Pony dunne mest bij warm weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Pony dunne mest bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 00:02

Mijn pony (shetlander) heeft bij warm weer dunnere mest, soms erg dun. Dat heb ik bij een andere shettie ook al eens gezien, en ik begrijp dat die kleintjes de warmte minder goed kwijt kunnen.

Met de aangekondigde hittegolf wil ik toch wel graag dat ze zich prettig voelt. Ze kan in de schaduw gaan staan, en doet dat ook. Uiteraard heeft ze vers water voorhanden. Hoe kan ik haar verder nog helpen om minder last te hebben van de hitte?

girly_1
Berichten: 291
Geregistreerd: 10-03-09

Re: Pony dunne mest bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:11

Mischien afspuiten of afsponzen, mijn dieren vinden dat altijd erg prettig.

Ps alleen paarden natmaken als er schaduw beschikbaar voor de dieren aanwezig is.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 17:08

Ja dat ben ik ook inderdaad van plan :) Ze gaat uit zichzelf in de schaduw staan. Helaas kan ik alleen 's ochtends voor en 's avonds na het werk naar haar toe.

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Re: Pony dunne mest bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:44

Hoi Koper, mijn minipaardje van 1 jaar heeft er ook wat last van. Ik geef haar op aanraden van de vorige eigenaar af en toe een flesje Yakult, met spuitje in haar mond of gewoon over een handje muesli. Ze vindt het heerlijk en de mest is dan gelijk weer goed.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 11:12

Dank je wel voor de tip :) Tot nu toe valt het mee, in tegenstelling tot vorige warme periodes doet ze het eigenlijk erg goed: mest is prima. Wel hoest ze af en toe. Enige wat ik heb veranderd is dat ze 2x per dag extra zout over haar voer krijgt (en anijs tegen het hoesten, maar vaak vergeet ik dat :o ) Geen idee of er een rechtstreekse oorzaak - gevolgrelatie is, maar als het werkt werkt het :)

Morgen ben ik vrij, dan kan ik haar gelukkig ook overdag koelen :)