animo voor stalling in Zegge?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sabrina70783

animo voor stalling in Zegge?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:29

hoi
ik ben sabrina en samen met mijn man en moeder willen we een stal in Zegge opzetten

zelf hebben we 3 paarden en het lijkt ons heel gezellig dat er nog meer bijkomen, samen ritten organiseren, etentjes, kampen enzovoort.

we hebben plek voor 15 boxen van 3m50 bij 3m50
we hebben een goed gedraineerde buitenbak van 20m op 40m
een longeerbak gaan we zo snel mogelijk aanleggen
verder hebben we 4 weides en de paarden worden iedere ochtend buitengezet en savonds weer binnengehaald, in de zomer blijven ze bij goed weer ook buiten

er is een wasplek en een gezamelijke zadelkamer met mogelijkheid om zelf een kast te zetten
je kan kiezen uit halfpension voor € 195/ maand incl. hooi, stro of vlas
of volpension voor € 235/ maand, dit is dan incl. elke dag strooien en 1x per week mesten

verder komt er ook nog een professionele lesgever lesgeven indien gewenst en activeren we tal van nevenactiviteiten.

ook kan er paardenvoer bij ons afgenomen worden tegen een kortingspercentage omdat wij reeds groothandel zijn in voer

ik zet dit berichtje hier om eens te kijken of het wel de moeite zou zijn om aan de bouw van de stallen te beginnen, de schuur staat al, alleen de stallen er nog in.
wat geeft jullie voorkeur? stallen met uitloop naar binnnen of naar buiten?
en wat vinden jullie van de prijs?

groetjes sabrina

Tigra_

Re: animo voor stalling in Zegge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:35

Persoonlijk vindt ik de prijs behoorlijk pittig.
Verder gaat mijn voorkeur uit naar stallen met uitloop als die voldoende ruim is.
En vraag me af hoe groot de weides zijn. En of ze ook in de winter dagelijks hun stal uit komen. En hoe de weien er dan uitzien.

sabrina70783

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:46

volgens mij liggen de prijzen in de buurt nog ietsjes hoger allemaal

ik bedoel niet echt een stal met een uitloop, maar gewoon met de deuropening naar buiten, zodat ze hun neus in de buitenlucht kunnen steken of met de deur naar de binnenkant

de weides zijn ongeveer 500 vierkante meter per stuk en zijn in de winter goed te betreden, en dan hebben we nog eens 3 paddocks, waar ze swinters ook lekker op kunnen luchten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:48

En hoeveel paarden wil je dan per wei zetten want 500m2 is vrij klein. Wil je dan alle weides bezet houden? Of wil je er minimaal 2 bezet houden en 2 laten bekomen?
Als nog vindt ik persoonlijk voor wat je biedt vrij veel. Is de buitenbak wel verlicht?
Laat ik het zo zeggen ik zou het er niet aangeven. Gezien je ook nog zelf brok moet bijkopen.

sabrina70783

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 23:03

waar kom je dan zelf vandaan? omdat je de prijs hoog vind

we willen het kleinschalig houden en ik heb wel ruimte voor 20 paarden, maar dat is in eerste instantie niet direct de bedoeling en anders kunnen we zo land bijkopen

tuurlijk is de buitenbak verlicht, dus je kan altijd rijden

er wordt ook hooi bijgegegen , ook op de wei

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:04

Ik vind de prijs behoorlijk goedkoop juist (ben zelf uit Almere.)
Dat heb je hier voor 250-300 pas ..

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:08

Bedoel je Zegge in Noord-Brabant, in de buurt van Oud-Gastel en omgeving?

Ik vind de prijs voor deze regio opzich vrij hoog. Ik sta met mijn paard vlakbij Zegge gestald, maar betaal voor volpension minder en daar krijg ik meer voor :)
Verder denk ik dat er wel animo voor is, er zijn altijd wel mensen opzoek naar stalling in deze buurt. Ik denk alleen wel dat de prijs misschien net iets te hoog ligt :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:13

Vlakbij roosendaal. Als ik hier zo in de omgeving kijk zijn er zeker stallen die meer vragen maar ook die goedkoper zijn en meer luxe.(meer/grotere weides,binnenbak end). Het is maar net wat iemand zoekt.

sabrina70783

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 23:17

lonnie, wat zou dan een redelijke prijs zijn?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:57

kloppen de oppervlaktes van de weides wel?
500m2 per weide is minder dan een rijbak, als je daar 4 van hebt is dat 2000m2 en dat is zeer zeker erg weinig voor 15 paarden die ik lees...

Daar zou ik zeker niet voor kiezen.
Ik heb zelf een stukje achter de bak van zo'n 500m2 en daar lopen hoogstens 2 a 3 paarden op en dan is het in 2 weken kaal en gaan ze weer ergens anders verder eten... 4x 5000m2 zou me logischer lijken voor het aantal paarden en dan heb je ook niet het hele jaar door gras voor de hele dag...

ik woon niet in jullie buurt,maar voor een stal zonder binnenbak vind ik de volpensionprijs, zonder krachtvoer, aardig hoog