Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loveskary

Berichten: 733
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:10

@ Ilaan shoppende mensen niet aan gedacht goed dat je dat zegt het is voor 7 paardjes maar ik heb een stal met een schuurtje erop dan zou het wel kunnen ja en dan beestjes daar gaan we van die vallen voor zetten aan de andere kant zitten de katten ik ben weleens wat kwijt geraakt maar voor de dekens lijkt me het wel ideaal het skelet van de kasten staat er al wordt zelf gebouwd de foto was een soort van impressie.
Zit nog veel timmer werk aan maar ook dat komt goed.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:55

In de winter heb ik een heerlijke zadelkast in de zomer. Daar past alles wel in (zelfgebouwd dus rekening gehouden met alles). Maar in de winter op binnenstal mag ie niet mee. Dan moet ik het doen met 2 kleine kastjes. (Kleiner dan die iets terug stonden). Dan ligt de kofferbak van m'n auto permanent vol met alle dingen die ik nodig heb.

Lavitabella

Berichten: 1715
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:43

Op een nieuwe stal krijg ik waarschijnlijk een zadelkast waar ik niet al mijn spullen kwijt kan. Nu zag ik al iets van een kastje erin te zetten en een losse kapstok.

Zijn er nog meer ideeën voor meer ruimte zonder dat je extra dingen moet bevestigen aan de binnenkant of aan de buitenkant? Er mag namelijk niks aan veranderd worden..

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:24

Afbeelding
Optimaal ruimte creeren :')
Kast verbouwd voor komende winter. Maandag komt mijn westernzadel en mijn kast is te klein om het er gewoon in te hangen, dus moet het rechtop.
De rest heb ik er nu al omheen gebouwd haha. Aan de zadeldrager hangen al mijn longeerspullen(die hangen normaal in de stal, net als poetskist en hoefschoenen :p) en bovenin allemaal klein spul en mijn cap+sporen.
Voor nu is t genoeg ruimte, had ik niet verwacht.. Nu nog in gebruik nemen xD

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:19

Mijn kast is weer stukje verder klaar !!
Nu duurt het helaas nog even langere tijd voor de lades klaar worden gemaakt.
Komende weekenden andere activiteiten die ook gewoon door moeten gaan.
De hele kast. Gebeitst.
Afbeelding
Zadelkast (links als je ervoor staat)
Afbeelding

Ophang gedeelte !
Afbeelding

En als laatste, het slot.. Hij kan nu echt dicht !
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:29

Dat ziet er goed en degelijk uit!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:36

Mooi hoor! een hele degelijke kast met een supergoed slot erop.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:48

Idd. We zijn gelijk voor goed slot gegaan ipv zooi. Dit was wel duur.
In alle kasten zit een slot nu. De middelste heb ik eigenlijk niet dicht. Maar wel fijn dat het erop zit.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:50

Loveskary schreef:
[ [url=m/28dVgk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij krijgen volgend voorjaar zoiets als dit.
De bouw tekening ligt er dus komt goed als het klaar is zal ik ook foto´s zetten.


Schitterende kast absoluut.
Waarschijnlijk zal de deur van de zadelkamer ook regelmatig open staan... Weet niet waar jullie je voer laten of dat je paardensnoepjes daar bewaard?
Zelf zou ik mijn dekens niet zo neerleggen ivm muizen etc.

De kast deed me meteen denken aan http://m.funda.nl/koop/verkocht/evertso ... -34/fotos/ de zadelkamer van Albert Voorn, zie foto 39.

Een kleine zadelkast zou voor mij totaal niet werken bij een pensionstal. Ben erg blij dat onze dat wij op stal ruime kasten hebben en dat het meebrengen van je eigen kast geen bezwaar is. Hoe vaak ik wel niet lees dat je extra moet betalen voor je zadelkast :') en hoe klein die ruimte dan weer is, te schandalig voor woorden.

