fokken hoe of wat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

fokken hoe of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 22:57

ik heb onlangs een hengst gekocht, echt een prachtig beest arabische volbloed van 4 jaar en sinds februari onder het zadel. Hij word helemaal gek als hij andere paarden ziet en wil erop Haha!

Ik wil hem o.a een tijdje ook als dekhengst gebruiken maar weet helemaal niet hoe dat in zijn werk gaat..
komen de mensen gewoon met hun merrie naar mij toe en dan kan hij ze dekken? moet ik speciale keuringen doen of moeten er speciale dekpapieren bij ziten ofzo?
hij heeft een hele goede stamboom etc.

kan iemand mij hier wat meer over informeren welke stappen ik allemaal moet ondernemen?
groetjes! serina

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:04

neem aan dat je eerst zorgt dat je hengst goedgekeurd wordt, zo hebben mensen er sneller intresse in. maar kan er niet meer informatie over geven

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 23:24

als het goed is is hij bij de vorige eigenaar klinisch gekeurd. zou dat genoeg zijn?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 00:03

Hij moet (lijkt me) goedgekeurd zijn voor het stamboek en / of een deklicentie hebben.
Even informeren dus of de hengst al op een hengstenkeuring is geweest en anders zelf deze stap ondernemen. Of de veulens zonder papieren geboren laten worden, dat kan ook natuurlijk Lachen