[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EstherMe

Berichten: 2207
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:45

Wij hebben grote balen, daar ongeveer een halve plakban :)

marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:53

Wizz99 schreef:
Ik heb een hele mooie slowfeeder te koop voor de liefhebber. Compleet met net! Super aanschaf geweest, zeer tevreden mee. Verkoop ivm verhuizen paarden naar een plek waar hij overbodig is, anders had geen haar op mijn hoofd eraan gedacht hem te verkopen ;)

Ik weet niet zeker of ik mag linken naar de bokt markt, maar dan wordt dat wrs wel gecorrigeerd:
http://www.bokt.nl/markt/ad/218155/grot ... r-incl-net

:)


Het ziet er uit als een formaat kuubskist, klopt dit? En ik zie niet wat voor net het is en hoe het bevestigd moet worden, jammer.
Klopt de prijs wel? Zo van de foto komt hij mij erg duur over.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 19:54

hetlevenwint schreef:
Ahja ben er mee bezig wil hier verder op in gaan per PB maar je moet me niet zitten afdoen als iemand die niets om mijn paard geeft want zo komt het over. Met die sokken zijn we bezig, moest dat niet zo zijn begreep ik je reactie maar er word aan gewerkt. Het is ook geen constante jeuk want is maar heel af en toe net zoals wij af en toe eens ergens krabben.... maar vind het wel genoeg om eens te behandelen.

Een metalen bak is trouwens niet goed voor de tanden dus goed werkend is veel gezegd...

Ik reageer enkel op wat je schrijft en je schrijft zelf dat je er mee gaat starten als je zijn sokken droog krijgt, niet dat je er al mee bezig bent. Daarnaast snap ik de logica niet van pas behandelen bij droge sokken. Maar je bent ermee bezig zeg je nu, dus alleen maar goed en fijn voor je paard.
En een ijzeren voerrek ipv een net zou inderdaad niet mijn voorkeur zijn. Maar je zegt dat je de bak hebt weg gezet vanwege het schuren/de mijt.
Een ijzeren ombouw maakt niet uit als er geen scherpe hoeken aan zitten. Zitten deze er wel aan, slim dat die weg gezet is.

Maar verder laat ik het hierbij, want het is te offtopic.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 20:18

Het is inderdaad offtopic in de zin van dat ik er al mee bezig ben is hoe, wanneer, wat. Sokken zijn zodanig dat een product er nu niet bepaald goed aan gaat hechten ik ga het proberen zoals het is nu maar denk dat het beter zou werken als ze wat droger en minder vies zijn (modder). :)

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 21:51


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:16

Dat is de plek waar ik een net zou kopen schijnen goed te zijn :).
Zie nu ook dat ze nog tussenmaten heeft handig ga eens informeren want een tussenmaat zou misschien nog handiger zijn.

Zou 1m op 1,5 m ook een optie zijn bij mij of nog steeds 1op 2 meter doen ? Want nu ik zie dat ze tussenmaat heeft nog is dat wel goed ook.

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:49

Zijn zo te lezen netten van 35 mm, en er staat geen dikte bij...

Ik wil persoonlijk echt geen grotere mazen dan 30mm, daar eten en morsen ze nog zat uit namelijk :P
Ik wil ook geen materiaal dat dunner is dan 4mm.

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:24

Die van 1 bij anderhalve meter zijn op, ik heb ze gemaild.
En de netten van hooinet.nl ?
Die hebben handige assecoires geloof ik en bieden garantie. Maar daar zijn de mazen geloof ik weer 4,5 mm ? Zon net van 2 meter lijkt me een beetje lang voor in de stal, maar dan weet je wel zeker dat er genoeg hooi is. Z'on stokje om het net mee open te houden voor het vullen lijkt me handig en die clips om de netten mee dicht te maken aan de bovenkant is ook handig volgens mij.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:57

Aah rot zeg dat die op zijn, nou dan toch maar die andere. Ga eens vragen hoeveel mm dik het is.

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:06

Over welke ander heb je het dan ? Hetlevenwint ? Ik wil er ook 1 van 1 x 1,5 meter denk ik. Ik heb van anderen begrepen dat daar zeker 14 kg in gaat.

Zinzi_jewel

Berichten: 8810
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:25

Heb er een paar .
Een van een bokker overgenomen 2 verschillende maas groote erin .
De ander is 3 x3 .
Beide van haystack.nl gorde netten beide .
Heb ze al jaar in gebruik voor 4 paardjes

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 01:07

Ik ging anders die nemen van 1meter op 2 meter maar 1x1.5 had nog beter geweest van grote en prijs. Maarja als ze die niet meer hebben dan lukt dat niet dan toch maar 1x2.

