vraagje over stalbandages

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

vraagje over stalbandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 18:08

Ik zit er aan te denken om voor Lois stalbandages te gaan gebruiken van de winter. Ik zit alleen met een probleempje over hoe lang ik die kan laten zitten. Als ik hem 's avonds na het rijden in de bandages zet, hoe laat moet ik die er in de morgen dan weer afhalen want ik neem aan dat ik hem niet ook op de dag in de bandages kan laten staan.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:40

In de dressuurstal waar ik gewerkt heb hadden ze de stalbandages altijd om. alleen met werken ging er een werkbandage om.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:32

Waarom wil je stalbandages gaan gebruiken Jippie? Ik heb zelf helemaal geen ervaring met stalbandages en ik weet niet eens wanneer je ze zou moeten gebruiken. Dus daar ben ik wel benieuwd naar.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 00:49

Ik doe ze 's avonds na een les om (uurtje of 9) en dan laat ik de stalhulp ze erafhalen om 9 uur 's ochtends Haha!
Laatst heeft ie tot 4 uur 's middags ermee gestaan en dat kon ook niet veel kwaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:26

Suzan schreef:
Waarom wil je stalbandages gaan gebruiken Jippie? Ik heb zelf helemaal geen ervaring met stalbandages en ik weet niet eens wanneer je ze zou moeten gebruiken. Dus daar ben ik wel benieuwd naar.

Het geeft een stukje extra bescherming op stal en aangezien mijn schatje Schijnheilig zich al te vaak in zijn stalletje heeft geblesseerd lijkt me dat wel wat. Bovendiengeeft het in de winter extra warmte.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:47

Sommige paarden hebben ze dag en nacht om, maar dat is voornamelijk als ze echt stalbenen hebben.
Als je ze preventief om wilt doen tegen blessures, waarom overdag dan niet? Dan kunnen ze zich net zo goed blesseren.
Echter ik zou het ieder afraden als er verder geen medisch probleem is. Ik weet niet of Lois zo'n donderstraal is net zoals de paarden hier op stal, maar hier krijgt ieder paard het voor elkaar om de bandages eraf te halen. Juist vanwege blessuregevaar gebruikt bijna niemand meer bandages.