Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:03

Ik sta op een heerlijke plek nu
Op een kleinschalige manege (ze mogen 24/24 buiten met schuilstal) die in 4 delen is verdeeld, elk deel heeft ook eigen zadelkamer:
-de hoofd manege: hier staan manegrponys en ook een paar eigenaars (oa mijn paard) in 3 kuddes van 2 tot 6 paarden, is een grote piste bij en een paar kleinere paddocks waar we mogen longeren en grondwerk enzo mogen doen
-achter de hoofd manege is een wei met eigenaars paarden (ik denk 6 a 8 paarden in kuddes van 2) hier is een kleine piste
-Aan de overkant is er nog een wei met 6 eigenaars paarden daar is ook een piste (die wij als onze piste bezet is met lessen gebruiken)
-100 meter verder is er nog een weiland met een 5 of 6 paarden van de eigenaresse (staan ook 2 paarden in die voorlopig manken en 2 oudere paarden die niet veel in de lessen worden gebruikt) hier staat ook nog een eigenaars paard bij

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:48

Ik schop het topic omhoog!

Afbeelding

Even showen, hoor. Ik heb er zo hard voor gespaard. :D Ben echt blij dat het gelukt is en dat het er zo staat zoals ik het had bedacht. Oke, ook de tweede rij staat inmiddels al even, maar nu is de verlichting ook afgewerkt en de palen voor de poetsplaats staan erin. Ik moet nog wel kettingen halen om de paarden aan vast te zetten en er moet nog een rubberen mat komen te liggen.

Afbeelding

barrymuis

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:10

Hier mag trots op zijn erg mooi hoor :j

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:12

Wauw! Echt zo'n plaatje van internet als je opzoekt: prachtige paardenstallen.
Heel gaaf! <3
Hoeveel paarden heb je?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:20

Het zijn vier stallen en die zijn meestal gevuld, maar omdat het niet allemaal eigen paarden zijn, wisselt het een beetje.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:05

Mooi geworden Lorette!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:16

Heel erg mooi!!

Anyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:09

Gaaf Lorette! Erg netjes <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:07

Dat is zeker heel mooi geworden.

Marloes25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:43

ik vind dat donkere hout erg chique staan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:02

Is dat geen kunststof dan ??

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:55

De onderkant is van kunststof, maar overstek is hout. Palen op de poetsplaats licht hout, net als de planken tussen overstek en dakgoot.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:32

Heb je nog meer foto's? :o Ben helemaal verliefd <3

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:00

Oh wauw Lorette! Inderdaad brochure-waardig die stal! Ben ook wel benieuwd naar meer foto's! :o

Mag ik vragen hoe groot de boxen zijn? En heb je misschien een plattegrondje? O:)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:58

Binnenmaat van 350 x 350 cm

Afbeelding

Meer foto's kan ik later deze week wel maken. Dan is de poetsplaats hopelijk klaar (rubberen vloer en vastzetkettingen).

Teckelgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:17

Wauw, wat een mooie stallen zeg!

su72

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:23

Wauw wauw wauw!! Erg mooi! :~ <3

Ik zal binnenkort ook eens foto's plaatsen van mijn stalletje aan huis.
We hebben ze nu anderhalf jaar thuis en ik heb heel wat uurtjes doorgebracht in dit topic om ideeën op te doen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:53

Wow Lorette super gaaf joh! +:)+
Ik wil ook meer foto's zien :D

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:57

Schitterende stallen Lorette!

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:44

Paardje van vriendin staat in een stal van 5x5 met rubberen matten & stro daar weer op. Zit in grotendeels lente/zomer/grotendeels herfst 24/7 buiten behalve bij slecht weer en in de winter 8 uur per dag weide, 6 uur de paddock. Staat samen met 8 vriendjes & een enorme inloopstal.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:15

Goed. Zit iedereen lekker? Riemen vast? Tijd voor een tour de stal. :')

Allereerst de stal. 4 boxen van 3,5 x 3,5 m. Kunststof, afgewerkt met hout.

