Nieuw merk hoefschoenen !!! Wie kent ze ? (BOA)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:40

Ik heb nimmer een vergelijking getrokken tussen welk merk hoefschoen dan ook!! Jij zit kennelijk nogal erg gebakken aan je "eigen" merk en vindt het moeilijk te accepteren dat andere schoenen misschien ook pluspunten hebben.

Voor de rest heb ik geen zin in een onzinnige discussie over het wel of niet goed interpreteren van geschreven teksten .....iedereen leest wat ie wil lezen.

Ik blijf het een krankzinnig opmerking vinden van de schrijfster dat paarden op je hand zouden gaan staan bij het aantrekken van hoefschoenen ...dan wordt het ook oppassen tijdens het invetten van hoeven enzo.....wat een onzin!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 00:53

IK zit nergens aan vast gebakken Haha! , heb nu Old Macs die prima bevallen en zit een beetje rond te kijken naar iets anders wat haar smalle hoefjes beter zou passen.

Smit in Rijssen valt af omdat hij te ver weg zit en dat riempje me niet aanstaat , Marquis valt af omdat het systeem me niet aanspreekt , en dat gekneus met dat pompje komt er nog eens bovenop....

Het is gewoon een extra minpuntje , en hoe ontwikkeld en nieuwerwets ze ook zijn , mijn eerste keus is het gewoonweg niet qua hoe comfortabel het me lijkt voor een paard.

Is het trouwens ook idd zo dat de schroeven er uit steken aan de binnenkant van de schoen ?

Hun website doet het niet trouwens Lachen

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:01

Natuurlijk steken er geen schroeven uit...zo komen er allerlei onzin praatjes in de wereld. Als mensen eerst eens testen voordat ze een oordeel vellen. Alle onderdelen zijn vervangbaar van zolen tot luchtkamers, je hoeft dan niets steeds helemaal nieuwe schoenen te kopen. Door het opblaasstysteem kun je de schoenen juist goed aan de hoef aanpassen. Ik vind het juist ideaal met het pompje.

Iedereen moet zelf maar de keuze maken, maar laat je dan ook goed informeren en ga niet op "wazige" beweringen af.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 01:24

Tsja , ik heb er dus meerdere mensen over gehoord ,
dat er een schroefje / boutje in de zool zit aan de binnenkant , immers om deze te vervangen als hij versleten is.

Zag het onlangs ook ergens op een foto , daarom zocht ik weer even naar de site ervan. Is die wellicht verplaatst ofzo , dat hij het niet doet Verward

Zou ze best wel eens willen proberen hoor , want dan kun je pas een goed oordeel vellen. Net als die van Smit.

Maar ik heb er geen geld voor over om ze te proberen , daarvoor spreken ze me al niet genoeg aan. Dan investeer ik liever in schoentjes die me WEL aanspreken zoals deze BOA-gevallen.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 10:58

Nou ik ken de schoenen niet maar toen ik ze zag dacht ik: Hebbe! Hebbe!!
Ze zien er heel mooi uit vind ik. Toch zou ik er niet aan beginnen na even op de website gekeken te hebben. Volgens mij krijg je ze namelijk enorm moeilijk aan. Zeg maar het 'om' krijgen is volgens mij niet echt makkelijk.
Ik vind dat al lastig met die van Marquis (die ik voor mn paard heb) maar bij deze kan de voorkant niet helemaal weggeklapt worden ook gaat dat niet ver naar onder door (dat stuk dat je weg kan klappen) Volgens mij bemoeilijkt dat het aandoen van de schoenen..
Ik snap wel dat je dnekt dat deze beter passen bij je paard ik denk dat dat bij veel paarden het geval is. Je ziet vaak paarden die een langere teen hebben dan dat ie breed is. Mijn paard heeft dat ook en dan houd je aan de voorkant altijd nog een ruimte over terwijl die aan de zijkant al strak zit.. Maar ik vind net wat sugarmiss al zei het ook een nadeel dat het water er niet meer uitkan, dat lijkt me ook niet echt prettig.
Ondanks dat ik ze heel gaaf vind zou ik ze dus toch niet nemen.

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:58

Ik hoop dat ik je verhaal goed heb begrepen......

