Australian Stock Zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Australian Stock Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 11:18

heeft iemand ervaring met dit soort zadels? Hoe zitten ze?[/img]

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 11:22

Ik ken ze wel, maar ik heb er zelf geen één (en die hoef ik ook niet).

Voor lange buitenritten / trektochten zijn ze ideaal. Springen en dressuur kun je er ook wel mee, maar toch een stuk minder fijn. Je kan ze al vrij goedkoop krijgen, maar of je dan ook echt kwaliteit in huis haalt... Ik denk van niet.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 11:35

Ik heb in Australie op een ranch op Australian stock sadles gereden. Voor lange ritten zijn het idd heerlijke zadels. Dressuur kan je er ook mee rijden, ze hebben namelijk net als een dressuur zadel lange zweetbladen. Voor springen vind ik ze minder geschikt.
Waar wil jij een Australian Stock zadel voor gebruiken Scarlet?

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 13:31

vroeg het me gewoon af Lachen zag ergens een advertentie van ze staan...toen dacht ik, hoe zit dat nou? Had er nog nooit van gehoord nl.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:50

Ik had er een (van Wintec), maar heb 'm verkocht omdat ie te groot was voor m'n paard Huilen. Vond het een superzadel Lachen, zat heerlijk. Het enige nadeel vond ik dat de zweetbladen erg lang zijn (zelfs langer dan bij een dressuurzadel), maar ja, ik heb ook vrij korte pootjes Knipoog . Kwam er nog net met m'n voeten onderuit Haha!.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:53

Heerlijke zadels, ik heb er ook eentje. De zit is heel diep, de zweetbladen zijn heel erg lang, maar dat is echt lekker, zeker als je alnge benen hebt.
Ik rij er mee buiten en dressuur, voor springen zijn ze absoluut ongeschikt. Er zitten namelijk een soort stootdingen waar je je bovenbenen tegenaan legt, en daardoor kun je niet goed de verlichte zit aannemen.
Heb eentje uit Urk (500 gulden), bevalt prima, zijn erg zwaar, de mijne weegt 16 kg. De beugels heb ik direct voor gewone engelse vervangen, ik hou niet van die westernbeugels, dus die liggen ongebruikt thuis.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:12

Tip: zoek eens met de zoekfunctie hierboven op 'stock'. Er zijn namelijk al best veel topics geweest over dit onderwerp, ook met foto's erbij.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:14

fijne zadels