Leren laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 20:45

Hoi hoi, er zijn ook leren laarzen met rits, lijkt mij op zich wel handig, maar is dat ook zo?
Voel je dit niet zitten? Dus heb je er geen last van? Of wordt het lelijk ofzo?

En oh ja, als ik besluit om leren laarzen te kopen he... welk soort leer kun je het beste hebben? Als je er dus ook mee loopt en als ze ook tegen een beetje vuil moeten kunnen Bloos
Het moet dus wel een beetje een stevige laars zijn denk ik... is er dan een bepaald merk/type/leersoort die jullie aanraden?

Enne, oh ja, hoe zit het met op maat maken? Das toch veel duurder of niet? En tja, ik ben rubber laarzen van aigle gewend... maaruh, zijn er ook gewone niet op maat gemaakte leren laarzen die heel goed zitten, of kun je ze echt beter op maat laten maken???

Sorry voor deze domme Haha! vragen Knipoog

Groetjes Brenda

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:37

m ik heb er ook met rits en vind ze heel makkelijk vooral voor thuis met het trainen maar ik koop er volgend jaar nog een paar bij zonder rists die van petrie of cavallo voor op wedstrijd vind ik mooier, maar met rits is zeker aan te raden, zelopen vanaf de 1e dag lekker en rijdne lekker.
klafs leer en rudderleer zijn bijde heel erg goed, maar je moet bv wel opletten hoe dik en soepel de laars is, asl je laars bv vanaf het begin al heel soepel is zal deze minder lang mee gaan dan een iets stuggere, deze zakt meer in en worden al snel wijdt en verslijten snel. petrie en cavallo zijn aanraders, en met rits is de subrac heel erg fijn en mooi ( cavallo en petrie is ook met rits te leveren, kijk maar eens op de site.
En op maat maken is niet duurder, dat maakt geen prijs verschil uit, een goede ruiter sprot zaak vraagd er zelfs neit naar of je ze op maat gemaakt wilt hebben, maar doen het meteen, en ja er zijn ook goedkopere leren laarzen, maar houdt er dan wel rekening mee dat deze eerder slijten dus eerder aan vervanging toe zijn.

EN het is geen domme vraag !!!

groetjes marloes

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 23:39

kalfsleren laarzen zakken sneller in omdat het leer soepeler is dan gewoon rundleer.
als je in de gewone confectie /standaardmaten pastishet eingelijk grote onzin om ze op maat te laten maken ,want op maat laten maken kost wel degelijk extra,de schacht meestal minimaal 50 euro enalsje de voet op maat willaten maken kost dat al snel meer dan de prijs voor de schacht

dus als je het geluk hebt in de confectie matentepassenzou ik gewoondat doen en niet je geld weggooien aan maatwerk, de kwaliteit is namelijk gewoon hetzelfde
het beste kun je gewoon rundlederen laarzen kopen ,die kunnen namelijk beter tegen een stootje dan kalfsleer.
ik zou geen laarzen met een coating kopen(venetoleer)als die beschadigen blijf je dat zien en met leer zonder coating kun je met schoensmeer een hoop weg werken
als ik weer leren laarzen ga kopen worden het Cavallo's dat zijn echt juweeltjes
succes ermee
groetjes sonja

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 20:28

Okay, thanx!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 22:26

je hebt natuurlijk leren laarzen met rits... maar de rits is en blijft altijd een behoorlijk zwak punt in de laars... en meestal laat het stiksel daar snel los.
het is opzich heel makkelijk (heb ze zelf ook wel gehad) maar gingen snel kapot bij de rits... zonde dus van dure laarzen.