Bij de Marquis schoen kan de voorkant juist WEL helemaal worden weggeklapt. Aandoen is kipsimpel! Water in de schoen??? Leg me eens uit hoe dat er in moet komen??? Doordat de voorkant (die wegklapt) helemaal verstelbaar is sluit ie precies aan (ook bij lange tenen). Bovendien sluiten de luchtkamers de verzenen pasmaat af. Er kan dus geen water inkomen. Het feit dat er aan de onderkant een "reepje" voor het wegklappen is vrijgehouden wil NIET zeggen dat er water in de schoen kan komen. Die flap sluit nl. helemaal tegen de hoef aan. je moet ze natuurlijk wel fatsoenlijk aantrekken. Dat is gewoon even een handigheidje wat je moet kennen. Bij een normaal verstand zou ik zeggen ong. 5 minuutjes oefenen!!

De Marquis schoenen passen naar mijn persoonlijke ervaring beter op paarden met lange tenen en wat lagere verzenen. Bij onze hengst die steile voeten heeft met hoge verzenen, hebben we alleen een paar kleine aanpassingen moeten doen (luchtkamer omhoog plaatsen). Je paard moet natuurlijk wel fatsoenlijk en regelmatig bekapt zijn. Tegen slecht onderhouden voeten kan geen enkele hoefschoen uitkomst bieden.

Nog even over schroeven die zouden uitsteken, ik weet niet waar dit indianenverhaal vandaan komt. Je kunt aan de binnenkant schroeven zien zitten, maar niet voelen!! Deze zijn voor het evt. indraaien van kalkoenen.Je kunt zelfs voor paarden met zeer gevoelige voeten nog een extra zooltje erin leggen, soort schokdempertje.

Ik heb geen ervaring met andere hoefschoenen dus hier kan ik géén oordeel of vergelijking over geven.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:07

pegassa: Ik rijd alleen maar buiten en dus ook door stevige (diepe) plassen als het niet anders kan. Ik ben dus heel blij dat bij de OM's het water er wel uit kan lopen. Anders zou het echt soppen worden af en toe Haha!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:10

Waarom kan daar dan wel water inlopen?? Lijkt me niet echt geweldig gaat lekker schuren op de toch al zo gevoelige verzenen zeker met wat modderige plassen.

Bij de Marquis heb ik dat in iedergeval niet meegemaakt omdat de verzenen afgesloten worden door de luchtkamer. Het evt. beetje water wat er aan de voorkant zou kunnen inkomen (nooit meegemaakt) kan ook weer door diezelfde opening naar buiten lijkt me zo....Maar nogmaals bij goed aantrekken kan er naar mijn ervaring geen water inkomen...... En ik heb onze paarden nooit horen of zien "soppen" in hun schoenen.

Eerlijk gezegd heb ik er niet gezwommen ...... Haha!
Laatst bijgewerkt door pegassa op 18-01-04 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 13:12

Heel simpel hoe er water in kan komen : als je door een diepe plas danwel zee loopt Schijnheilig Jeetje dan komt er toch gewoon water vanaf de bovenkant in ! Net als dat je zelf tot aan je schenen in het water gaat staan met sportschoenen , wedden dat er dan water inkomt Haha!
Maarja qua deze Boa's , dan boor je desnoods 2 of 3 gaatjes van een mm in de zool , heb je dat probleem ook niet meer Tong uitsteken

Op zich is het wel handig wellicht , als ze dan in de zomer droge hoeven hebben doe je de schoentjes aan , beetje water erin.... en hopsa voeten kunnen heerlijk water opnemen OK dan!

Estragon : je legt het nu heel raar uit lijkt het Haha!

Mijn paardje heeft langere hoeven dan ze breed zijn.
De meeste hoefschoenen gaan van het omgekeerde uit , dus daardoor
past bij die van mij de lengte wel , maar houdt ze in de breedte nog 2 cm over.....

Is dat bij jou andersom dan , gaat de Marquis dan van de breedte uit Verward

Ik krijg van de website juist het idee dat die Boa helemaal open te spreiden is zodat je die hoef er makkelijk in kan doen en dan daarna de schoen eromheen dicht trekken (draaien). Makkelijker dan de Easyboot iig.

