Destijds hebben we de vervallen boerderij helemaal omgebouwd tot een pensionstal met een hoop voorzieningen.
Waar ik in het begin nog helemaal blij was met onze lichte en luchtige binnen en buitenstallen, ging het me later steeds meer tegenstaan om de paarden zo onnatuurlijk te huisvesten, steeds meer zie je de frustraties die het de paarden geeft en wilde ik meer tegemoet komen aan een meer natuurlijke manier van huisvesten.
Jaren geleden al terug gegaan in het aantal paarden zodat ze meer ruimte hebben en hebben we meer paddocks aangelegd en de weilanden vergroot en de paarden in grotere groepen gezet.
Toen wilde ik al graag een hit actief stal, maar mijn ouders zagen het nog niet zo zitten om de hele boel te gaan verbouwen.
Maar nu is het toch zover gekomen.
Ik wil in dit topic de vorderingen bij gaan houden, daar krijg ik in deze drukke tijd hulp bij, maar zij mag zich hier zelf melden.

Dus ik hoop dat wat mensen het leuk vinden om ons enorme project te volgen waarbij we zoveel mogelijk zelf proberen te doen.
Ook vinden we het heel belangrijk om zuinig om te gaan met ons stuk natuur, toen we net begonnen lieten we bijvoorbeeld de weilanden injecteren met drijfmest, maar tegenwoordig rijden we alleen onze eigen hoogwaardige gecomposteerde mest uit.
Daardoor is het bodemleven enorm toegenomen en zie je ook boven de grond veel meer leven.
Mijn vader was er in het begin vrij sceptisch over, we kregen geld voor het uitrijden van de drijfmest en ineens wilde ik dat niet meer en kwam er een hoop werk bij..
Wel leuk om te melden dat juist hij nu volop geniet van de verandering en niet meer anders zou willen, regelmatig is hij enthousiast over de verscheidenheid aan vogels die hij tegenwoordig hier ziet en alle andere diertjes.
En in mijn ogen kan het niet anders dan dat paarden liever leven in een gebied waar wilde dieren vrijwillig graag verblijven, dan een gebied wat ze liever mijden.
Ik wilde beginnen met wat foto's van hoe het was, maar die krijg ik er niet op, dus voor wie daar graag een beeld bij krijgt staan er foto's in mijn profiel.
Dus voorlopig ben ik benieuwd of er mensen zijn die het leuk vinden om te volgen.