Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaAmira
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-08-11

Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 22:14

Hallo bokkers!

Ik ben al 4 jaar op hetzelfde adres met mijn verzorgpaard maar t is gewoon bij een boer thuis, helemaal geen probleem want inhoud niks te betalen Maarten eb inkook niks. Geen stallen dure paarden staander of geen weer altijd buiten, en er is pas een bak op 20 min lopen.
Nu t weer weer slechter word heb ik t helemaal gehad en zit ik rover te denken om m over te nemen maar als ik op internet kijk betaald iedereen een paar honderd euro.
Ik hoef geen luxe maar wel graag stallen en een bak.
Wat betalen jullie voor t stallen en wat zit daar bij?

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:18

Ik betaal 250 p.p en in de wintermaanden is de bak niet bruikbaar ivm paddocks.
Verder er onbeperkt ruwvoer vlas binnen/ buiten zetten en voeren bij de prijs in.
Best prijzig maar de rust die er heerst is heerlijk!
Het is tevens in de randstad.
Laatst bijgewerkt door moyra op 10-12-13 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:19

Een beetje onduidelijk bericht. Zou je het nog een keer terug kunnen lezen en de spellingsfouten eruit kunnen halen?

Ik betaal €260,00 voor een stal met binnenbak en buitenbak, ze staat 24/7 buiten.

ElanJV

Berichten: 203
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Angeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:25

Het zijn niet alleen stallingskosten he ;)
Over de aanschaf van een paard moet je goed nadenken. Dit zeker niet alleen doen voor een bak.
En toch juist fijn dat de paarden lekker 24/7 buiten staan. Ik heb helaas wel anders gezien.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:26

Bij ons betaal je 250,00 euro maar daarvoor heb je grote binnen en buitenbak weiland paddock voer binnen buiten zetten en een ruime stal met bodembedekking en binnen afspuitplaats alles zit er bij in
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 10-12-13 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:29

Sta bij een boer, geen bak, sobere simpele stallen.
Ruwvoer zit er bij in, bodem bedekking ook, krachtvoer zelf kopen.
Spuitplaats is een tuinslang met koud water buiten.
zomer 200 winter 175 euro per maand.

charissaijff

Berichten: 37
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:34

Ligt er echt aan de kwaliteiten van een stal en wat ze voor je doen. Je betaalt natuurlijk meer als hun ze buiten zetten, je stal doen, voer en/of bodembedekking bij de stalling geld zit.

Ik ken stallen bij mij in de omgeving waar ze €160,- voor de pony's en €180,- voor de paarden vragen.
Maar daar moet je alles zelf verder doen: Binnen/buiten zetten, mesten e.d.
Alleen hooi en bodembedekking zit bij de prijs in.

Wil je een stal met een binnenbak en meer extra dingen moet je al snel meer dan €230,- betalen.

Als ik jouw was zou een goedkoop stalletje zoeken en misschien moet je zelf voer kopen, maar ik denk dat je al snel op de €200,- zit. Veel succes!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:41

ED --> VSW

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:50

Stalling variërend van €50,- tot misschien wel € 450,- in de maand.
Alles is regio gebonden en wat je zelf voor eisen stel.
Als het nu gratis is en je hoef maar 20 minuten te lopen dan zou ik het daar bij houden voor het geld wat je over hou kun je goede rijles nemen.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:17

Ik betaal 100 euro per maand voor 24/7 buiten met goede buitenbak onbeperkt hooi, grote zadelkast en het is midden in het bos! Ze hebben ook stallen dan betaal je 250 geloof ik met binnen en buiten zetten.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:21

Ik betaal 135 per maand, we hebben een buitenbak (verlicht), alleen is die 's winters al het vriest niet echt om te rijden, dan is het heel hard en bevroren. Ze staan 's zomers 24/7 op het weiland en 's winters 's nachts op stal en overdag buiten op de paddock. De stal ligt naast het Geestmerambacht (natuurgebied, NH), waar je lekker buiten kan rijden. Wel moeten we alles zelf doen. Paarden binnen zetten, buiten zetten, voer klaar zetten voor 's ochtends (eerste die op stal is 's ochtends voert alle paarden), stal mesten, voeren na het rijden, paddock mesten, hooi geven.
Hooi en stro is wel inbegrepen.

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:26

kan ik het als enige echt niet begrijpen?

Kan de titel begrijpen dus vanuit daar reageer ik maar;

ik betaal 202,50 per maand. (waarom die 2,50 is weet ik ook niet! :') )
dit alles in inbegrepen: (alles = elke dag binnen en buiten gezet worden(van 9 tot 9 is gemiddeld, in zomer vaak veel langer in winter soms korter, stro en hooi krijgen, gemest worden(dagelijks!!!) , voer wordt bij de aveve voor mij gehaald en dagelijks gevoerd, ik heb een buiten (men) bak, en een buiten longeerbak, binnen een heel klein loszet bakje, (maar te dun om te longeren), een hele grote poetsplek en standplek voor je koets...
We hebben overigens wel ook e mogelijk om koffie te leuten :)
De stal zelf is enorm ruim
en ik sta in een stal van 4,5 x 5,5 ongeveer.
zelfs niet met een, maar met 2 diertjes er staat namelijk een shet bij mijn (nu nog veulen) pony, maar de stal is ruim genoeg om als zij groter is gewoon samen te delen :)

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:32

Ben net van stal verhuisd: groot paard 130 euro. Dit is in de loopstallen of een box. Inclusief stalstrooisel, onbeperkt hooi, uitmesten, als je paard in een box staat ook buiten brengen en binnen halen. Oh ja, en inclusief koffie en bier :D
Alleen buitenbak met verlichting. Goede uitrij mogelijkheden.

