Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tobbes schreef:Volgende keer niet los maken maar alleen melden bij de eigenaar. Dan kan zelf zien en er wat aan doen zodat geen terug kerend probleem blijft.
omafia schreef:hier staan geen bomen op dat veld, en gisteren zaten ze weer zonder water, ze hadden de bakken om gegooid, dus ik het het buurmeisje gevraagd ze water te geven en die heeft dat gedaan, ze kijk nergens hoor ze staan nog geen 100 meter van haar huis. ze is razend op mijn, maar daar lig ik niet wakker van, de boer waar dat land van is wat ik nu begrijp is er ook allemaal niet blij mee, is er gisteren ook naar toe gegaan dat ze weer zonder water zaten, hij heeft geholpen met water halen en nu een zware baksteen in die bakken gelegd, hopelijk gooien ze ze niet om. nu hebben ze water maar vanmorgen rond half negen zat de ketting van het ene paardje weer om die pin gedraaid en dan kan ze weer niet bij het water, ze kan ook even snel kijken voor ze naar haar werk gaat he.
Fennadev schreef:Aan de ketting staan is op zich geen ramp, het niet voorzien in eerste levensbehoefte, waaronder dus een schuilplek (ook bomen tellen als schuilplek )en voldoende water vallen, is wel een ramp. Mijn pony stond vroeger wel eens aan de ketting onze berm te maaien, helemaal geen ramp, maar die ging iedere avond weer terug achter huis.
omafia schreef:Nou vandaag niet vast gedraaid en kunnen bij het water, ze hebben water, en de boer houd het nu ook in de gaten, maar ze wil met mijn geen vriendin worden, hahaha. Ze geeft binnenkort een buurtfeest en de boer zei jij wordt ook uitgenodgid, ik Zei al nou dacht het niet, en is het wel zo ga ik daar echt niet heen.
Maar goed vanmorgen waren ze tierig en blij omdat er er was met mijn wortel en niet om dat ze stikte van de dorst, dat maak mijn dag goed. Ik heb wel gelezen als het hard vriest morgen ze wel buiten staan maar niet aan een ketting, nou we gaan het beleven.
Shirley schreef:Ben ik niet met je eens, Tamary...een pony hoort gewoon lekker vrij te kunnen bewegen, een sprintje te kunnen trekken, kunnen rollen, knabbelen met een soortgenoot. ..allemaal dingen die een (ook veilig!) aan een ketting gelegd dIer niet kan
tamary schreef:Nou ik vind het verschrikkelijk hoor,Pony aan de stick zoals in dit voorbeeld is inderdaad dieronvriendelijk. Er zijn nl een paar aanpassingen niet gedaan om omgooien water en zich vastdraaien te voorkomen. Water zet je bv aan het uiteinde van waar de ketting en dus pony kan komen, anders trekken ze die inderdaad makkelijk om door met ketting er langs te komen. Ketting hoort ook met een goed alle kanten op draaiende wartel vast te zitten aan zowel de stick als pony. Dan nog een paar stukken tuinslang om de ketting zodat die niet strak zich ergens omheen kan draaien en je kan wel een pony (of bv geit) zo op rantsoen zetten of als eco grasmaaier gebruiken. Niks mis dus met het principe, wel met de uitvoering ervan, waarschijnlijk omdat de kennis ontbreekt en ook niet meer zo makkelijk te vinden is.