Stroom op wei zonder stroom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lovemyponys5
Berichten: 474
Geregistreerd: 05-05-13

Stroom op wei zonder stroom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 15:14

Hoi,
Een beetje een vage titel maar ik heb een vraag.
Ik kan binnenkort een weide huren. Maar er is geen stroom bij de wei, het is gwn een apart weiland.
Hoe kan ik hier nou het best stroom opzetten? Met een accu ofiets?

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Stroom op wei zonder stroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:17

Je hebt gewoon stroom apparaten met een accu erin. Welkoop verkoopt ze oa en anders even op agradi kijken

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:18


Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Stroom op wei zonder stroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:27

Wij hebben ook op accu inderdaad :j inmiddels is de ontsnapper verkocht en staan mijn twee paarden al een half jaar zonder stroom. Met het accu ging het goed als je maar zorgt hij optijd opgeladen wordt.

Lovemyponys5
Berichten: 474
Geregistreerd: 05-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 19:56

Eight schreef:
Wij hebben ook op accu inderdaad :j inmiddels is de ontsnapper verkocht en staan mijn twee paarden al een half jaar zonder stroom. Met het accu ging het goed als je maar zorgt hij optijd opgeladen wordt.

Hoe deed je dat dan precies en hoelang duurt het voor de accu leeg is?

fjordie333
Berichten: 813
Geregistreerd: 09-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:30

Mijn weide heeft ook geen stroom, heb op marktplaats een stroomklok gekocht en bij agradi koop ik accu's niet oplaadbaar doe met een accu een paar maanden.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Stroom op wei zonder stroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:34

12v accu, elke 4 weken thuis bijladen (2 accu's hebben dus), al vinden die accu's leeggetrokken worden niet leuk, semi-tractie kan daar beter tegen, maar zonnepaneel er op verbeterd de levensduur en de betrouwbaarheid van je afrastering.

Let ook op dat je aarde goed is, zonder dat maakt de rest geen indruk.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stroom op wei zonder stroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:29

Batterij of accu apparaat
Mooiste is als je iets kunt maken met een zonnepaneel en een autoaccu zodat de accu idd bijgeladen blijft worden

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 03:02

Ik heb een stroomklok met batterij. Het is echt helemaal niks voor mij om er elke paar weken aan te moeten denken om zo'n accu op te laden. Bovendien moet je er dan twee hebben. En die dingen zijn aardig prijzig.

In juni kocht ik een voordeelpak van 2 batterijen. De eerste zit er nu nog steeds in. Ik moet zeggen dat dat me alleszins meevalt. Geeft ook genoeg stroom, zoals mijn ruin vanavond, toen hij iets te graag alvast zijn eten wilde, weer eens heeft kunnen constateren.

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 03:40


keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Stroom op wei zonder stroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:33

Ik weet niet beter.
Ik haal mijn apparaten altijd uit frankrjik, die kunnen aangesloten worden op een auto accu.
Merk is Lacme, ik heb type 130

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stroom op wei zonder stroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:34

Hier gewoon een Gallagher ... meeste apparaten kun je wel op een accu aansluiten

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Stroom op wei zonder stroom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:55

ik heb een duo apparaat maar dat komt omdat ik op stal wel stroom heb maar op de wei heb ik het een tijdje met accu (geen batterij) moeten doen.
batterij apparaat had ik vroeger maar met een beetje begroeiing en een aardig stuk draad gaan die dingen niet lang mee,vandaar over gegaan op accu.
nadeel van accu is dat ie zwaar is en indd om de 3 maanden opgeladen moet worden.
ik heb overigens een accu waarvan het niet ergs is als hij helemaal leeg getrokken wordt(boot accu?)

zonnepaneel zou ik ook wel willen!
is dat aansluitbaar op elk apparaat?

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:59

Als je er geen omkijken naar wilt hebben een solar apparaat, bijvoorbeeld deze van Gallagher.
Ze geven nu 7 jaar garantie op hun apparaten (wel even registreren op hun website)
[/https://www.gallagher.eu/nl_nl/afrastering-kopen/schrikdraadapparaat/s10-solar-schrikdraadapparaat-incl-batterij tot 1 km draad
[/https://www.gallagher.eu/nl_nl/afrastering-kopen/schrikdraadapparaat/s20-solar-schrikdraadapparaat-incl-batterij tot 2 km
[/https://www.gallagher.eu/nl_nl/afrastering-kopen/schrikdraadapparaat/s40-solar-schrikdraadapparaat-incl-batterij tot 5 km


Deze apparaten kunnen 3 weken zonder zon

Lovemyponys5
Berichten: 474
Geregistreerd: 05-05-13

Re: Stroom op wei zonder stroom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 20:31

Bedankt allemaal!
Ik denk dat het helemaal goed gaat komen. Ik ben nog even aan het uitzoeken wat voor mij het best gaat werken. Maar nu weet ik tenminste een beetje wat mijn opties zijn