conditie opbouwen.. hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

conditie opbouwen.. hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 22:57

hoi iedereen!

Ik heb net mn paardje thuis staan, ofja in een pensionstal dan he Tong uitsteken
Waar hij eerst stond werd hij eigenlijk maar weinig gereden, 2 keer per week ofzo.. Scheve mond Niet echt geweldig voor een arabiertje, maargoed
Nu vraag ik me af op welke manier ik het beste zijn conditie en vooral ook spiermassa goed kan opbouwen, hij heeft echt weinig spiermassa in zijn achterhand .


Heeft iemand hier goede ideeen over?

Waar hij nu staat staat hij wel de hele dag buiten en alleen 's nachts op stal, dus dat is al beter Haha!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:20

Ik heb toen ik mn paard net kreeg veel buiten gereden, veel stapwerk en later opgebouwd en steeds langer gaan rijden. Daarna ook meer oefeningen in de bak gedaan enzo.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:25

Vooral rustig opbouwen. Ik zou 1 of 2 keer een half uur in de bak rijden en voor de rest alleen maar buiten.
Vergeet je paardje ook geen rustdag(en) te geven.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:52

Rustig opbouwen....bijvoorbeeld als je aan het rijden bent dan ga je de eerste keer een 20 min. half uur rijden en dan de volgende keer een half uuur of 3 kwartier en zo bouw je het op..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:56

heel veel stappen ............ stappen is heel goed voor de conditie. Ik heb het niet over een sukkelstap maar in een stevig tempo goed doorstappen,

voor zn spieropbouw kan je later veel overgangen rijden

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:57

Stappen, heel veel stappen. En wel in zo'n tempo dat de achterhoef over de afdruk van de voorhoef wordt gezet. Een klein beetje afwisseling met draf en/of gallop is ok, maar de hoofdgang moet stap zijn.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 23:58

lekker buiten gaan rijden en tijdsduur en afstand opbouwen, als je deze mogelijkheid hebt in ieder geval. en het mooie weer komt er weer aan dus dat is oké! Lachen

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:49

Inderdaad veel stappen. Paar minuutjes draven en weer stappen (op adem laten komen), weer een drafje en weer stappen. Intervaltraining dus.
Drafperioden kun je langzaam uitbouwen en uitbreiden met galop.