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:35

Ik betaal 200 per/maand
Dan heb ik een kleine binnenbak en twee buitenbakken ook sta ik in volpension en is bodembedeking/ ruwvoer en krachtvoer erbij inbegrepen. In de zomer staan ze van 7 tot 8 in de wei en bij goed weer vaak tot 10 uur. In de winter staan ze ongv 5 a 6 uur in de padock.
Er zijn alleen niet echt mogelijkheden om buiten te rijden. Ik woon in de randstad

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:35

Ik betaal nu €240 per maand, dan heeft ze een stal met paddock dus ze kan naar binnen en naar buiten als ze wil, in de zomer weidegang en een buitenbak. Ik mag eigenlijk al de pensioneigenaresse haar spullen gebruiken als ik wil, zoals de longeersingel, longeerlijnen en zelfs de wagen. Nu gebeurd dat voorlopig nog niet want pony is 1,5, maar voor later.

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:53

Wij hebben er 2 op een stal staan, daar betalen we 170 euro per maand, per paard. Dat is inclusief voeren (3x3 plakken hooi en brok/muesli), uitmesten, buiten en binnen zetten (Zomer en winter, klok rond) , ruime stallen, rijbak met goede omheining en verlichting, ruime zadelkasten, wc, kantine, en op paar 100 meter van een landgoed waar je mooi kunt rijden.

Dan hebben we nog 2 weilanden+2 stallen voor 100 euro. Dat is echt alles zelf doen en er zit niks bij ee prijs in. Nouja stroom en een pulse voor water. Verlichting is er ook niet, wel een rijbak, zonder goede bodem ofzo.

Het verschilt dus erg :)

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:58

Op de laatste manege 117 euro per maand.

Binnenbak/buitenbak....alleen zelf uitmesten en helaas geen weidegang (ja als je er zelf bij bleef, ). Zomers 24/7 buiten
Ruim de mogelijkheid tot rijden omdat er maar een paar uur per dag les werd gegeven.

Heerlijke manege

Stal ervoor 115 euro per maand. Hoefde ik niks te doen. Stonden overdag buiten.
Maar was geen binnenbak

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 00:58

150 daarvoor heb ik een bak die altijd rijbaar is, uitloop met stal, onbeperkt hooi, stro en der word voor mij gevoerd.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:00

125 euro kaal met blubberbak waar ze in buiten kunnen en een buitenbak waar ze ook vrij in mogen lopen. Daardoor is de bak niet elke dag fijn te rijden maar het los zetten vind ik in de winter toch belangrijker. Doe het zelf stal is het.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:26

TS, tekst klopt niet zo, is lastig te begrijpen wat er nu bedoeld wordt.

Mbt de stallingen, ik ben benieuwd in welke contrijen die stallen zijn. Voor 117 of 130 incl voer, box, weidegang, bak en uitrijmogelijkheden kom je hier op de zuid Veluwe niet terecht. 150 incl onbeperkt hooi en stro....waar vind je dit soort stallen?

Mbt voer, wat wordt er gevoerd? Hoeveelheid, soort/merk.
En onbeperkt hooi? Kleine baaltjes? Of grote voordroog balen? Kwaliteit? Zit wel even een verschil nl qua prijs dan. Baaltje kwaliteitshooi kost 4.50 tegen 18 kilo hooi. Een grote baal voordroog van plm 300/400 kilo rond 35/50 euro.

Strooisel.....vlas, stro of zaagsel. Ook een groot verschil qua prijs.

Ben dus benieuwd naar waar het grote verschil qua prijs zit.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:55

TS, heb vele malen je bericht gelezen om te kunnen snappen...maar lees ik het goed dat je je verzorgpaard wilt kopen omdat jij anders geen stal en binnenbak ter beschikking kunt hebben? Je geeft nu al aan dat dit soort stallingen al gauw honderden euro's kosten..maar met stalling ben je er nog niet. De aankoop, dierenarts, hoefsmid, paardentandarts, wormkuren etc kost ook geld...

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:58

staat nergens iets over kopen, ze wil hem denk ik nu gewoon elders stallen zodat ze meer kan rijden.

Is totaal regio-afhankelijk dus je zult meer info moeten geven TS.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:29

LindaAmira schreef:
zit ik rover te denken om m over te nemen


Denk niet dat de eigenaar het paard mee geeft om elders te stallen.... Ze denkt er over om het paard over te nemen. Volgens mij kan dat alleen met koop dan.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Hoeveel betalen voor een paard te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:39

Ik betaal 215 per maand dat is incl eten, hooi, stal, weidegang en gebruik van de trailer. Verder heb ik geen piste bij stal, maar de staleigenaar breng 2 keer in de week mijn paard naar de manege (samen met haar paard) zodat we kunnen rijden :).

leentje1975

Berichten: 699
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: noordwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:40

Ik sta op een grote manege voor 235 per maand, dit is incl. mesten, voeren, binnen en buiten zetten, stalling voor mijn wagen, aanhanger en zadelkast. Ook heb ik de beschikking over 2 longeercirkels, 3 binnenbakken, 1 buitenbak, wasplaats met warm water, en ik mag pakken wat ik wil aan voer. Het enige wat ik zelf moet betalen buiten deze prijs om is een zak brokken.
swinters komen ze een dagdeel buiten en zomers staan ze de hele dag buiten en komen ze snachts binnen.