Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 12:16

Ik wil graag beter bij houden op papier het hoe en wat van de paarden. Alles wat betreft trainingen (rijden/longeren/enz), wedstrijden/keuringen, maar ook medisch (ontwormen/enten/ziekte/röntgen/etc) en alles wat betreft fokkerij (hengstigheid/insemineren/scannen/enz).

Dus alles overzichtelijk en duidelijk. Nu heb ik meerdere paarden (op dit moment 4), die allen in een ander fase zitten en/of gebruiksdoel. Wij fokken met nu 2 merries, trainen met 2 (3e beleren dit jaar) en 1 staat nog in de opfok.

Ik heb al eens gekeken naar "het logboek van een dressuurruiter" oid, maar dat is te beperkt en ook maar voor één paard. Nu wil ik dus alles zelf in elkaar zetten, maar ben benieuwd naar jullie ideeën en tips, etc. Wat meer inzicht krijgen in alles vind ik wel prettig en ik hoop dat er Bokkers zijn die mee willen denken, uiteraard kan ik het document ook naar iedereen sturen die wil als het klaar is! We kunnen er alleen maar van leren.

Wie heeft er ideeën, tips, etc.?! Ik ben begonnen met een globaal opzetje, die kan ik later hier natuurlijk ook delen als het wat verder uitgewerkt is.

Ik wil er ook een agenda/planning in gaan verwerken voor concoursen/keuringen en daarmee ook een trainingsschema/planning kunnen maken.

Verder wil ik het digitaal doen (op papier gaat het denk ik te "groot" en onoverzichtelijk van worden), maar ben nog niet helemaal uit waarmee. Mijn idee voor nu gaat uit naar Excel of OneNote, in verband met verschillende tabbladen kunnen maken voor overzicht. Het idee speelt om het later "professioneel" verder uit te gaan werken met mogelijkheid tot een app.

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:09

Hmm het is niet online, maar ik vond het wel altijd handig werken voor meerdere paarden en redelijk overzichtelijk; een normale familie agenda voor mensen. Kan ieder paard z'n eigen rijtje krijgen en algemene dingen of notities is vaak nog een vakje voor over.

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Re: Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:35


KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:52

Ik heb dit ook al eens geprobeerd. Ik vind het soms lastig om ontwormingen/smid, maar ook andere verplichtingen bij te houden. Daarnaast zou ik graag een trainingsoverzichtje hebben, waarin ik ook makkelijk verslagjes kan incorporeren. Met 1 pony hield ik dat nog bij, maar ook ik heb er inmiddels 4 en plannen om uit te breiden.

Ik kom niet verder dan een goede multomap of schriftjes per paard ofzo. Dus ik volg even voor jullie ideeën.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:35

Familie agenda is niet echt wat ik zoek. Agenda is eigenlijk ook maar een klein deel van wat ik graag in elkaar wil zetten.

In een familie agenda is t nog steeds lastig om verslag te schrijven van een training met leerdoelen, punten die goed gingen en zo bijvoorbeeld.

Voor één paard is t ook nog makkelijk bij te houden in een schriftje oid, maar ik loop vast met meerdere paarden en allen een verschillende gebruiksdoel (sport, fokkerij, opfok, enz).

Uiteindelijk wil ik graag een app of iets maken die ook melding geeft (maand van te voren, week van te voren, etc. zelf in te stellen) voor enten, ontwormen en hoefsmid bijvoorbeeld. Maar ook waar je gemakkelijk overzicht krijgen van hengstigheid en aantal dagen drachtig.
Laatst bijgewerkt door Quir op 08-04-17 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Re: Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:36

en outlook? die geeft ook meldingen

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 19:40

Ja inderdaad, Google mail ook (gebruik ik nu), maar dan heb je nog steeds geen fijn overzicht voor trainingsschema, hoe een training gegaan is, leerdoelen, enz. Overzicht van wedstrijden (data, maar ook scores, coupons en een evaluatie voor je zelf en/of instructeur en vandaar uit leer- en trainingsdoelen op kunnen zetten).

Agenda dingen is daar inderdaad goed voor, maar ik zoek meer het totaal plaatje.

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Re: Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:29

Je zou dan eventueel afspraken kunnen plannen voor een training, en vervolgens in die afspraak een verslag kunnen typen? Je kan dan voor elk paard een agenda aanmaken en die naast elkaar zetten voor het complete overzicht..

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:42

Ik heb het inspiratieboek van paard en lifestyle. Ik heb hem uit elkaar gehaald en gebruik hem nu als basis. Er zit van alles in. Je kan er heel mooi je trainingen in bijhouden maar ook schema's maken, planning, leerdoelen etc.
Ik hou alles bij in een map. Ook protocollen etc.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:16

Ben je bekend met Equilog? Dat is een online logboek waar je meerdere paarden kan bijhouden en volgens mij voldoet het aan al je eisen. Alleen geen meldingen, maar je kan natuurlijk wel verder in het logboek zetten wanneer zo'n dienst weer nodig is en als het goed is kijk je regelmatig in het logboek, dus zo onthou je het ook wel.

Roosvdz
Berichten: 17
Geregistreerd: 04-03-17

Re: Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:30

Ik heb voor mijn dieren allemaal.een aparte map. Ouderwets, maar super handig. Makkelijk wat toe te voegen.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 11:41

Ik heb equilog eens bekeken, lijkt me ideaal, maar het lukt me niet om me aan te melden, niet via de laptop, en niet via de app...

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:25

Seltje schreef:
Ik heb equilog eens bekeken, lijkt me ideaal, maar het lukt me niet om me aan te melden, niet via de laptop, en niet via de app...

De server ligt er even uit, maar zou vandaag of morgen opgelost zijn!

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 12:47

Equilog gebruik ik ook, best fijn programma, maar ligt er helaas even uit.
Verder het je deze nog www.equestrainee.nl en www.horzz.nl maar heb met beide nog geen ervaring.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 13:37

Project van office?

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:38

Roosvdz schreef:
Ik heb voor mijn dieren allemaal.een aparte map. Ouderwets, maar super handig. Makkelijk wat toe te voegen.


Dit was ook een beetje mijn idee, maar hoe heb je dat precies ingedeeld? En hoe hou je overzicht over algemeen stalmanagement zeg maar?

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Re: Logboek: meerdere paarden met verschillende gebruiksdoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:12

Ik had dit doel vorig jaar ook, heb het toen geprobeert met het logboek van dressuurruiter, erg fijn boek! .. maar helaas ik haakte af na 2 maanden.
Dit jaar een nieuwe poging: ik heb een schriftje op stal liggen, daar schrijf ik iedere keer de datum in wanneer ik iets gedaan heb met mn paard , wat ik gedaan heb, hoelang en in welke bak. Ook meet ik 1x in de 2 weken de temp op en die zet ik erin. :)