Voordeel tussen een houten en metalen kast vroeg iemand. Nou hout is wat eerder vatbaarder voor water etc. dan metaal. Metaal gaat op ten duur roesten maar niet binnen een jaar of zo, althans dat is mijn ervaring. Houten kasten kunnen helaas wel makkelijker ingetrapt worden ongeacht welk slot je er in hebt gemonteerd.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:08

Ik vond metaal zeer onpraktisch.
Ben zelf heel blij met mijn kast. Langzaam alles inrichtingen.

De rechter kast bij mij zou voor vriendin worden. Maar zij gaat weg. Dus de hele kast voor mezelf. Deze zal voor opslag van gereedschap worden.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:21

Zo, ik heb eindelijk heel het topic door gescrold :') Ik ga een grote kast maken voor mijn twee paarden waar in principe alles in moet op mijn zadels en voer na. Hij wordt zo'n 3 meter breed, diepte en hoogte moet ik nog even bekijken en hij krijgt schuifdeuren. Mocht dat niet groot genoeg zijn kan ik er nog een bij maken :') Wil er wel gewoon een zadelsteun in maken waar ik mijn zadel op kan leggen. Kan er op z'n vroegst pas in december mee beginnen, dus ik heb nog even de tijd om ideeën op te doen.

Heb nu ook een kast die ik zelf gemaakt heb, daar zijn met de jaren toch nog heel veel haken ed bijgekomen en eigenlijk ligt het meeste er niet eens in :))

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:01

Nies_ schreef:
Zo, ik heb eindelijk heel het topic door gescrold :') Ik ga een grote kast maken voor mijn twee paarden waar in principe alles in moet op mijn zadels en voer na. Hij wordt zo'n 3 meter breed, diepte en hoogte moet ik nog even bekijken en hij krijgt schuifdeuren. Mocht dat niet groot genoeg zijn kan ik er nog een bij maken :') Wil er wel gewoon een zadelsteun in maken waar ik mijn zadel op kan leggen. Kan er op z'n vroegst pas in december mee beginnen, dus ik heb nog even de tijd om ideeën op te doen.

Heb nu ook een kast die ik zelf gemaakt heb, daar zijn met de jaren toch nog heel veel haken ed bijgekomen en eigenlijk ligt het meeste er niet eens in :))


Nice !! Jou idee lijkt beetje op mijn project.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:09

Ja, ziet er goed uit bij jou :j Zal ook nog eens kijken of er niets kant en klaar te vinden is, maar meestal is dat toch te ondiep.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:19

Nies_ schreef:
Ja, ziet er goed uit bij jou :j Zal ook nog eens kijken of er niets kant en klaar te vinden is, maar meestal is dat toch te ondiep.


Dat was ook minder reden waarom ik zelfbouw heb gemaakt.
Mijn kast is 3 m breed, 70 diep & 210 hoog.
En de kasten verdeelt in 90 /120 /90

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:12

Marjo89 schreef:
Nies_ schreef:
Ja, ziet er goed uit bij jou :j Zal ook nog eens kijken of er niets kant en klaar te vinden is, maar meestal is dat toch te ondiep.


Dat was ook minder reden waarom ik zelfbouw heb gemaakt.
Mijn kast is 3 m breed, 70 diep & 210 hoog.
En de kasten verdeelt in 90 /120 /90


Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen hoeveel je daar nu aan kwijt bent?
Ik verschoot van de week wel van de prijzen voor hout. We moesten een nieuwe deur maken voor mijn oma's konijnenstal. Koste bijna 200 euro voor een simpele deur. Scharnieren konden we hergebruiken en er zit echt een simpel slotje op. Vond dat wel erg duur.

