Wintec en Cair systeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Wintec en Cair systeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 19:56

Hallo,


ik vroeg jullie al eerder wat jullie van de Wintec Pro voor dressuur vinden, maar vergat helemaal te vragen of het een groot verschil uitmaakt of er dat Cair systeem inzit of niet... Iemand die er ervaring mee heeft? Is dat ook een zgn "lucht"zadel, of zit er in die Wintec's een soort van gel?

Mensen met ervaring met het dressuurzadel, mogen ook nog altijd hun mening met me delen...

Héél erg bedankt !!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 20:01

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is het een idee om voor deze vraag :

Citaat:
of zit er in die Wintec's een soort van gel?

Even te mailen naar een adres van de site ervan?
Weet niet of die er is, maar oke Lachen

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 20:05

http://www.cairpanelsystem.com/
In het vervolg eerst kijken voor ik iets vraag dus... Maareuhm, ervaringen zijn nog steeds welkom....
Alvast bedankt Yellowfish !!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 21:00

Als je verschillende paarden met het zadel wilt rijden zou ik er geen cair in laten zetten. Die luchtkussens worden namelijk afhankelijk van paard en ruiter harder of zachter opgeblazen. Paarden (en ruiters) moeten ook vaak aan deze kussens wennen, dus bij verschillende paarden had ik het niet gedaan.

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 21:03

Hallo Concorde,

dank je, ik wist niet dat die kussens afzonderlijk werden opgeblazen, alweer een beetje wijzer dus... Nu ja, ik was eerst nog in de veronderstelling dat het een soort van gel was, en dat zou me eigenlijk nog best handig lijken, want (zo dacht ik dus) dan past het zich aan verschillende paarden aan....

Voor mij dus een Wintec met "traditionaly flocked panels", blijkbaar...

BelleFleur

Berichten: 1854
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-04 23:32

Hey Concorde,


ik was toch nog eventjes aan het opzoeken over die Cair, en blijkbaar (enfin, dat staat er toch) worden die volgens de website niet aangepast : Require no adjustement...


CAIR panels are placed in the same part of your saddle as the flocking in traditionally stuffed panels.

CAIR pannels fluidly adjust with your horse’s muscle movement.

CAIR air panels hold their shape unlike traditionally stuffing which will, over time, ride down and become unevenly compacted.

CAIR air panels do not need adjustment or special maintenance and require no re-stuffing.

CAIR air panels constantly adapt to your horse’s shape as the back and shoulder muscles work.


http://www.padd.fr/gb/co_sel.php


Als dit echt zo is, dan lijkt het me wel wat, tenslotte zetten wollen kussens zich toch altijd wat naar het paard he...

Ik weet wel dat er bv een Kieffer zadel is met luchtkussens die wel apart opgespoten worden...

Toch bedankt,

Groetjes !!!!

Iemand anders die er meer van weet?

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:25

Het Wintec Cair systeem kan idd NIET aangepast worden, boven de luchtkussens zit een laag wol, daarmee kan het zadel passend worden gemaakt op je paard.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 21:12

Dan heb ik het over het Flair systeem geloof ik Bloos Nouja, ook lucht Clown

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:25

Ik heb een bates. Dat is een leren wintec met cairsystem. Mijn haf kreeg allemaal bultjes op z'n rug door mijn ainsley en de zadelmaker heeft toen een cair zadel aangeraden. Na een tijdje het zadel op proef te hebben gehad, heb ik het gekocht. De bultjes op z'n rug zijn nu zo goed als verdwenen....

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:17

Ik heb net zaterdag mijn nieuwe Bates zadel in gebruik genomen. Uiteindelijk heb ik toch voor de duurzaamheid van leer gekozen. Ik wilde namelijk perse het Cair-systeem omdat mijn paard een jaar geleden een rugprobleem had doordat het zadel niet goed zat. Ik heb mij laten vertellen dat dit met het Cair-systeem tot het verleden behoort. *LOL*
En nou dacht ik dat het alleen op Wintec zadels zat. Maar Bates bleek het ook te hebben en dat is leer! Heb hem gisteren uitgeprobeerd en het zat super OK dan!. Wel een beetje spierpijn, want ik ben gewend aan veelzijdigheid en nu over op dressuur. Poeh! Wennen hoor!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:14

volgens mij past het cair systeem zich aan alle paarden aan en heb je dat bij andere zadel niet (dus de gewone wollen vullingen)