De manen reiken op die plek nog niet eens tot halverwege van waar de rest van zijn manen komt. Zijn manen had ik losgedaan van de week. Ik heb ze soms los, soms in vlechten, soms in een hengstenvlecht. Hoewel ik wel het idee heb dat zijn manen wat uit begonnen te vallen door gewoon vlechten, dat doe ik de laastse tijd dus minder.Hij heeft een deken op, maar daar kan het niet door komen omdat de deken niet tot dat punt komt waar zijn manen eraf zijn. Hij heeft geen exceem en schuurt niet of nauwelijks.
Hij staat wel buiten met andere jonge paarden en ik verdenk zelf één van hen ervan in een speelse bui een hap uit zijn manen genomen te hebben.
Zijn er mensen met ervaring met zo'n 'geval'? En wat zal ik doen..? De manen altijd maar in een hengstenvlecht doen of vlechten maken tot ze weer aangegroeit zijn? De rest van de manen knippen tot de hoogte van dat stuk? (oei oei, moet al huilen als ik eraan denk
)Help!!

... Ik ben met antibijt aan de slag gegaan. 1 Geluk had ik... Mijn haffie heeft een dubbele manenkam en het was maar aan 1 kant, toen ben ik gaan vlechten aan 1 kant. Nu vlecht ik alleen nog maar vier vlechtjes begin van de hals omdat ik anders met mijn teugels in de knoop zit. Gelukkig is het stuk weer mooi bij gegroeid. 1 x in de week gebruik ik Cowboy magic
Ik had ze bijna altijd in vlechten of deels een hengstenvlecht. Soms ook los. Ik gebruikte geen Equistar meer want daar vielen de manen van uit. Andere merken antiklit gingen wel, dikke laag erop voor het uitgekamt werd en dan kon het wel een weekje mee vaak. Maar idd, soms kon ik er hele plukken uittrekken, kunst is om niet strak te gaan vlechten. Maar ook vlechten beschadigt de manen, misschien wel meer dan gewoon los laten hangen.