Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:16

Hier ook code rood. Volgens dochter komt er een sneeustorm....

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:22

Ik sluit mij aan, wat een lieve foto van bliksem

hier is er nog geen sneeuw, vanmorgen wat natte drap en ik denk hagel maar behalve natte zooi ligt er niks en ik hoop dat dat zo blijft

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:28

Fabster schreef:
Hier ook code rood. Volgens dochter komt er een sneeustorm....

Hier is het ook code rood maar het dooit dus ik verwacht er weinig van :+

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:31

Fabster ik hoop wel dat je sneeuwpop een wortel als neus had.

Ik haat sneeuw! Wat een troep geeft dat. En de paarden hebben nog geen sneeuwbeslag. Staan nog wel buiten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:40

Mijn paarden hebben ook geen sneeuwbeslag :D . Maar het had ook regen kunnen zijn, al deze neerslag. Dan was het alleen maar zeiknat, zonder dat je de pret er van hebt. Ik hou echt heel erg van sneeuw <3 . Komt weer wat uit de lucht. Hoop niet dat het regen is. We moeten toch echt nog met de slee op pad. Vanmiddag gaat het inderdaad weer regenen en morgen is alles weg. Dus nú genieten! Morgen is het weer paddock aan zee :=

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:00

ik hoop dat als mijn man over half uur thuis is het droog blijft. De lucht is nu namelijk wel erg donker aan het worden. meestal is een deel van de bak droog en kan ik rustig rijden of longeren. Ik doe echt veel te weinig de laatste tijd

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:17

Hier sneeuwt het al weer aardig.
Man is de kinderen aan het ophalen. Hij heeft vandaag thuis gewerkt.
Ik heb vanmorgen gewerkt.
Zo maar even de stallen doen en dan denk ik dat ik de paardjes even een paar uur binnen zet.
Vind die wind maar koud.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:16

Hier 10 km verderop is 16 km file door de sneeuw, hier ligt niks. net nog even gelongeerd zelfs, zal zo eens een film plaatsen

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:34

https://youtu.be/l-WYx1aAmoc

(Sorry voor mijn commentaar en geklik maar hij dacht te kunnen sjokken toen ik ging filmen en minder aandacht had) De bak was redelijk te doen, voor rijden et nat maar even wat extra beweging geven ging prima. Alleen vergeten om de draad dicht te maken waardoor die andere 2 ook kwamen kijken. nikita blijft braaf aan de kant maar de shet komt er gewoon tussenstaan. na het filmen toch maar even apart gezet

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:38

Ik heb me een deuk gelachen met die shetlander!!!! :')
Anderzijds wel schattig dat hij aan je rechter zijde staat als je de ander even beweging geeft. :o

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:44

Kategida schreef:
Ik heb me een deuk gelachen met die shetlander!!!! :')
Anderzijds wel schattig dat hij aan je rechter zijde staat als je de ander even beweging geeft. :o



Die eist echt altijd en overal zijn ruimte op en wil aandacht, is een echte shet, gek op eten en nergens bang voor.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:45

Lynn, dat plaatje zocht ik nog :D
Aaah, Bliksem <3

Ik werk vandaag thuis. Vanmorgen vroeg de paarden gedaan; zodra de wegen er enigszins goed uitzagen gelijk naar stal gegaan en een half uurtje nadat het begon te sneeuwen reden we weer terug. Verhuurster heeft ze net nog hun bakje voer gegeven en de Shet weer opgehokt (geen vogelgriep, wel verlaagde weerstand). Gisteren nog een heerlijk filmpje gemaakt van onze twee grootsten die aan het klootviolen waren in de sneeuw. Krijg 'm nog niet op m'n laptop; wou nog een screenshotje plaatsen.

