buiten gooien? Of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-01 14:36

Ik ga zo de regen trotseren om naar de paardjes te gaan. Dinsdag zijn ze ivm stinkmodder weer en drijfnatte bak niet buiten geweest. Gister zijn ze ook niet buiten geweest omdat ik laat moest werken, en er lessen waren.
Nu was het dus de planning om ze vanmiddag lekker lang in de bak te zetten.
Op zich vindt ik het verplicht naar mijn paardjes toe, dat ze er elke dag uit komen. Dat zou dus betekenen, weer of geen weer, naar buiten.

Nou heb ik 2 paardjes, die op hun baasje lijken, en dus allebei de schurft aan regen hebben.
Dan denk ik, waarom zou ik ze dan eruit gooien als ze toch alleen maar zielig in een hoekje, ineengedoken, met de staart naar de regen toe, staan te kijken of ze alsjeblief naar binnen mogen?

Kortom, zal ik ze nou losgooien of niet?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 14:46

De hele dag op stal is ook niet alles he?!
Anders ga je even een eind wandelen, hebben ze in ieder geval een beetje beweging gehad. Nat word je toch wel!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:06

Moeilijk is dat, met dit weer. Ik doe mijn paarden ook niet echt plezier met in de regen naar buiten, maar ze moeten toch beweging hebben. Gelukkig lopen ze overdag in een paddock, tenzij het echt heel slecht weer is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-01 15:08

voor de beweging hoef ik het igg niet te doen, aangezien ze toch zielig stil blijven staan. Wandelen zou met hon wel gaan, maar jamey heeft een dusdanige hekel aan regen dat ze ook aan de hand net zo lang gaat drammen tot ze met haar staart naar de wind toe staat

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:23

Dan zou ik helemaal gaan wandelen!
Kun je mooi met haar oefenen dat ze zich netjes gedraagt ook al vind ze de regen irritant. Het zal nog wel eens vaker regenen, ook als je een buitenritje wilt maken, en dan is het niet zo handig om een pony te hebben die heel dwars gaat doen dus daar kun je nu mooi mee aan de slag.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-01 15:32

hmmz, helemaal niet over nagedacht, maar 100% gelijk cody...
Ik ga mijn regenjas maar eens opzoeken...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:37

Makkelijk gezegd he van achter je pc-tje in een warm huis met een zak chips naast je en een kop soep *LOL*
Maarreuh...veel plezier! Tong uitsteken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-01 15:38

bespeur ik daar enig leed vermaak????

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:40

Beetje Haha!
Maar straks moet ik er ook aan geloven hoor, moet zo ook door de regen naar de paarden, paddock schoonmaken en dan nog even rijden (in de binnenbak, dat wel) maar vorig jaar ben ik ook dag in dag uit buiten bezig geweest, weer of geen weer dus ik geniet nu een beetje van onze luxe, mag ik? Schijnheilig *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 16:25

Ik ga dadelijk Kawa ff longeren met een regendeken op.
Een kwartiertje maar, gewoon dat ik zeker weet dat ie zijn beentjes gestrekt heeft Lachen

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 16:43

Dat probleem heb ik dus ook,peet houd totaal niet van regen,en los gooien is dus geen optie voor haar.
En nu heb ik ook nog eens het probleem mok,ze had het eerst aan een been en ze heeft weer een dag in de bak gelopen en gelijk 2 benen en niet zn klein beetje ook Frusty
Dus nu ben ik al bijna een week aan het buiten lopen,en probeer ik die bak zo vaak morgelijk te vermijden.
Maarja gewoon lekker buiten gaan lopen,je zal hooguit een paar vernietgende blikken krijgen van jamey(krijg ik ook altijd)en als je dan op stal komt lekker goed afdrogen(ik loop met regendeken)dan vinden ze je weer heel wat liever Haha!

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 16:54

Mijn Banishje komt elke dag van 9 tot 12 buiten met zijn vriendjes. Regendek op en blubberen maar.
Ik ben er erg blij mee, want paardje horen in groepjes buiten vind ik. Niet in hun up in de stal. En ze drentelen toch wat heen en weer, snuffelen wat, hebben sociaal contact met elkaar. en als ik net zoals vandaag dus niet zo lekker ben, ga ik alleen langs voor de broodnodige knuffels, het schoonspuiten van zijn modderpootjes en het uitkrabben van de hoefjes.
Zonder het idee dat het zielig is, omdat hij de hele dag binnen heeft gestaan.

