niet te pakken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

niet te pakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 16:32

nou ik heb een verzorgpony.
en die is bijna 2 maar nog wel erg bang,
hebben jullie tips om haar te pakken te krijgen Schijnheilig

groetjes mij

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:34

pakken met wat? Laat d'r maar lekker in de wei staan. Is veel beter

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:35

1. Lokken met een worteltje
2. Met een longerlijn in een hoek drijven
3. Net zo lang wachten tot ze naar je toekomt en dan heel erg belonen.

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 16:38

je moet haar tog ooit pakken ofniey?

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 16:38

bedankt kimdai

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:44

Ja over 1,5 jaar.

En je kunt je berichten editen.

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 17:16

sorry had ik ff niet meer aangedacht Bloos ja maar ze wordt eind april 2 jaar alweer Knipoog dan kan ik haar nu tog wel pakken?

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:26

Met een longeerlijn in een hoek drijven heb ik bij die van mij ook weleens gedaan, toen sprong ie over het hek. Lokken met een wortel: hij strekt zijn nek zover uit dat ie er net bij kan, grist de wortel uit mijn hand en rent weg..... bij sommige paarden werkt dit niet Lachen

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:28

hmmm de mijne is gek op sultana (geen idee waarom) maar ik hoef maar te knisperen met het papiertje (kraakt lekker Knipoog ) en ze komt al...

misschien een idee? papiertje in je hand veel kraken en lokken maar.. Verward

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 17:46

daar wordt ze waarschijnlijk bang van en wortel helpt niet want dan gaa t ze net doen wat majo zegt maar met longeertouw doe ik liever niet want dan spring ze door het hek of erover heen ofzo Verward
maar nu zit ik op me hurken en ik wacht en wacht tot ik haar pakken kan is dit een goed idee?

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:54

je moet gewoon heel geduldig zijn, en dr vertrouwen winnen je zegt dat ze heel erg bang is..
pak een paar wortels en na een tijdje komt ze echt wel, voor eten doen ze alles.
Schud anders met een emmertje biks, dan hoort ze dat geluid en komt ze ook wel, dat deed de mijne ook

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 18:03

owkee hastikke bedankt morgen fozo horen jullie de rest hoe het is gegeaan met jullie tips Knipoog

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:59

Pony's zijn van nature erg nieuwschierig. Als jij bij haar in het weiland gaat zitten (op een afstandje) met je rug naar haar toe (dit hoeft niet persee) dan komt ze op een gegeven moment vanzelf naar je toe. Maar dan moet je wel echt geduld en geen haast hebben hoor. Neem wat te lezen mee ofzo voor jezelf want het kan behoorlijk lang duren. Bij mijn verzorghaf doet het trouwens nooit al te lang. Soms heeft ze weleens zo'n bui dat ze weg gaat rennen als je haar wilt pakken. Als ik dan gewoon even op de grond ga zitten en het gras bestudeer staat ze binnen de kortste keren over mijn schouder mee te kijken wat ik aan het doen ben!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:00

haar lokken met wat lekkers
zorg dat je haar vertrouwen wint

shanna1984
Berichten: 6
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:25

mijn paard was eerst ook moeilijk te pakken, dan ging ik ook altijd met mijn rug naar haar toe zitten en ergens van eten of mee kraken, dan kon ze de verleiding niet weerstaan en kwam ze vazelf.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:10

Trek er een keer een dag voor uti. Ga het weiland in met een halstertouw. Loop gewoon naar je paard toe. Niet direct in een rechte lijn, en niet je paard recht in de ogen aankijken - dit kunnen ze als bedreiging opvatten. Richt je op de schouder. Heel waarschijnlijk loopt je paard dan weg. Jaag hem niet op, maar blijf erachter aan lopen. Zorg dat ze niet de kans heeft om gras te eten of stil te staan. Dus, NIET opjagen, maar gewoon zorgen dat ze blijft stappen. Op een gegeven moment is de lol eraf, ze kan toch geen gras eten.
Ik heb hier een keer 4 uur voor uitgetrokken met als resultaat dat mijn paard nu vaak al naar me toe komt gelopen en zoniet, dan blijft hij wel staan als ik naar hem toekom.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:44

Ik ken het probleem hoor. Echt waardeloos is het. Ik heb alles al geprobeerd, zitten in de wei en afwachten, er achteraan lopen (dus niet rennen), lokken met voer, opsluiten in een hoekje, negeren. Niets helpt, ze is veel te slim en als iets een keer werkt, dan is het eenmalig. Dus als iemand nog DE tip heeft, dan hoor ik het wel.

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 14:21

Wat ik vroeger dee bij een kopschuwe een bangepony was proberen haar te vangen door rustig op haar af te lopen ,niet dwingend,maar toch proberend haar in een heokje te krijgen ,of als het niet lukte met zijn 2en ,maar meestal kreeg ik haar toch te pakken .
Als ik haar dan had, gaf ik haar wat lekkers of haalde haar alleen even an en liep weer weg .Ze stond dan echt raar te kijken Verward en later als je dit wat vaker doet dan zal ze vanzelf wel op je af komen of afwachten.
Ze zal dan jou niet alleen maar asocieren met uit de wei moeten.