hebben jullie dit nu ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

hebben jullie dit nu ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 20:49

Ik ging daarjuist naar mijn fjordje, en haal haar van de wei. Ik bind haar vast en begin te borstelen. Ineens zie ik dat ze vol kleine vliegjes zit. Vooral tussen haar voorbenen en aan haar tepels. Ik dacht dat dit alleen voorkwam als het echt warm was.
Wat kan ik hier aan doen? Vliegenspray kopen/maken?

Groetjes
Sylvia

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:50

nee ik heb het niet.. gelukkig...
kijk even waar de vliegjes vandaan komen.. en anders even goed schoonmaken, en kijken of ze geen eitjes in d'r vacht zit..

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 22:15

Ze staat op een grote weide en ik zou echt niet weten van waar ze komen. Ik heb natuurlijk alles met mijn handen en met een harde borstel goed verwijderd. Ik denk dat ik toch maar een vliegenspray ga kopen.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:19

Montana heeft dit ook, elke zomer als het warmer begint te worden komen ze. Er valt eigenlijk niet veel tegen te doen. Ik had er vorig jaar de veearts bij gehaald omdat dit toch wel vrij irritant is voor haar, maar het enigste wat hij mij kon zeggen was vliegenmiddel. Nu wanneer je paardje er veel last van heeft zal je merken dat de huid heel schilferig en rood wordt van de steken, dan kan je er dus het beste "Neocutigenol" opdoen. Dat is een soort witte creme en dat werkt wel goed om de huid terug te krijgen in zijn gezonde staat. Kijk eens of je fjord niet ook van die vliegjes in zijn oren heeft? Want daar kunnen de oren van ontsteken.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 22:29

bedankt voor de tip free. Maar ik denk niet echt dat ze in haar oren zaten, voor de zekerheid morgen toch maar eens controleren.