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 01:32

Ze hebben bij zeldenrusthaystack.nl wel een van 75 cm bij 1,50 m

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 02:13

Ga als de touwen redelijk van dikte zijn van die netten toch gaan voor die 1x2 meter daar komen niet veel verzendkosten bij met dat ik zelf een Belgje ben :).

Chezshir77
Berichten: 2607
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:17

bertine37 schreef:
Ze hebben bij zeldenrusthaystack.nl wel een van 75 cm bij 1,50 m


Ik heb de medium van de paardendrogist, en daar kan zeker 35 kg in. Ik vind de maat ook ideaal.

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:43

In netten van 75 x 150 passen eigenlijk maar 3 plakjes rechtop naast elkaar.
Je kan er nog wel wat bij proppen in het midden natuurlijk.

Zinzi_jewel

Berichten: 8810
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:43

Krijg daar makkelijk 5/6 plakken in gepropt ;-)

snottebel
Berichten: 130
Geregistreerd: 20-06-05
Woonplaats: Ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:51

bertine37 schreef:
Kent iemand deze ?
http://www.bokt.nl/markt/ad/218494/slow ... hooinetten
Ervaringen ? Zijn ze handig voor in stal ?


Dit is gewoon net wat je over een aanhanger kan kan spannen.
Laatst nog bij de Welkoop in de aanbieding voor nog geen 15 euro.
Kun je makkelijk zelf maken, scheelt weer een hoop geld!

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 11:42

Die 5-6 plakken krijgen we hier wel in de netten van anderhalve meter lang bij een meter hoog, maar echt niet in die van 75 cm hoog tenzij je misschien een half uur bezig wilt zijn om alles uit te pluizen en er tussen te frotten :P

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 12:28

Snottebel deze netten zijn niet die voor aanhangers zoals je in action kan kopen de touwen zijn veel dikker (navraag gedaan 5/6mm)... beetje misplaatste reactie deze die je in welkoop/action koop zijn vaak maar 2/3mm dik... dus direct kapot ook bij een paard die er veel uit eet.

Wizz99

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:53

marionblo schreef:
Wizz99 schreef:
Ik heb een hele mooie slowfeeder te koop voor de liefhebber. Compleet met net!

Ik weet niet zeker of ik mag linken naar de bokt markt, maar dan wordt dat wrs wel gecorrigeerd:
http://www.bokt.nl/markt/ad/218155/grot ... r-incl-net


Het ziet er uit als een formaat kuubskist, klopt dit? En ik zie niet wat voor net het is en hoe het bevestigd moet worden, jammer.
Klopt de prijs wel? Zo van de foto komt hij mij erg duur over.


Bedoel je dat mijn prijs te hoog is of dat de feeder er duurder uitziet dan de vraagprijs? Het net is bevestigd met elastieken aan haakjes aan de bodem van de kist :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25469
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:46

150 euro vind ik voor die slowfeeder erg veel geld ja, ben ik met marionblo eens, ik neem aan dat ze de hoge prijs bedoeld namelijk
ziet er netjes uit hoor, maar voor een 50 euro heb je een kist al, net erin en klr

Wendy_Komen

Berichten: 6302
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:05

Hoi iedereen, ben trouwe meelezer, maar nu druk aan het brainstormen.

Ik moet binnenkort voor mijn merrie een voermogelijk maken, waarbij:
- Er geen hooi op de grond (is namelijk in een zandpaddock) terecht kan komen.
- Liefst uit een slowfeeder net.
- En het lastigst, moet door de staleigenaren gevuld kunnen worden zonder veel handelingen uit te moeten voeren.

Het idee wat ik nu bedacht heb is om een palletbox te nemen, hier aan de bovenkant een houten frame te maken met een deksel aan de bovenkant, en een hooinet eraan vast aan de onderkant.
Dan hoeven de staleigenaren enkel de deksel open te doen, hooi erin, en de deksel weer dicht.
Maar ben de laatste dagen druk internet aan het afzoeken geweest, dus wellicht dat het concept nog wat wijzigd ;)

Zinzi_jewel

Berichten: 8810
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:53

Deksel werkt niet sneller als een net wat je dichtmaakt met een koord.
Had een deksel in mn kuubkist waar een net in vastzat. Dus houten frame met net erin. In de praktijk moest dat frame losgemaakt worden eruit gepakt hooi erin en weer vast gelegd.
Anders werkte het niet.

Wizz99

Berichten: 142
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:43

Lynn_Nikita schreef:
150 euro vind ik voor die slowfeeder erg veel geld ja, ben ik met marionblo eens, ik neem aan dat ze de hoge prijs bedoeld namelijk
ziet er netjes uit hoor, maar voor een 50 euro heb je een kist al, net erin en klr


Ah zo. Nou dan kun je idd het beste een kist kopen en er zelf een net in maken ;)