EHBO-cursus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

EHBO-cursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 01:03

Kun je ook speciale EHBO-cursussen voor paarden volgen? Zo ja, waar?
En wat leer je dan zoal?

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 07:41

Er wordt er eentje door de KNHS gegeven, informatie daarover vind je op hun site. Daar zijn ook herhalingslessen van, maar je moet wel aangesloten zijn bij hun, via een rijvereniging. Dit is een cursus die de hele winter duurt. Als je slaagt, mag je officieel op wedstrijden als paarden-EHBO-er staan.
Ikzelf heb eeen EHBO cursus gedaan via de NHI, maar dat is volgens mij helemaal niet in jouw buurt. Info daarover kun je vinden op de website: www.nhi-equi.nl . Dat was vijf avonden, waarvan 1 avond aan ruiterletsel werd besteed. Daar zijn geen herhalingslessen van, dat vind ik wel jammer, veel ebt toch wel weg, vind ik.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 09:13

't lijkt mij ook heel leuk.
Ik heb ook mensen-EHBO en wil ooit nog dieren ehbo gaan geven.
Waar worden die cursussen gegeven?

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 00:16

Die van de KNHS is vast in Ermelo, in het Federatiecentrum en die van het NHI wordt op verschillende plaatsen gegeven, dat kun je vast wel vinden op hun site. Anders vind je daar wel een telefoonnummer waar je informatie kunt opvragen. Wij hadden de eerste avond trouwens een stel uit Belgiƫ, later bleek dat hij ook in de buurt van Breda kwam en daar hebben ze de cursus toen afgemaakt.... Vanuit Belgiƫ naar Haarlem voor een cursus?? Ik reed er al zo'n drie kwartier over, zij waren uuuren onder weg en dan ook 's avonds nog terug. Nou ja, je moet er soms wat voor over hebben. Die van het KNHS, daarover heb ik geen info verder, maar misschien op de site en toevallig stond er ook een artikel in de laatste paard en sport.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:54

ik heb 2 weken geleden de laatste avond gehad van deze cursus:
http://www.nhi-equi.nl/ehbo.htm

heel interessant, veel van opgestoken. echte aanrader. en n.a.v. deze cursus ga ik ook een cursus humane ehbo volgen. Lachen
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 23-10-02 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 12:56

Die klinkt wel goed. Waar was dat?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:58

in utrecht. maar ze doen verschillende locaties.