En van de zomer???
Dan gaat hij van 9 tot 17 naar buiten in een megagroot land met al zijn ruinen-vriendjes Lovers *LOL*

Hij is echt opgeknapt van al dat buiten spelen en ik zou niet meer anders willen!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 17:20

naar buiten de bok hij is niet van suiker maar staan ze dan al 3 dagen non stop op stal. vind je dat niet vreselijk? Ik vind het al erg als lot maar 8 uur per dag uit stal komt... staat ie namelijk nog 16 uur binnen....
Die van mij staat nu in de bagger en de regen. vind ie helaas gheerlijk want hij zit ook van top tot teen onder de drek... Scheve mond\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 17:23

Ff ter verduidelijking.
Kawa komt normaal ook elke dag enkele uren buiten. Met mooi weer dus ook de hele dag.
Behalve met dit pokke weer. je doet hem er ook geen enkel plezier mee want dan staat ie ook met een heel sip naar beneden hangend hoofd bij het hek te smeken van "mag ik a.u.b. naar binnen."
Echt hij heeft een super hekel aan regen.
Dus vandaar wil ik er ff zeker van zijn dat ie beweging heeft gehad maar langer binnen staan vind die die paar dagen per jaar niet zo erg.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 20:50

Isolda heeft ook een schijt hekel aan regen. Vind ze het allerverschrikkelijk ergste wat er bestaat op de wereld.
Ik denk dan: Pech!!! Had je maar niet een paard moeten zijn. Huppetee naar buiten met die handel.
Ik vind regen ook niet leuk, maar moet ook weleens wat. Wennen ze er maar aan hoor, frisse lucht doet ze goed. Beter als die muffe lucht in de stal.
Kan je stal nog zo mooi en geventileerd zijn, zo goed als de buitenlucht is het nooit!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 21:33

Imker heeft een bloedhekel aan regen. Daar heb ik wat op verzonnen: een regendeken met hals en dan wordt alleen zijn koppie nat, maar een handdoekje erover en het is weer toppie. Hij vindt afdrogen echt het einde... Als het nou echt vreselijk poedersuikerweer is, dan mag zijn dubbele deur open en kan hij op zijn overdekte stukje lopen. hij heeft dan een stal van 3,5 x 7 en een buitenstukje (overkapt) van 3,5 bij 8 ter beschikking, dus waait het alleen maar eronderdoor en wordt íe toch niet nat.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:45

Jesper komt ook altijd uit zijn box. 's Ochtends tijdens het mesten, maar als hij alleen maar voor het hek staat te mokken mag hij met een kwartiertje weer naar binnen. 's Middags moet hij echt bewegen, desnoods even longeren met dun dekje op (scheelt mij ook weer, hoef ik niet te wachten tot hij helemaal droog is en zijn dek weer ok kan) maar in ieder geval bewegen. Alleen als het glad is buiten bijft hij op stal.

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:00

wat heb ik dan toch een luxe... ik gooi haar bijna elke ochtend een half uur tot uur in de binnenbak los. we hebben twee. en savonds rijden.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:50

Getver, ik kijk naar buiten en inderdaad het regent. Ik ga over een uurtje naar Max toe en ik HAAT regen. Maar ja, gisteren heb ik hem ook al laten staan dus ik moet er nu toch aan geloven. Ik denk dat ik hem alleen maar ff de longeerbak rond slinger en dan vindt ik het wel weer best.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 15:55

het springpaard heeft gisteren ook al niet gelopen omdat daar geen tijd voor was. VAndaag MOET hij eruit anders krijgen we overmorgen ongelukken. Wish me luck want hij gaat denk ik wel een paar fikse bokken geven.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 16:46

goodluck steef Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 18:19

vies rotweer Boos! . heb Lois net ook losgegooid en was ook snel weer binnen...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 18:48

Niet te geloven dat ik dan binnenkort een paard wil kopen en niet wil wachten met zoeken tot bijvoorbeeld maart....
Tja ik ben een raar geval *LOL* .
Ik wil hem/haar ook nog op een pensionstal zetten zonder binnenbak grijnz... Elke dag mag hij/zij lekker in de wei met soortgenoten en genieten van snijdende wind, striemende regen, en eventueel nog bevroren ledematen Haha! .
En toch.
Dat ze even de beentjes mogen strekken, ook al gaan ze in de wei meteen weer in een hoekje stil staan...
Eventjes een andere houding, een ander paardje zien die anders 'net niet zichtbaar maar wel hoorbaar' in de buurt staat...
Schijnbaar doet het ze toch wat.
Nog wat zeiknatte groene sprietjes naar binnen kauwen en het leven is compleet geweldig.
Jaja.
Wat zijn wij mensen toch verwend }> ...

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 19:03

mijn knollen staan ook gewoon buiten hoor.
Duurd de regen te lang dan gaan ze gewoon verder met vreten en anders lopen ze te klooien met elkaar.
kom op hoor van een beetje regen gaan ze heus niet dood, dus naar buiten met die beesten.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 21:03

Gisteren samen met een vriendin gewoon in het bos gereden, we hadden het hele bos voor ons zelf Haha! .
Ik heb zo'n superlange waxjas die helemaal over je benen en het zadel gaat, blijf je lekker warm en droog Cool , behalve dus als je je pony opzadelt terwijl ze nog zeiknat is, dan krijg je onder die jastent een soort sauna tijdens het rijden Frusty .