xGwennn_94

Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Zegge

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:19

Als je goed zoek op internet etc is alles niet zo heel duur. Ik heb geluk heb vorige week 300 planken hout van 3,10 lang 25cm breed gratis opgehaald. (voor mn stallen en zadelkamer) ook heb ik 200 tegels gratis opgehaald voor de paddock bij een bedrijf heb ik een watertank opmogenhalen voor 5,- bij de exbaas van mijn moeder heb ik bouten/schanieren etc ook gratis op mogen halen enkel word het nu even kijken voor balken en palen voor de paddock af te zetten als er hout over is maak ik de omheining van hout ander komt er schrikdraad. dat gaat dan wel wat kosten (ca. 400,-) en de bak word opnieuw aangelegd ook mede door goede kennis afgraven etc is gratis enkel het zand kost me dan 800,- in totaal

Lumea

Berichten: 1357
Geregistreerd: 16-08-12
Woonplaats: Brabant

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:00

Ik zoek ervaringen mbt de hoofdstelhouders op deuren. Werkt dit? Komt het hoofdstel dan niet in de verdrukking door eventuele vakken/zadels etc? Of moet je dan de planken iets korter maken waardoor het hoofdstel meer ruimte krijgt?

Ik wil wel graag mijn hoofdstel er mooi uithalen en niet dat hij in de verdrukking heeft gezeten.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:37

Lumea schreef:
Ik zoek ervaringen mbt de hoofdstelhouders op deuren. Werkt dit? Komt het hoofdstel dan niet in de verdrukking door eventuele vakken/zadels etc? Of moet je dan de planken iets korter maken waardoor het hoofdstel meer ruimte krijgt?

Ik wil wel graag mijn hoofdstel er mooi uithalen en niet dat hij in de verdrukking heeft gezeten.


Ik had de planken wat korter in mijn vorige kast. Dan gebeurd dit niet. Of je moet je hoofdstel tussen 2 planken laten hangen en de spullen niet tot op de rand zetten. Ligt er ook maar net hoeveel ruimte je tussen de planken hebt.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:48

Leen schreef:
Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen hoeveel je daar nu aan kwijt bent?
Ik verschoot van de week wel van de prijzen voor hout. We moesten een nieuwe deur maken voor mijn oma's konijnenstal. Koste bijna 200 euro voor een simpele deur. Scharnieren konden we hergebruiken en er zit echt een simpel slotje op. Vond dat wel erg duur.


Als ik alle hout mee rekenen ben ik nu best wel behoorlijk duur uit.
Ergens stukje terug schreef ik ook al, dat ik groot deel van hout (achterkant en zijkanten & bovenkant) van hout heb gemaakt dat ik heb gekregen.
Maar meeste geld zit nu wel in de afwerking, verf en beits, en inrichting.
Het is mij meer dan waard. Bij elkaar zit ik nu wel op 350 euro ? gokje??

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:52


gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:23

Kaitlyn schreef:
Iemand hier eventueel interesse in een grote zadelkast?

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr


Ik vind de prijs errug hoog voor een houten kast.Je hebt n.l./ al een flinke grote metalen kast voor 80,- wel excl. hangers enzo.
Maar toch succes met de verkoop. ;)

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:40

Die ben ik dan nog niet tegen gekomen, hooguit een te kleine archiefkast voor dat geld.

Het bieden is vanaf €200.- daar gaat ie ook voor weg als dat geboden wordt. . :j

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:46

In het dorpje Voorthuizen zit iemand die deze kasten verkoopt,die heeft er een heleboel staan.
En dat moet je ook maar net weten. ;)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:50

Wat voor 'n kasten bedoel je dan Gohya?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:51

Kaitlyn schreef:
Iemand hier eventueel interesse in een grote zadelkast?

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr


Vind erg veel geld, hij is vreselijk geschilderd van binnen.

Mijn eigen kast staat een beetje stil, hoop andere verplichte zaken tussendoor.
Moet ook gebeuren, en a.s zaterdag gaan we eerst bezig met wat anders voor de paarden.
Maar hij functioneert goed ! *\o/*