Alleen buitenrijden.. Geen beginnen aan.. ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
breezerlover

Berichten: 303
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Akersloot

Alleen buitenrijden.. Geen beginnen aan.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 20:04

Als ik wel eens buiten rijd met mijn merrie gaat het altijd goed al fiets of loopt er iemand langs.. maar zodra ik alleen ga zonder iemand naast d'r draait ze iedere keer om, en wil ze geen stap verder..

Hoe leer ik dit af ?

Groetjs Silviej

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:58

Rustig doorzetten, en een hoop geduld kweken Lachen Veel succes iig!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:04

Flink doorzetten, meer kan je niet doen. Waarschijnlijk vind ze helemaal in haar eentje niet zo gezellig.
àls ze dan wel gaat, dan zou je veel tegen haar kunnen praten als beloning. (Tenminste, mijn paard vindt dat gezellig)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:07

Kleine stukjes en rustig en geduldig blijven...

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:22

Gewoon kleine stukjes inderdaad. Je kan ook eens gaan wandelen met haar, dus zonder een andere pony. Mijn pony is ook altijd heel vervelend in zijn eentje, en eerst vond hij alleen wandelen zelfs niet zo fijn (hinniken enzo), maar dit is na een tijdje een stuk minder geworden en ik hoop deze zomer toch echt alleen buiten te kunnen rijden.
En gewoon veel geduld hebben dus...

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:04

omdat een paard een kuddedier is, is alleen naar buiten gaan soms een beetje eng. probeer door te zetten en zekerheid naar haar uit te stralen, kalmeren maar ook eens doorzetten en overtuigen als ze niet verder wil.
idd met kleine stukjes beginnen, maar ze moet wel leren dat omkeren niet direct terug naar stal betekent, dus rij wanneer mogelijk via een iets andere weg terug.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:08

die van mij draait alleen op de weg wel eens om, ik rij altijd alleen buiten, niemand van mij stal rijd verder buiten... Scheve mond
ik wandel altijd naar het bos, en stijg daar op, dan loopt hij wel braaf door Lachen

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:23

Mijn paard wilde eerst ook niet alleen naar buiten. Gewoon kalm blijven, kletsen of zingen om hem op z'n gemak te stellen en verder stug volhouden. Elke keer weer een stukje verder.
De eerste keren kwam ik nauwelijks van het terrein van de stal af, na een paar weken reed ik een uur of 2 buiten in m'n uppie!

breezerlover

Berichten: 303
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 15:43

thnx voor jullie tips, maar ze is ook jong.. kan het daar aan liggen miss.. ?