Afbeelding
Deze wil ik altijd nog een keer namaken, maar ons beestenbestand werkt niet mee. Fjord heb ik niet (en ik denk niet dat mijn Welsh het me in dank afneemt als ik een boog knip), dressuurknol in de dekens ook niet. Er ligt niet genoeg sneeuw om de shet in een sneeuwpop te veranderen en de PRE doet hetzelfde als de Quarter :):)

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:08

Wat een grappig plaatje Hilary :D

Gister begon het hier flink te sneeuwen, denk dat er s' Avonds zo'n 10 centimeter lag. Twee uur geleden begon het weer met sneeuwen en het houdt maar niet op.. Er ligt nu al wel een keer zoveel. Ziet er prachtig uit, maar met mijn paarden diet zo handig. Die staan namelijk op ijzers -O- hopelijk kan de hoefsmid snel komen voor winter/sneeuwbeslag. Toch heeft mijn ruin wel lekker buiten kunnen spelen vandaag!

Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:25

O, hier zoveel sneeuw! <3

Afbeelding
Afbeelding

Echt leuk!
Barney stond voor t eerst boor de slee (loopt wel voor de kar), dus even in de tuin gebleven. Maar ging hartstikke leuk. Volgende x gewoon op buitenrit. :D

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:38

Leuk fabster, hier is het gelukkig allemaal weg maar als jij er gelukkig mee bent ga je gang :p

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:10

Wat leuk met de slee!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:33

Wat super leuk Fabster. En die rendieroren ook haha. :D Echt leuk.

Tribunals, Wel hele mooie winterstal foto :) Eigenlijk nog wat kerstdingen aan ophangen en je kan er zo een kerstkaart van maken.

Hilary, Ja dat plaatje had ik al eens gezien, hij blijft leuk.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:19

Moet wel een rendier voor de slee, natuurlijk :+

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:25

Hilary, je mag er wel 2 van mij lenen. Kan de Shire als dressuurpaard door (hij haat sneeuw) en de kwpner als Fjord. Die geeft er dan weer niks om.

Fabster wat leuk! Vooral de haarband :D

Hier ook bizar veel sneeuw. Shire stond zeer luidruchtig vanaf het hek te schreeuwen dat ik op moest schieten zodat hij naar binnen kon..

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:28

Hier vooral drap


En zal ook wel zo blijven.
Natte, koude, vieze drap.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:08

Hier ligt al sinds vrijdag sneeuw. En niks geen drap. Heerlijk. Nu ook. Net nog wezen voeren en extra getreuzeld om er van te kunnen genieten. Ik heb normaal snel koude vingers door dat de handschoenen nat worden. Nu draag ik huishandschoenen :+ over mijn warme handschoenen. Werkt super niks geen koude handen meer zo houd ik het een stuk langer vol. Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:16

Ook slim! Ik doe de wegwerphandschoenen onder mijn handschoenen. Worden je handen ook biet nat. Scheelt ook in de kloven. De handschoenen kon ik vandaag meerdere keren uitwringen.

En spierpijn van al het sneeuwschuiven. Volgens mij is het nu droog. Hoop datvtber morgen nog ligt. Ga ik buitenrit maken in de sneeuw. Is me nig niet gelukt met Caj. Er is nog niet zoveel sneeuw geweest sinds ik haar heb. Dus hopelijk morgen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:47

Dat met die handschoenen ga ik ook uitproberen! Hoop dat t werkt, goede tip

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:56

Ik zet huishoudhandschoenen maat XXL ook op m'n boodschappenlijstje. Heb er al vaker over gedacht, maar het werkt dus nog ook, blijkbaar :D

Ook maar even op zoek naar een setje veeartshandschoenen; de afvoer loopt wel, maar veel te truttig. Doorsteken krijg ik niet goed voor elkaar, dus binnenkort maar even regenpijp-duiken :brr:

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:35

Ik doe altijd fleece handschoentjes over mijn (nep)leer handschoenen aan. Dan blijven mijn mooie handschoenen proper en mijn handen zijn ook lekker warm, zelfs in de regen!

Nog steeds hetzelfde paar na drie jaar. Elke lente gaan ze de kast in en in de herfst haal ik ze weer boven. :P