Maar dat zal in de praktijk moeten blijken... het lijkt me zo vanaf de site iig juist erg simpel Lachen

Zooltje / schokdempertje / aansluitend zacht iets om de schoen dicht te maken voor zand bvb , kun je bij elke schoen gebruiken , zie ook de toebehoren bij deze BOA. Maar kun je net zo goed in de Macs of een andere schoen doen.

Ik vind die Marquis heel leuk bedacht en heel geavanceerd ,en ben blij dat weer een keusemogelijkheid qua hoefschoenen bij is OK dan!

Maar zie echt geen reden voor mijzelf om deze te kiezen.....tsja.

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:18

pmarena schreef:
Heel simpel hoe er water in kan komen : als je door een diepe plas danwel zee loopt Schijnheilig Jeetje dan komt er toch gewoon water vanaf de bovenkant in ! Net als dat je zelf tot aan je schenen in het water gaat staan met sportschoenen , wedden dat er dan water inkomt Haha!
Maarja qua deze Boa's , dan boor je desnoods 2 of 3 gaatjes van een mm in de zool , heb je dat probleem ook niet meer Tong uitsteken

.



Zucht.......gaten boren kan iedereen!! In elke hoefschoen kun je natuurlijk gaten boren....lekkere eigentijdse oplossing zeg.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 13:19

Ja , inderdaad Lachen

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:22

Erg vindingrijke oplossing van de fabrikant.....ach mevrouw als er water inloopt boort u er toch gewoon gaten in??? Is het probleem verplaatsen naar de klant denk ik zo.

Maar goed ik vraag me trouwens zowieso af waarom je in vredesnaam met hoefschoenen de zee in gaat. Ik doe mn schoenen dan ook uit OK dan! Haha!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:22

pmarena schreef:
Heel simpel hoe er water in kan komen : als je door een diepe plas danwel zee loopt Schijnheilig Jeetje dan komt er toch gewoon water vanaf de bovenkant in ! Net als dat je zelf tot aan je schenen in het water gaat staan met sportschoenen , wedden dat er dan water inkomt Haha!
Maarja qua deze Boa's , dan boor je desnoods 2 of 3 gaatjes van een mm in de zool , heb je dat probleem ook niet meer Tong uitsteken

Op zich is het wel handig wellicht , als ze dan in de zomer droge hoeven hebben doe je de schoentjes aan , beetje water erin.... en hopsa voeten kunnen heerlijk water opnemen OK dan!

Estragon : je legt het nu heel raar uit lijkt het Haha!

Mijn paardje heeft langere hoeven dan ze breed zijn.
De meeste hoefschoenen gaan van het omgekeerde uit , dus daardoor
past bij die van mij de lengte wel , maar houdt ze in de breedte nog 2 cm over.....

Is dat bij jou andersom dan , gaat de Marquis dan van de breedte uit Verward

Ik krijg van de website juist het idee dat die Boa helemaal open te spreiden is zodat je die hoef er makkelijk in kan doen en dan daarna de schoen eromheen dicht trekken (draaien). Makkelijker dan de Easyboot iig.

Maar dat zal in de praktijk moeten blijken... het lijkt me zo vanaf de site iig juist erg simpel Lachen

Zooltje / schokdempertje / aansluitend zacht iets om de schoen dicht te maken voor zand bvb , kun je bij elke schoen gebruiken , zie ook de toebehoren bij deze BOA. Maar kun je net zo goed in de Macs of een andere schoen doen.

Ik vind die Marquis heel leuk bedacht en heel geavanceerd ,en ben blij dat weer een keusemogelijkheid qua hoefschoenen bij is OK dan!

Maar zie echt geen reden voor mijzelf om deze te kiezen.....tsja.



Ja ik dacht al later dat mn verhaal onbegrijpelijk was Haha!.
Ik bedoelde da ik denk dat de Boa's voor paarden met hoeven die langer dan breed zijn beter passen dan andere schoenen.

Ik denk dat de Boa's moeilijk aan te trekken zijn omdat je ze dus open moet spreiden ipv dat je, zoals bij de Marquis, de schoen open kan klappen.
En wat dat water betreft lijkt het mij bij Boa's dat dat water er moeilijk weer uit komt en dat lijkt mij voor het paard lastig. Maar je zou daar idd een zooltje kunnen gebruiken.

Zoals ik al zei he ik voor mn paardje Marquis en ik vind het een heel prettig systeem maar ik kan begrijpen dat iemand anders voor iets anders kiest. Net als bij zadels; smaken verschillen.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:25

pegassa schreef:
Ik hoop dat ik je verhaal goed heb begrepen......