Overdag
Afbeelding

's Nachts
Afbeelding

De stallen zijn voorzien van verlichting en een automatische drinkbak. Twee stallen staan tegen de groensingel aan en hebben alleen een tweedelige deur. Twee stallen staan aan de tuinkant en hebben een extra buitenluik aan de andere kant van de stal. Alle bovendelen zijn voorzien van tralies en gelaagd glas. De tussenwanden zijn voorzien van tralies, waardoor ze dus aan een kant contact hebben met hun buurman. De andere kant is gesloten, dat geeft ook veel rust. Twee stallen zijn voorzien van rubberen matten (niet drainerend, dus er wordt niets minder om opgestrooid). Het dak is geisoleerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De poetsplaats is tevens voerhok en droogplek voor natte dekens. De rubberen vloer is nog niet klaar, maar er ligt alvast een matje. Hier is extra verlichting. Niet in het midden van de ruimte, maar in een hoefijzervorm, zodat je minder last hebt van schaduwen met poetsen, als de hoefsmid aan het werk is of als de dierenarts komt. Ik heb een atactisch paard dat niet vervoerd kan worden, dus ik wilde graag een handige plek voor onderzoek hebben, omdat een ritje naar de kliniek heel ingewikkeld is.

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk ook een ruimte voor de spullen. Ik heb er zicht op, de hond slaat goed aan en we zijn nu bezig met een camerasysteem. Ik woon enkele meters van de stal en hoor alle gekkigheid, maar ik vind het wel fijn om iets extra's te hebben. Nu nog kijken of we de wei er ook bij mee kunnen nemen.

Afbeelding

Verder hebben we een paddock (20 x 30 m) en een longeercirkel. De houten omheining van de paddock is inmiddels wat aangevreten. En er staat onkruid in. Dat krijg je als je 'm niet sleept en de paarden in de wei lopen. :+ Nu even een foto zonder onkruid. Volgend jaar gaan we de omheining vernieuwen. En ik ga een dappere poging doen om te sparen voor een bak op kleigrond.

Afbeelding

Tegenover de paddock staat een containerstal met een overkapping van 10 x 4 meter ervoor. De container wordt momenteel gebruikt als opslag. Het afdak gebruiken wij nu als schuilstal. Toen ze een dag los liepen om rond de paddock en longeercirkel gras te eten, was ik ze kwijt en bleken ze allemaal onder het afdak te staan tegen de zon en de vliegen. Dus toen kon ik het niet meer over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen.

Afbeelding

We hebben twee hectare weiland. Daar gaan de paddock en de longeercirkel nog wel af. Met wat geluk lopen ze er tot half december, maar daarna is het wel bekeken en wordt het uitsluitend paddock tot maart/april (afhankelijk van hoe nat het is). Het voordeel van deze kleigrond is wel dat we altijd gras over hebben, ook als er vijf grote paarden lopen en er van een deel gehooid wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is altijd wel wat te repareren of op te ruimen. Soms ziet het er niet zo netjes uit, want dan kan ik de moed niet meer opbrengen om alles weer netjes terug te zetten en keurig aan te vegen. En dan al dat groen.... :roll: Gras, struiken, bomen, onkruid. Maaien, snoeien, plukken. Soms voel ik me meer hovenier of boer dan kantoormedewerker met paarden. Maar ik heb de paarden altijd aan huis gehad, dus ik weet niet beter en ik geniet er ook erg van. :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:22

Wauw, wat een prachtig paleis! <3 <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:25

*gaat weer op de stoel zitten*, wat prachtig zeg! <3 <3 Precies zoals ik er ook altijd van gedroomd heb (al mis ik de mooie hangbakken met bloemen nog O:) ).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:01

@lorette: je hebt daar een heel mooi stekje, zeker iets om trots op te mogen zijn.
Qua werk zal het idd best wel eens zwaar worden. Soms zul je dingen gewoon moeten uitbesteden. Het kost misschien wat geld, maar het gebeurt zo veel sneller en dat is ook wat waard.
Het heeft weinig zin om je nu 3 slagen in de rondte te gaan werken zonder tijd te hebben om er van te genieten :)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:11

Wauw Lorette, ziet eruit als een fijn plekje!