E-pony starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Lid worden van Ponyclub of bij de paarden starten?

Ponyclub!
9 (100%)

Totaal aantal stemmen: 9


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

E-pony starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 16:40

Ik kan van de zomer een E-pony voor iemand uitbrengen, maar ik ga dan ook een paard starten. Met het paard (Loekie!) ga ik voorlopig alleen dressuren, de pony is voor de handel en daar moet ik ook mee gaan springen. No problemo zou je zeggen. Maar nu komt ie. Het paard moet ik bij de paarden starten (duhhh), en met de pony zou ik nog bij de pony's kunnen. Ik ben nl. 16 (dan 17). Maar dat houd dus wel in dat ik voor een pony die zsm verkocht wordt, lid moet worden van de ponyclub (ik ben dan al lid van de rijvereniging, want er komen meer paarden die ik ga starten). Zal ik de pony bij de paarden starten? Is dat wel handig ivm de verkoop? Die 10 cm met springen maakt me niet zoveel uit en de pony heeft ruime gangen (paardengangen).
Wat moet ik nou? Ik moet t lidmaatschap wel zelf dokken denk ik!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 16:42

bij de paarden starten is gewoon praktischer, heel simpel. En de mogelijkheid bestaat, dus waarom niet?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 17:50

Ik heb niet gestemd, waarom niet...

Ik heb een E pony, en daar ben ik eerst bij de pony;s mee gestart, en daarna bij de paarden,
en dat antwoord staat er niet bij Lachen

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 17:51

Heb met mijn E altijd bij de paarden gereden.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 19:05

Als het mag, dan bij de paarden. De reden is dat je dan geen extra kosten hoeft te maken voor een pony die bedoelt is voor de handel. Wie weet hoe snel hij al verkocht wordt! En voor de verkoop kun je erbij zeggen dat hij ... springen bij de paarden is, dus .... kan springen bij de pony's! Ook de dressuur bij de paarden wordt iets strenger beoordeelt, en heeft dan meer waarde (in mijn ogen tenminste)

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 19:33

bij de pony's, is veel gezelliger!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:35

Ik heb nu eindelijk een keer een scherm open...

Bij de pony's is gezelliger en over het algemeen wordt daar iets soepeler gejureerd, maar als je meerdere paarden moet starten is de pony tussen de paarden starten wel het makkelijkste. Anders ben je steeds 2 dagen op wedstrijd *LOL*

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 22:43

als je echt iets met die pony wil bereiken ofzo zou ik bij de pony's gaan, dat gaat gewoon makkelijker omdat die jury minder streng is enzo. pony club is ook gezelliger ja. maar als die pony heel snel verkocht gaat worden zou ik bij de paarden gaan.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 23:04

Ik zou gewoon de huidige eigenaar uitleggen dat je er extra kosten aan hebt als je bij de pony's start.
En of hij dat bedrag wil betalen, maar dat je verder wel zelf bijv. de wedstrijden betaalt.
Lijkt me redelijk, want het kan behoorlijk schelen wanneer hij de pony weer verkoopt, en ja, de pony kan best snel verkocht worden en dan zit jij met je extra kosten, helemaal voor niets...

Als de eigenaar niet wil meebetalen, ga je gewoon bij de paarden rijden.
Leg hem het verschil gewoon goed uit als hij het niet kent, en vraag hem wat hij zou willen (ponyclub of rijvereniging).

Wat je leeftijd betreft: je kunt voorlopig nog zeker een jaar bij de pony's, dus dat is geen probleem denk ik?