Rijbakverlichting zonder electra

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Rijbakverlichting zonder electra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 23:43

We willen graag nieuwe verlichting aanleggen voor onze buitenrijbak. Er is electra, maar het is nogal een uitdaging om de electra vanuit de schuur naar de rijbak aan te leggen. Daarom ben ik op zoek naar ervaringen en (on)mogelijkheden voor wat betreft alternatieven. Er zijn bijvoorbeeld wel bouwlampen met accu's op zonne-energie te koop, maar die moet je instellen qua timer of gaan op een bewegingssensor en da's niet heel handig. Een gewone aan/uitknop is ook niet handig aangezien de lamp op zoveel meter hoogte moet hangen.

Wie heeft tips?

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Rijbakverlichting zonder electra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:52

Geen ervaring. Maar m.b.t een aan/uit knop: een beetje handig iemand kan die knop verlagen naar een normale hoogte. :)

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Rijbakverlichting zonder electra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:12

Een aggregaat. Maakt wel herrie. Vaak werken die op diesel.
Was prima te doen destijds.

Ilsje_007
Berichten: 583
Geregistreerd: 13-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:42

Wat zijn de problemen om de electra door te trekken vanuit de schuur richting de bak. Hier hebben we dat ook gedaan (was meer dan 100m geloof ik), mooie dikke elektrakabel voor buiten, die is ingegraven naast de omheining van de wei en bij de bak er weer uit komt. Daar zitten de lampen op aangesloten, schakelaar zit naar de ingang van de bak en ook nog een extra stopcontact (mocht dat nodig zijn....). Ik denk dat dat uiteindelijk heel veel goedkoper en makkelijker is dan een aggregaat bijvoorbeeld. Een beetje handigheid is wel nodig :D

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 12:46

Palmera schreef:
Geen ervaring. Maar m.b.t een aan/uit knop: een beetje handig iemand kan die knop verlagen naar een normale hoogte. :)


Oke, dat zou schelen :)


Ilsje_007 schreef:
Wat zijn de problemen om de electra door te trekken vanuit de schuur richting de bak. Hier hebben we dat ook gedaan (was meer dan 100m geloof ik), mooie dikke elektrakabel voor buiten, die is ingegraven naast de omheining van de wei en bij de bak er weer uit komt. Daar zitten de lampen op aangesloten, schakelaar zit naar de ingang van de bak en ook nog een extra stopcontact (mocht dat nodig zijn....). Ik denk dat dat uiteindelijk heel veel goedkoper en makkelijker is dan een aggregaat bijvoorbeeld. Een beetje handigheid is wel nodig :D


Tussen de schuur en de rijbak ligt een 15 meter betonplaten onder de grond dus dat maakt ingraven wel een hels karwei.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Rijbakverlichting zonder electra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:28

En werken met een verlengsnoer?

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Re: Rijbakverlichting zonder electra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:35

Wij hebben auto lampen op een paal met een lang snoer met schakelaar er aan en een accu op de grond. Werkt goed!

Ilsje_007
Berichten: 583
Geregistreerd: 13-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:32

Lang stroomdraad op een haspel, welke je kunt aansluiten op stopcontact bij de bak met schakelaar? Als je gaat rijden en verlichting nodig hebt rol je de haspel af plug je hem in en voila: licht :-)