Wie stalt wel min. 15 uur per dag?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Nicole288, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:36

Hier hebben de paarden de keuze (inloopstal van 14 meter lang) maar die hebben de afgelopen dagen zeker meer dan 15 uur binnen gestaan :') Die komen er met neerslag écht niet uit.

♥ Gaya B+15 & vaardigheid L+18 Noord Hollands kampioen vaardigheid 2018!
♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:50

Haha hij kijkt ook echt zo naar buiten; Uhh nee :n

Zo trof ik ze vanmorgen aan;
(Wij wonen trouwens ook op kleigrond. Het kan dus wel ;) )

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xApple op 12-12-17 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

♥ Lars (Gio x Zortin) ♥ Rissa (Almglimt x Brijol) ♥ Volg hier mijn pony brigade!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:32

Heleennn schreef:
xApple schreef:
Haha hij kijkt ook echt zo naar buiten; Uhh nee :n

Zo trof ik ze vanmorgen aan;
(Wij wonen trouwens ook op kleigrond. Het kan dus wel ;) )

[ [url=m/AFeXPV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onder een afdak kan alles natuurlijk. Dan ben ik benieuwd hoe jouw weides er uitzien nu, want dat was bij ons toch echt niet haalbaar!

Mijn weides zijn groen want daar zijn ze half november afgegaan. De grote paddock die uitkomt op de schuilstal is trouwens ook helemaal droog. En niet overdekt ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:26

Heleennn schreef:
En welke ondergrond heb je daar overheen gedaan? Want ik veronderstel dat je wel iets gedaan hebt om een zwembad te vermijden? Ik heb ook paarden op echte kleigrond gehad (vlak aan oude kleiputten) en dat was echt een drama. Niet perse modder, maar ongelooflijk veel water.

Alles laten afgraven, geulen graven, drainagebuizen erin, worteldoek eroverheen en drainagezand erover ook nog een rand eromheen. Ja kostte een fortuin voor dat oppervlak. Maar het is het 100% waard.
Laatst bijgewerkt door xApple op 12-12-17 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:05

Ik lees vooral dat mensen die hun paard ophokken allemaal zo zeker weten dat ze het fijner vinden op stal en heel ‘tevreden’ staan en het ‘topsport’ is om zichzelf warm te houden. :roll:

Wat een onzin zeg, dat vertel je jezelf alleen maar om je minder slecht te voelen en het geheel goed te praten.

Ik zou zeggen zet die stal lekker open en kijk hoe lang het duurt voordat ze eruit lopen en lekker gaan scharrelen.

Mijn paarden staan ook een groot deel van de tijd binnen als het rotweer is maar die hebben wel de keuze en zodra het droog is wandelen ze lekker de rondte.

Ik snap heus wel dat het niet voor alle paarden geschikt is om 24/7 buiten te lopen maar minder dan 4 uur per dag eruit (in het slechtste geval) dat vind ik echt zielig. Net zo zielig als de hele dag in de blubber of 24/7 buiten zonder schuilstal.

Gevaarlijke situaties uitgezonderd met bijvoorbeeld sneeuw met ijzers of ijzel ofzo.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie