Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. [plaats])

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 12:33

Ik hoor graag jullie mening wat je zouden betalen voor deze stalling;

omgeving : Dorpje onder Utrecht (er word naast ons dorp een heel nieuw dorp gebouwd dus wie weet ook potentiele pensionklanten)

plek voor 10 pensionpaarden + 2 eigen paarden evt. uitbereiding mogelijk

Facaliteiten:
20 x 40 bak met goede bodem en verlichting
longeercirkel met goede bodem en verlichting
4 paddocks
meer als genoeg weidegang
Wasplaats met solarium
op 200 meter (nog geen 4 minuten lopen) ligt de rijvereniging met 2 enorme buitenbakken en leuke activiteiten en clublessen.

(in het vooruitzicht een stapmolen aanleggen)

Worden dagelijks binnen/buiten gezet. Zolang het weer het toelaat op de weide, anders in de paddocks.
zelf uitmesten (tegen betaling kan er voor je uitgemest worden)
de wei/paddock word gemest.
in de winter 3 voerbeurten per dag in de zomer 2 en overdag op het land.
incl. hooi en incl. 1 kg per dag Mueslie

Zadelkasten aanwezig in een afgesloten zadelkamer

Veder uitrijmogelijkheden door de polder

Als ik iets vergeten ben hoor ik het graag :D
Laatst bijgewerkt door iSaBeLL op 03-11-16 13:05, in het totaal 3 keer bewerkt

mala26

Berichten: 5002
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:49

Hoe vaak krijgen ze hooi/ kuil/ brok, zit dat
bij de prijs in. Heb je een zadelkast of moeten ze daar zelf voor zorgen? Is er een bos op rij afstand of kan je alleen maar over de weg heen?
maar zou ongeveer €200 betalen, meer niet omdat je dus zelf nog moet mesten (ga er vanuit dat het weiland/paddock dan ook door klanten gemest moet worden)

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 12:54

Ik heb de tekst even aangepast;

de wei/paddock wordt gemest.
in de winter 3 voerbeurten per dag in de zomer 2 en overdag op het land.
incl. hooi en incl. 1 kg per dag Mueslie

Zadelkasten aanwezig in een afgesloten zadelkamer
Veder uitrijmogelijkheden door de polder

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:58

Ik zou hier zo'n 250 euro voor betalen !

Op basis van zelf uitmesten.

Edit: Als ze in de zomermaanden 24/7 buiten komen, zou ik het wel reeel vinden als het stalgeld gehalveerd wordt.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:02

Zou muesli vervangen door brok meeste kiezen graag eigen soort muesli. Onderhoudsbrok als basis.

Ik denk in die omgeving tussen de 200-250 euro per maand.

Dat is wat ik nu ook betaal in de omgeving.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:06

Onze eigen paarden krijgen als basis alleen mueslie wat gemengd is met fijne brok.
vandaar de keuze om mueslie te voeren. Maar dat staat niet vast dus dat kunnen we evt. veranderen in brok.

Paarden komen in de zomerperiode ook op stal. 24/7 bieden wij niet aan

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:08

Heel afhankelijk van kwaliteit van het ruwvoer. Plus dat ik de mogelijkheid van voeren van eigen krachtvoer een pre vind.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:09

200-250 is een hele nette prijs in deze omgeving heb ik gemerkt. Ik betaal het in elk geval met liefde ;)

Hoe lang staat ze buiten winters? En ze krijgen eten op de paddock?

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:11

Ik zou nooit zelf willen mesten maar zou in die regio 200 met zelf mesten en 240/250 inclusief mesten redelijk vinden voor een stal zonder binnenbak.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:13

NinaCharlie schreef:
Heel afhankelijk van kwaliteit van het ruwvoer. Plus dat ik de mogelijkheid van voeren van eigen krachtvoer een pre vind.


Ruwvoer is van ons eigen land, kwaliteit is naar mijn mening goed.
en voeren van ander voer is zeker mogelijk maar bij de prijs in zit gewoon standaard 1 kg, anders is het einde zoek.


RianneH schreef:
200-250 is een hele nette prijs in deze omgeving heb ik gemerkt. Ik betaal het in elk geval met liefde ;)

Hoe lang staat ze buiten winters? En ze krijgen eten op de paddock?


Zolang het weer het toelaat komen ze dus op de weide.
Anders in de paddock dit zal +- 3 a 4 uurtjes zijn / hooi is aanwezig

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:17

Oehh.. als het weer het toe laat op de weide, hoe lang (uren) zit ja dan te denken? Ook die 3-4 uurtjes? Persoonlijk zou dat voor mij veel te kort zijn en merk ook dat de vraag naar meer vrije beweging steeds belangrijker wordt en dan zijn 3-4 uren behoorlijk karig..

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:26

RianneH schreef:
Oehh.. als het weer het toe laat op de weide, hoe lang (uren) zit ja dan te denken? Ook die 3-4 uurtjes? Persoonlijk zou dat voor mij veel te kort zijn en merk ook dat de vraag naar meer vrije beweging steeds belangrijker wordt en dan zijn 3-4 uren behoorlijk karig..


Nee dan komen ze de hele dag buiten.
Maar omdat er te weinig paddocks zijn voor alle paarden moet het in de winter worden afgewisseld.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:32

iSaBeLL schreef:
RianneH schreef:
Oehh.. als het weer het toe laat op de weide, hoe lang (uren) zit ja dan te denken? Ook die 3-4 uurtjes? Persoonlijk zou dat voor mij veel te kort zijn en merk ook dat de vraag naar meer vrije beweging steeds belangrijker wordt en dan zijn 3-4 uren behoorlijk karig..


Nee dan komen ze de hele dag buiten.
Maar omdat er te weinig paddocks zijn voor alle paarden moet het in de winter worden afgewisseld.


Kan je dan niet beter minder paarden aanhouden zodat de paarden in de winter gewoon naar buiten kunnen? Ik zou geen genoegen nemen met 3 a 4 uurtjes buiten in de winter..

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:34

Als ik hier in de buurt kijk mag je blij zijn dat je paard überhaupt buiten komt in de winter op pensionstallen
En als je paard 4 uurtjes buitenkomt en 's avonds nog lekker gereden/gelongeerd word ben ik daarzelf tevreden mee :j

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wat zouden jullie betalen voor stalling (omg. Utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:38

Ik begrijp je punt, maar juist daarmee kan je je onderscheiden. Verder is het een keus die je als staleigenaar maakt in wat je aanbiedt, en de keus aan de stal-zoeker of dit is wat ze zoeken.

Overigens is mijn ervaring dat in deze regio (ook vlak bij Utrecht) er juist veel meer vrije beweging wordt aangeboden dan in het Noorden van het land..

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:42

iSaBeLL schreef:
Als ik hier in de buurt kijk mag je blij zijn dat je paard überhaupt buiten komt in de winter op pensionstallen
En als je paard 4 uurtjes buitenkomt en 's avonds nog lekker gereden/gelongeerd word ben ik daarzelf tevreden mee :j


Hoe groot zijn de paddocks, en met hoeveel paarden komen ze daar dan in?
Krijgen ze daar ook hooi gevoerd?

Vanaf hoelaat tot hoelaat staan de paarden in de zomer op de wei?

Puur uit interesse, vanwaar de keuze geen dag/nacht weide ? :)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:48

Ik woon in Utrecht, en heb ontzettend lang gezocht naar een fijne stal.
Ik heb nu voor €250:

- All inclusive, hoef niks zelf te doen qua voeren, binnen- en buitenzetten, mesten
- Buitenbak met verlichting
- 's Zomers 24/7 buiten, 's winters van 07:30u tot 19:00 op de wei / paddock
- Altijd onbeperkt goede kwaliteit ruwvoer (op de wei, paddock en op stal)
- Redelijk goede uitrijmogelijkheden (Maarsseveense plassen en Noorderpark)

Ongeveer hetzelfde als wat jij aanbiedt denk ik, enige waar ik onwijs over zou vallen is de paar uurtjes buiten 's winters. Na mijn zoektocht weet ik dat dit inderdaad normaal is voor hier, maar ik weet inmiddels ook dat er een hele groep is die dit heel graag anders zou zien. Dus ik zou er toch over nadenken hoe je meer uur buiten kan aanbieden; dan kan je je onderscheiden.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:53

Mloes schreef:
Ik woon in Utrecht, en heb ontzettend lang gezocht naar een fijne stal.
Ik heb nu voor €250:

- All inclusive, hoef niks zelf te doen qua voeren, binnen- en buitenzetten, mesten
- Buitenbak met verlichting
- 's Zomers 24/7 buiten, 's winters van 07:30u tot 19:00 op de wei / paddock
- Altijd onbeperkt goede kwaliteit ruwvoer (op de wei, paddock en op stal)
- Redelijk goede uitrijmogelijkheden (Maarsseveense plassen en Noorderpark)

Ongeveer hetzelfde als wat jij aanbiedt denk ik, enige waar ik onwijs over zou vallen is de paar uurtjes buiten 's winters. Na mijn zoektocht weet ik dat dit inderdaad normaal is voor hier, maar ik weet inmiddels ook dat er een hele groep is die dit heel graag anders zou zien. Dus ik zou er toch over nadenken hoe je meer uur buiten kan aanbieden; dan kan je je onderscheiden.


Dit klinkt als de perfecte stal :oo

Is de prijs als ze 24/7 buiten staan wel even hoog als het stalgeld in de winter?
Bij mij op stal wordt dit namelijk nog meer dan gehalveerd, i.v.m. geen krachtvoer wat gegeven hoeft te worden, geen tijd besteed wordt aan het mesten van de stallen etc.

Buiten dat, jammer dat het voor mij nogal ver aan te rijden is..
Anders had ik het wel geweten haha *D

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 14:00

nikilover schreef:
iSaBeLL schreef:
Als ik hier in de buurt kijk mag je blij zijn dat je paard überhaupt buiten komt in de winter op pensionstallen
En als je paard 4 uurtjes buitenkomt en 's avonds nog lekker gereden/gelongeerd word ben ik daarzelf tevreden mee :j


Hoe groot zijn de paddocks, en met hoeveel paarden komen ze daar dan in?
Krijgen ze daar ook hooi gevoerd?

Vanaf hoelaat tot hoelaat staan de paarden in de zomer op de wei?

Puur uit interesse, vanwaar de keuze geen dag/nacht weide ? :)


Tuurlijk alles mag gevraagd worden! :)

Paddocks zijn 5 x 12 en staan ze alle appart in. Ze krijgen hooi in de paddock.
In de zomer staan ze van 9 tot 8 (tijden kunnen wat afwijken) buiten.

Geen dag/nacht weide, persoonlijk zou mijn voorkeur daar niet naar uit gaan.

Ik denk dat het ook heel erg afhangt van wat ieder zijn doel is met zijn paard.
Wij zijn meer sportgericht, dus dan vind ik het fijn om een goede bak te hebben fijn te kunnen longeren,
en zometeen een stapmolen te hebben.

Maar als je daar niet zo veel prioriteiten aan stelt snap ik dat je liever heb dat je paard 12 uur buiten komt.

Mijn sportpaarden hoeven niet 24/7 buiten te staan, dat belemmerd mij alleen maar in de trainingen.

Denk dat het dus ook heel erg afhankelijk daarvan is :j

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:08

Ik merk zelf dat dat laatste wat jij benoemd mij enorm belemmerd in mijn stalkeuze. Ik heb een 'sportpaard' en ik wil ook dat die naar buiten komt, en niet maar 3 uur en dan alsnog 21 uur op 4m2.
Ik zou dus zelf niet bij jou willen staan omdat ze in de winter weinig buiten komen, maar nu sta ik zelf ook op zo'n stal. Inderdaad wel met top faciliteiten maar ik voel me constant schuldig omdat ie zoveel binnen staat.
Ben überhaupt wel benieuwd waarom op de wei/paddock staan jouw training zal belemmeren?
Nog een editje: aparte paddocks vind ik ook een minpunt, dan missen ze alsnog sociaal vertier. Kan je niet groepspaddocks maken?
Nog een laatste edit: ik vind overigens de bak ook vrij klein, dus dat zou voor mij ook een minpunt zijn.
Al met al zou ik hier 150-200 euro voor neer willen leggen, maar dat is puur omdat deze stal niet overeenkomt met mijn wensen :)

Jurrian1993
Berichten: 265
Geregistreerd: 19-09-08
Woonplaats: Leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:12

Citaat:
Ik denk dat het ook heel erg afhangt van wat ieder zijn doel is met zijn paard.
Wij zijn meer sportgericht, dus dan vind ik het fijn om een goede bak te hebben fijn te kunnen longeren,
en zometeen een stapmolen te hebben.

Maar als je daar niet zo veel prioriteiten aan stelt snap ik dat je liever heb dat je paard 12 uur buiten komt.

Mijn sportpaarden hoeven niet 24/7 buiten te staan, dat belemmerd mij alleen maar in de trainingen.


Ik denk dat het niet zoveel te maken heeft met je doel maar wat jij als eigenaar voor ogen hebt als 'goede' huisvesting. (Niet persoonlijk jij maar iedere willekeurige eigenaar).

Ik ben ook sport gericht en vind een goede bodem het belangrijkste in mijn training. Maar zonder happy paard kom ik met alleen een bodem ook niet zover. En ik vind het dus ook belangrijk dat mijn paard meer dan 8 uur buitenkomt, wat helaas hier weinig is.
Gelukkig heb ik nu een stal gevonden waar ze 24/7 in de kudde staan, op de wei al het land het toelaat . Het gras mist mijn paard absoluut niet (hiervoor stond ze 24/7 op het gras), maar ze heeft wel 24/7 eten tot haar beschikking.
Daarnaast heb ik dus een binnenbak met een superbodem en een buitenbak (die bodem is ietsje minder maar nog goed te doen).
En toch is het echt een sportpaard, waar er dus nog meer van staan.

Wat ik wil zeggen het is dus niet je sport doel, maar je doel van huisvesting. Wat vaak weer is wat je gewend bent.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:13

Bedankt voor de uitleg !

Ik vind het allemaal netjes klinken, en hier in de omgeving staan de meeste paarden 24/7 opgehokt in de winter.

De mijne gelukkig niet, maar we betalen wel best veel geld voor een stal zonder verdere voorzieningen ( paddocks, rijbak, etc. )

ik denk dat je hier in de omgeving je stal zo vol hebt, maar of het in omgeving Utrecht anders is heb ik helaas geen verstand van.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 14:14

Ik bedoel mijn paarden hoeven niet 24/7 buiten te staan.
Tuurlijk mogen ze wel op de wei en de paddock maar niet dag en nacht, ik vind het zelf fijner dat ze 's nachts binnen staan en wat tot rust komen.

We hebben apparte paddocks omdat onze paarden niet samen konden en er al een keer 1 een blessure aan over gehouden had van de ander daarom de apparte paddocks.

In de wei staan ze uitteraard wel gewoon samen hoor :j vind het belangrijk dat paarden samen staan.

Er kunnen ook zeker groeppadocks gemaakt worden dat is het probleem ook niet,
vandaar dat ik nu een beetje aan het inventariseren ben wat mensen willen

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 14:19

nikilover schreef:
Bedankt voor de uitleg !

Ik vind het allemaal netjes klinken, en hier in de omgeving staan de meeste paarden 24/7 opgehokt in de winter.

De mijne gelukkig niet, maar we betalen wel best veel geld voor een stal zonder verdere voorzieningen ( paddocks, rijbak, etc. )

ik denk dat je hier in de omgeving je stal zo vol hebt, maar of het in omgeving Utrecht anders is heb ik helaas geen verstand van.


Klopt hier verderop zit ook een grote pensionstal, wel met binnenbak maar daar staan de paarden dus 24/7 in de winter binnen.
en toch staat het helemaal vol +- 40 paarden. Dus dan vraag ik me af hoe doen ze dat dan, en je betaald ook nog eens 350/400 euro.

Jurrian1993
Berichten: 265
Geregistreerd: 19-09-08
Woonplaats: Leerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:20

Ik vind dat je een goede stal aanbied hoor.
Misschien de optie dat als paarden samen kunnen ze ook langer staan? Risico voor de eigenaar uiteraard. Denk dat veel mensen daar zeker voor in zijn (en ook zeker mensen niet).

Als ik even kijk wat ik hiervoor had en waar ik tegenaan liep.
Het zelf buiten zetten (en wachten in de tussentijd) (winter)
en de zomer moesten wij ook zelf buiten zetten maar mochten ze wel 24/7( zoveel nederlands vers gras is niet goed voor een sportpaard).

Jullie zetten buiten en binnen vind ik echt een +
Alleen de paddock in de winter zou ik dus die optie op doen:)

En ik denk dat je zeker wel op de 240/260 kan gaan zitten.