Voer afbouwen als paard 24/7 op het land gaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Voer afbouwen als paard 24/7 op het land gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 12:34

Zorro gaat aanstaande maandag naar Soest naar de Paardenkamp. Bij mij staat hij overdag in de weide en 's-nachts op stal en voer hem bij. 2 x half kg onderhoudsbrok, 3 kwart schep muesli, halve schep zemelen en schepje vitaminen, hooi.

In Soest gaat hij tot de winter 24/7 op het land en krijgt dan geen bijvoer moet ik nu alvast minderen met bijvoeren zodat de schok niet te hard aankomt?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:20

misschien kan je dan 2X 1/4 brok geven of 1X 1/2 en nog een klein beetje meusli. Als hij te dun word zou ik toch wel wat door blijven voeren. gewoon kijken hoe je paard na het minderen eruit ziet en hoe hij zich voelt.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:47

Wij voeren altijd op gevoel, gewoon goed naar je paard kijken.
Als ik jou was zou ik het wel rustig afbouwen en eventueel een beetje bij blijven voeren, ligt er helemaal aan hoe je paard erop reageert.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 14:01

het is natuurlijk moeilijk om zelf te blijven op te letten na maandag omdat hij niet meer van mij is dan. Hoop dat ze daar ook goed op hem letten maar denk het wel hoor. Oudjes die het niet redden om alleen van gras te leven in de zomer die gaan naar een ander weiland waar ze bijgevoerd worden (klein landje bij de boerderij). Hoop dat hij het goed gaat doen op alleen gras hij is nu 32 en heeft bij mij altijd bijvoeding gehad omdat hij snel invalt.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:41

Wij doen de pony's tussen het zomer en winterseizoen voor 2 maanden het land op, lekker rust in het hoofd en daarna weer fris aan het werk.
Maar zondag laatste wedstijd, maandagochtendvroeg ijzers eronder vandaan en meteen het land in.
Geen voer of conditie afbouwen.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:15

komt vast goed met je paardje. Als hij invalt als jij wat minder gaat voeren, zou ik het ook bijn hun even melden dat ze gelijk hem goed in de gaten houden, komt vast goed.