Wie weet de geschiedenis van deze pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Wie weet de geschiedenis van deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 11:36

Ik ken een pony die nu al weer bijna een jaar bij mij in de buurt staat. Ze is vorig jaar met Pinksteren geloof ik gekocht op een paardenmarkt. De plaats van de paardenmarkt kan ik me even niet herinneren. Als iemand weet welke plaats elk jaar met Pinksteren een paardenmarkt wordt gehouden, de paardenmarkt was dus in heenvliet. Daar komy ze dus vandaan.

Het gaat om een merrie van ongeveer 1.30m/1,35m hoogte denk ik. Ze is heel donkerbruin, bijna zwart. Ze heeft zwarte manen en staart. Verder een meelsnuit. Ze heeft een witte stip op haar hoofd ongeveer zo groot als een euro. Toen ze kwam was ze netjes verzorgd met bekapte hoefjes netjes getrokken manen. Ze is nu ongeveer 8 jaar, dit is niet zeker omdat er geen papieren bij werden gegeven. Het is waarschijnlijk een New Forest.
De pony was toen ze kwam al helemaal trailermak en verkeersmak. Ze geeft nergens om, qua verkeer, vrachtwagens vind ze totaal niet eng.

Het is een hele lieve pony, maar ze loopt altijd flink door. Ze bijt niet of zulk soort dingen.

Toen ze kwam was ze drachtig en op 21 juli kwam er een bruin veulen uit met acher hoog oplopende witte benen. En een drie-kleurige staart.
Ze had geen naam toen ze werd gekocht, althans dat is niet gezegd.
Ze was niet gechipt toen ze kwam.

Nog iets opvallends is toen ze kwam had ze een flinke winkelhaak op haar achetrhand, ik weet niet hoelang het er al zat, maar het is waarschijnlijk van het prikkeldraad en gaat niet meer weg.

Als iemand iets van deze pony weet zal je dan a.u.b willen reageren hieronder of even een pb willen sturen. Ik heb wel foto's, maar problemen met inscannen. Denk je deze pony te kennen dan zal ik echt proberen een foto in te scannen.
Iedereen die me kan helpen wil ik heel hartelijk bedanken alvast. Alle info over deze pony is welkom.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 08-05-02 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:39

Ik weet alleen dat er in Heenvliet met Pinksteren altijd een paardemarkt is. Maar het zou natuurlijk best op meer plaatsen markt kunnen zijn

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 11:40

Dank je de paardenmarkt was inderdaad in Heenvliet, want nu ik de naam hoor weet ik het weer. Nogmaals bedankt.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 20:06

Heb vandaag nog even goed op haar gelet. Ze komt zeker niet boven de 1.30m uit is mijn mening.
Ze heeft echt geen enkele witte voet.
Ze is ook in haar flanken een stuk lichter nat als haar neus en rond haar ogen.

Kan echt niemand mij helpen?
Al weet je het totaal niet zeker, reageer dan toch. Ik wil het echt graag weten. Er zijn vast mensen/kinderen die deze leuke pony missen. Als het jou pony of verzorgpony of gewoon een pony die je kent, kan ik misschien wel regelen dat je haar kan komen opzoeken. Ik hoop snel op reacties.

ps: Het was niet de bedoeling dat ze gewoon op de paardenmarkt zou worden verkocht, maar de man die hem zal kopen kwam niet op dagen en daarom werd de pony op de paardenmarkt verkocht.

ps: Waar kan ik deze oproep nog meer op plaatsen, want ik hood dat zo veel mogelijk mensen deze advertentie zien?

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 20:08

Probeer het eens op marktplaats.nl, zo heb ik ook een paardje van ons terug gevonden. En verder.. hippics.net, en verder via kun je zoeken via paarden.pagina.nl. In ieder geval veel suc6, ik ben nog steeds op zoek naar mn vroegere pony, maar heb hem nog niet gevonden....

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 06:50

wkoekoek schreef:
Probeer het eens op marktplaats.nl, zo heb ik ook een paardje van ons terug gevonden. En verder.. hippics.net, en verder via kun je zoeken via paarden.pagina.nl. In ieder geval veel suc6, ik ben nog steeds op zoek naar mn vroegere pony, maar heb hem nog niet gevonden....


Ik heb ook al een oproep gezet op www.marktplaats.nl en op jouw aanraden ook www.hippics.nl .
Ik zoek alleen de geschiedenis van de pony, dus niet waar zij heen is, want zij staat in Boskoop, maar moet toch wel ongeveer 7 jaar ergens anders hebben gestaan.
Jij ook succes met zoeken!!!!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-02 19:15

Hier even twee foto's van de pony waar ik de geschiedenis van zoek. Al weet je ook maar iets reageer dan. Ze is misschien veranderd in de jaren, want ze is nu ongeveer 8 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat het met deze foto's iets makkelijker is om de pony te herkennen.