1 januari gaat eindelijk het nieuwe topic open! Mensen die een stukje in de OP willen zoals bij opening van deel 2 kunnen dit naar mij doorsturen zodat ik het in de OP kan verwerken. Liefst beperken tot 1 fotootje zodat de OP niet al een pagina lang wordt :+ :)) Ik kijk uit naar jullie creatieve inbreng! *-:)

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:07

Is het niet leuker om wat algemenere foto’s (van bokkers uit het topic) te pakken van toiletteer-kwijl-foto’s? :9

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:09

__denise schreef:
Is het niet leuker om wat algemenere foto’s (van bokkers uit het topic) te pakken van toiletteer-kwijl-foto’s? :9

Denk dat dat slimmer is dan wanneer iedereen een stukje gaat schrijven. :))

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 22:17

Hmm ja klinkt leuk maar dat wordt een hele klus voor mij om 117 pagina's door te scrollen :+ Dan is het idd handiger dat iedereen zijn favo foto uitkiest. Maar misschien is het wel leuk dat iedereen in plaats van enkel over z'n eigen paard ook een favo paard van een andere bokker uitkiest. Dus het paard uit het topic wat zij het meest netjes en pro getoiletteerd vinden :) elkaar complimentjes geven of er zelf krijgen is ook leuk natuurlijk! Maar ik laat het volledig aan jullie over, ik zie wel wat er binnen komt en maak er op tijd wat leuks van :D

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:08

Wat leuk! Ik zal ook wat opsturen. Met een complimentje voor een andere bokker en haar knappe paard natuurlijk <<)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:10

Afbeelding


Op en top shiny getoilleteerd met quick knots! Ik ga is nadenken over een stukkie

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:18

Afbeelding
Tutpony in gedrag en uiterlijk :+

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:20

Knappies <3

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:21

Laurie jouw perfecte staart hoort er ook echt in hoor!
En Maxime vergeet je tuthalster niet :~

Jester zelfs een shiny deken =:)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 23:26

Ja echt wel Laurie, zo recht heb ik een staart nog nooit gezien. Tof dat jullie een stukje bedenken! :) Knappe paardensnoetjes zien er weer heerlijk uit met hun knotjes

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:28

Laurie anders kom jij ff die staart van mijn knol doen 8-)

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:29

PeerAppel schreef:
Ik heb een vraag aan de lange-manen-vlechters hier. :')

Rijd nu een Haflinger x Arabier die helaas mama's genen heeft meegekregen en dus van die vreselijke Haflinger manen heeft. Dik, lang etc. Nu is het met rijden natuurlijk bloedirritant, maar dat vind ik nog niet het ergste. Ze heeft nu namelijk een deken op die een iets hogere hals heeft. Als ze haar hoofd omhoog doet valt er een pluk manen half in. Hoofd weer naar beneden en het krult op. Doe dat een paar keer en er zit een enorme klit in. Bij het uitkammen daarvan verlies je behoorlijk veel haren en om te voorkomen dat ze met zo'n zielig dood plukje manen overblijft ben ik soort van verplicht het te vlechten. Sportcoupe mag helaas niet van eigenaar.
Maar goed, dat vlechten dus. Gewone vlechten klitten ook bij de deken en haar paddockmaatje heeft een "ik wil alles in mijn mond stoppen"-fase, dus dat durven we niet aan. Bovenhandse hengstenvlecht wil natuurlijk niet. Een bovenhandse vlecht bovenop werkt voor een dag of 2. Dus een dubbele onderhandse hengstenvlecht leek me wel wat, maar ook dat zakt gerust uit na een paar dagen.
Heeft iemand alsjeblieft de gouden tip voor een vlecht die wel langer blijft zitten dan 2 dagen? :+

Mijn meest recente poging:
[ [url=m/ijL4Gw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb bij mijn haflinger ook 5 losse vlechten en dan wel strak gevlochten. Vind het zelf ook niet zo mooi maar het werkt hier wel heel goed.

En Laurie ook even terug komend op jouw staart kunsten, je doet dat met de tondeuse toch? Ik wil het ook proberen. :D

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:30

Verrassing. Kom net bij pony om d’r mee te nemen naar les met het idee dat er slechts een of andere drol over is van mn dubbele onderhandse vlecht (zei eigenaar namelijk). Ziet het er nog gewoon keurig uit. _O-
Dubbele onderhandse hengstenvlecht it is dus!

Bedankt voor alle tips!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:51

Tribunals schreef:
Laurie anders kom jij ff die staart van mijn knol doen 8-)

Als je nou iets meer in de buurt zou wonen... :))

Ja klopt Nann, althans, ik pak altijd een iets groter scheerapparaat. De tondeuse die ik voor het opscheren gebruik is er minder geschikt voor.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:06

Kom je nooit in de buurt van Ede? :D Haha. Ik heb alleen een Sectolin tondeuse of een stalgenootje heeft echt een scheer apparaat, maar die is wel heel groot.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:08

Hoihoi,
Ik kom hier even binnenvallen. Excuus als deze vraag al gesteld is, alle pagina's terug lezen werd een beetje veel :+

Heeft er iemand ervaring met de NAF warming wash? Het liefst als voor-scheerbeurt was? Is het voor het scheren voldoende om hem met warm water met naf te wassen? (Hij staat al onder deken dus is niet extreem vies ofzo)

En heeft er iemand ervaring met droogshampoo voor in de manen? Het liefst eentje waarvan ze mooi wit worden

Alvast bedankt!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:13

Het wonder middel om manen wit te krijgen zoek ik zelf ook nog steeds. :))
Met de naf geen ervaring, maar als je een paar pagina's terug leest komt het wel voorbij. :j

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:28

Nann__ schreef:
Kom je nooit in de buurt van Ede? :D Haha. Ik heb alleen een Sectolin tondeuse of een stalgenootje heeft echt een scheer apparaat, maar die is wel heel groot.

Haha Ede soms wel!

Hoe groot is heel groot? Ik gebruik er eentje waar normaal gesproken alpaca's ( :D ) mee geschoren worden, dat is ook zeker geen klein ding.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:34

Renee_S schreef:
Hoihoi,
Ik kom hier even binnenvallen. Excuus als deze vraag al gesteld is, alle pagina's terug lezen werd een beetje veel :+

Heeft er iemand ervaring met de NAF warming wash? Het liefst als voor-scheerbeurt was? Is het voor het scheren voldoende om hem met warm water met naf te wassen? (Hij staat al onder deken dus is niet extreem vies ofzo)

En heeft er iemand ervaring met droogshampoo voor in de manen? Het liefst eentje waarvan ze mooi wit worden

Alvast bedankt!

Heb meerdere positieve berichten gelezen over de warming wash voor een scheerbeurt! :j

En Lauri, ik ga het proberen en anders stuur ik je een PB. :D en ze heeft een gewoon scheerapparaat, geen idee welk merk maar dan sowieso net zo groot of kleiner dan die jij ervoor gebruikt gok ik haha.