Eigen trailer.... Uitlenen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Leen jij je trailer weleens uit?

Ja, maar alleen tegen een vergoeding
8 (8%)
Ja, iedereen mag hem gratis gebruiken
Geen stemmen
Ja, maar alleen aan bepaalde mensen
40 (43%)
Nee, tenzij ik er zelf mee rij met hun paard
10 (10%)
Nee, tenzij het een noodgeval is, bijv koliek
28 (30%)
Nee, nooit!
7 (7%)

Totaal aantal stemmen: 93


rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 10:43

Ik heb zelf geen trailer maar ben blij adt ik gebruik mag maken van een trailer bij ons op stal. Maar daar ben je natuurlijk wel harstikke voorzichtig mee en vaak rijd de eigenaar van de trailer ook zelf mee.

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:09

Wij hebben zelf een trailer, maar aangezien ik de afgelopen jaren geen wedstrijden meer rijd, staat hij maar weg te rotten op zijn plek. Ik ben dan allang blij als iemand hem een keer meeneemt. We hebben dus ook besloten om hem te verkopen.
Ik hoop dan alleen wel, als ik een keer een trailer nodig heb, er ook mensen voor mij klaar zullen staan.......

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 11:58

[VN] Anky geluk na ongeluk op snelweg

Kijk aangezien dit dus met iedereen kan gebeuren leen ik mijn trailer dus ook niet uit. De "lener" kan er nog zo voorzichtig mee zijn, maar een ander kan ook jou trailer in de prak rijden.... Scheve mond
Erg vervelend als jij daardoor je eigen trailer kwijtraakt, zou het dan toch liever hebben dat het bij mij gebeurt en niet dat je 's avond een telefoontje krijgt... : "goh heel vervelend maar je trailer staat op de schroothoop" (geld voor alle schade trouwens Haha! )

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:06

Ik heb geen trailer maar als ik er een zou hebben zou ik hem niet uitlenen, misschien in geval van nood, maar dan zou ik toch liever zelf meegaan.

xhorseloverx

Berichten: 48
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Mariahout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 12:46

Cinzano schreef:
JUIST... dat is voor mij dus een extra punt om mijn trailer zeker niet uit te lenen zonder er zelf mee te rijden

Je ziet het wel erg zwart/wit vind ik.Je weet toch wanneer je je trailer hebt uitgeleend?Dan weet je toch ook wie dit op zijn geweten heeft?
Ik heb gestemd op:alleen aan bepaalde mensen.
Er zijn zat mensen die juist extra voorzichtig zijn met spullen van een ander,juist om geen ruzie of wat dan ook te krijgen.
Je koopt de trailer natuurlijk voor jezelf,maar hem tegen vergoeding uitlenen aan bepaalde mensen,kan in mijn ogen geen kwaad.
Zeker als je ook het paard kent en weet dat deze er rustig in staat.
Ik kan me voorstellen dat je er geen paard in gaat vervoeren,wat nog nooit vervoerd is en waarvan je dus niet weet wat ie doet.Maar een rustig ervaren paard?Ik zou niet weten waarom niet Verward
En je zou als gewoonte kunnen nemen om met de huurder even een rondje om de trailer te lopen om te laten zien dat alles nog heel is??!!
Er zijn nou eenmaal mensen die geen trailer kunnen kopen.Dan kun je hem natuurlijk best wel huren,maar het is toch wel erg fijn als je hem van een bekende mag lenen/huren.
Ik heb vroeger wel een trailer gehad,die ik uitleende.Nooit problemen mee gehad.
Nu leen ik hem van verschillende mensen bij ons op stal.Ook zonder problemen.
Maar ik ben er wel heel zuing op
Dus ik zou hem niet aan jan en alleman uitlenen,maar zeker wel aan bepaalde mensen. Knipoog

Kippigje
Berichten: 28
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:06

Citaat:
Dat soort dingen krijg je dan inderdaad.... andere zijn nooit zo zuinig met je trailer als jijzelf!
Zie het bij ons op stal ook... daar staat een trailer die iedereen mag gebruiken, nou je wilt niet weten hoe sommige daarmee omgaan, schandalig eigenlijk!


Citaat:
Weet je wat mij zo boos kan maken.... de mensen die nu geen eigen trailer hebben komen naar mij toe om te vragen of ze mijn trailer mogen lenen, dan zeg je dat je dat niet wilt en dan merk je gewoon dat ze dat raar vinden.
Sommige zeggen het ook gewoon:"Je koopt toch een trailer om paarden mee te vervoeren!!"
Of: "Nou vroeger hadden we de trailer van pietje en die mochten we wel altijd gewoon gebruiken, dat was zoooo handig"


Hier kan ik zo boos om worden!!

Ik koop dat ding toch niet voor andere!!!
Nou ik moet nog meemaken dat zodra die mensen hun eigen trailer hebben of ze hem dan wel uitlenen (want dat roepen ze nu wel!!!, geloof er weinig van )

Ik weet niet of het echt handig is dit allemaal in het openbaar op internet te zetten.
Als je andere stalgenoten dit lezen,wordt je er volgens mij niet echt populairder op.
Tja,dat is mijn mening,hoor.
Er is daar op stal naar mijn weten al eens iemand weggegaan door zo'n akkefietje op Bokt.Dus wees gewaarschuwd!!

boemel

Berichten: 8413
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 14:13

Ik weet hoe vervelend het is om geen trailer te hebben, maar toch leen ik 'm niet uit.

Als ik 'm aan de 1 uitleen, moet ik het ook aan de ander doen. En daar heb ik geen zin in.
Verder wordt het natuurlijk altijd lastig als ook nog een schade hebt.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 17:25

Kippigje schreef:
Ik weet niet of het echt handig is dit allemaal in het openbaar op internet te zetten.
Als je andere stalgenoten dit lezen,wordt je er volgens mij niet echt populairder op.
Tja,dat is mijn mening,hoor.
Er is daar op stal naar mijn weten al eens iemand weggegaan door zo'n akkefietje op Bokt.Dus wees gewaarschuwd!!



Sorry hoor maar dit is mijn mening en dat heb ik die betreffende mensen ook verteld! Dus ze mogen het best op bokt lezen hoor, geen probleem, misschien zullen ze mij dankzij dit topic juist een beetje beter begrijpen, zoniet dan niet!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 17:27

xhorseloverx schreef:
Je ziet het wel erg zwart/wit vind ik.Je weet toch wanneer je je trailer hebt uitgeleend?Dan weet je toch ook wie dit op zijn geweten heeft?



Dat is juist het probleem, dan moet JIJ de schade zien te verhalen bij die ander... denk dat daar een hoop problemen van kunnen komen. Scheve mond

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 17:31

Hoi,

Ik heb gekozen voor: Nee, tenzij ik er zelf mee rij.... En dan moet er nog bij dat ik dit ook alleen in een noodgeval zou doen.

Ik ben erg blij met mijn trailer, erg zuinig en erg trots (tja, ik ben erg... Knipoog )

Heel soms mag Knick zijn vriendinnetje mee tijdens een buitenrit, maar dat moet omdat zijn schoonmoeder(eigenaresse paard) anders boos wordt.... Haha! .

Ik ben het met de meesten eens, je spaart voor je eigen trailer en anderen denken dat het allemaal maar gewoon is. En meestal hoor je ook veel verhalen over beschadigde trailers. Nee, ik doe het uit principe niet.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:07

Ik leen weleens een trailer. Als er schade is los ik dat meteen op en vertel het achteraf de eigenaar. No problem. (stout paard sloopte een reflector) Nieuw lampje erin heb ik ook weleens gedaan. Bleek het lampje het al tijden niet meer gedaan te hebben. Meestal is degene waar ik hem van leen wel blij dat ik hem weer eens ophaal. Hij krijgt hem nl. altijd brandschoon terug. (terwijl ie dat niet was toen in hem haalde) En zo af en toe en fles drank en een bosje bloemen wordt ook zeer op prijs gesteld.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 18:36

Cinzano schreef:
Ze hebben idd een eigen kenteken, maar zijn nogsteeds verzekerd via de auto waarachter ze hangen.


De WA ja, maar het casco van de trailer niet hoor, dat is een aparte verzekering.

Als de trailer losbreekt van de auto en een geparkeerde auto ramt, dan wordt de schade aan de auto vergoed door de WA van het trekkende voertuig, de schade aan de trailer valt hier niet onder! Mijn trailer is apart verzekerd tegen diefstal en schade.
Met uitlenen komt dan ook nog de kwestie om de hoek kijken dat het bij schade ten koste gaat van de no-claimkorting van de trekauto, maar dat is meer iets om rekening mee te houden bij het lenen van auto's, voor uitlenen van je trailer is dat niet zo relevant, want niet jouw probleem.

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:17

Trailer staat thuis achter in de tuin. Op slot, achter een hek. En op stal staat er een heel rijtje gestalt, dus voor nood zullen ze mijn trailer niet vragen, maar voor nood leen ik hem wel uit. Bedoel ik dus met spoed naar kliniek, niet omdat ze anders niet naar wedstrijd kunnen ofzo.
Dat ding is heilig, eindelijk een trailer, en toen ik er geen had, moest ik er gewoon ook altijd een huren, dus nee, ik ben niet de eerste die het weigert Knipoog

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:00

Wij hebben een 2 paardstrailer maar hebben er bij huis eigenlijk geen plek voor. Ons huis staat nl. onderaan een heel lang pad en telkens met dat ding er achteruit uit rijden is GEEN doen . Daarom staat hij bij goede kenissen waar hij wel goed van het erf kan. In ruil voor het staan daar mogen zij hem ook gebruiken. Zij zorgen ook voor de reparatie als er iets stuk is wat mijn vader dan weer (mee)betaalt.

Maar het leukste is dat zij in ruil voor deze bruikleen mij weer naar wedstrijden rijden. Mijn vader heeft daar nl. nooit zin in en anders zou ik alleen thuis kunnen starten. Ik kan het goed vinden met die mensen en dus vind ik dit een prima regeling OK dan! !

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:43

vaak zijn mensen met de spullen van een ander zeer onvoorzichtig.
Ik zou hem dus alleen uit lenen als er een noodgeval zou zijn verder eerlijk gezegd nooit.

gr

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:19

Ik heb zelf geen trailer maar mocht altijd die van een vriendin lenen, die vriendin had en tijdje niet een auto die kon trekken en ik wel. Dus zij af en toe mijn auto en ik af en toe haar trailer .. mooie deal Zij leent haar trailer uit aan mensen die ze goed kent en weet dat ze dingen die kapot zijn vergoede. Zo zou ik het ook doen aan mensen die ik vertrouw geef ik heb rustig mee. Niet iedereen kan een trailer betalen zo is het ook. Ik wil een ander dan best helpen maar er worden wel afspraken gemaakt.
En voor spoed heb ik zelfs mijn auto al een paar keer uitgeleend niet iedereen bij ons op stal heeft een auto die kan trekken, dus als ik er ben gaat mijn auto mee.

Ik ben er niet zo moelijk in, alle begrip voor mensen die zuinig zijn op hun trailer. Ik heb er geen en ben blij als ik er een kan lenen .. nou en daarvoor leen ik af en toe mijn auto uit en helpt iedereen elkaar een beetje.