Bij de Marquis schoen kan de voorkant juist WEL helemaal worden weggeklapt. Aandoen is kipsimpel! Water in de schoen??? Leg me eens uit hoe dat er in moet komen??? Doordat de voorkant (die wegklapt) helemaal verstelbaar is sluit ie precies aan (ook bij lange tenen). Bovendien sluiten de luchtkamers de verzenen pasmaat af. Er kan dus geen water inkomen. Het feit dat er aan de onderkant een "reepje" voor het wegklappen is vrijgehouden wil NIET zeggen dat er water in de schoen kan komen. Die flap sluit nl. helemaal tegen de hoef aan. je moet ze natuurlijk wel fatsoenlijk aantrekken. Dat is gewoon even een handigheidje wat je moet kennen. Bij een normaal verstand zou ik zeggen ong. 5 minuutjes oefenen!!

De Marquis schoenen passen naar mijn persoonlijke ervaring beter op paarden met lange tenen en wat lagere verzenen. Bij onze hengst die steile voeten heeft met hoge verzenen, hebben we alleen een paar kleine aanpassingen moeten doen (luchtkamer omhoog plaatsen). Je paard moet natuurlijk wel fatsoenlijk en regelmatig bekapt zijn. Tegen slecht onderhouden voeten kan geen enkele hoefschoen uitkomst bieden.

Nog even over schroeven die zouden uitsteken, ik weet niet waar dit indianenverhaal vandaan komt. Je kunt aan de binnenkant schroeven zien zitten, maar niet voelen!! Deze zijn voor het evt. indraaien van kalkoenen.Je kunt zelfs voor paarden met zeer gevoelige voeten nog een extra zooltje erin leggen, soort schokdempertje.

Ik heb geen ervaring met andere hoefschoenen dus hier kan ik géén oordeel of vergelijking over geven.


Nee, je hebt mn verhaal niet goed begrepen... MAar dat maakt niet uit want ik begreep het zelf toen ik het na las nog maar nauwlijks Haha! .
Ik bedoelde dat de Boa's moeilijker aan te trekken lijken dan de Marquis.. En ook dat water bedoelde ik dat ik dacht dat dat in de boa's kon komen..

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:26

hè hè.....gaan we het dan toch nog eens worden??? Pling

Even resumeren dus:

-Marquis schoenen zijn juist makkelijk aan te trekken.
-Waterprobleem is er volgens mij niet
-Er steken géén schroeven uit
-Zijn goed op maat te maken
-Alle onderdelen zijn vervangbaar dus goedkoper in gebruik
-Paarden kunnen er lekker op vooruit

Nu is het wachten op de nieuwe voorjaarscollectie/kleuren:

Shocking pink, baby blue, crazy purple etc etc.......ik wacht af Haha!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:29

pegassa schreef:
hè hè.....gaan we het dan toch nog eens worden??? Pling

Even resumeren dus:

-Marquis schoenen zijn juist makkelijk aan te trekken.
-Waterprobleem is er volgens mij niet
-Er steken géén schroeven uit
-Zijn goed op maat te maken
-Alle onderdelen zijn vervangbaar dus goedkoper in gebruik
-Paarden kunnen er lekker op vooruit


Zo ongeveer denk ik er ook over Lachen . Dit waren ongeveer mijn redenen om voor MArquis te kiezen.
Alleen blijf ik er bij dat ik denk dat als je paard een hoef heeft die langer is dan breed dat boa's beter passen dan Marquis of andere hoefschoenen.

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:38

Daar kan ik geen zinnig antwoord opgeven heb die andere nooit geprobeerd. Gelukkig hebben mijn paarden "normale" voeten dus hoef ik me daar niet druk over te maken.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:41

pegassa schreef:
Waarom kan daar dan wel water inlopen?? Lijkt me niet echt geweldig gaat lekker schuren op de toch al zo gevoelige verzenen zeker met wat modderige plassen.

Ik loop er niet mee in de zee, maar wel mee in diepe plassen. En nee dan stap ik niet af om ze eerst even uit te doen Cool
Het gaat niet schuren, want het water loopt er net zo snel weer uit en de verzenen zijn niet gevoelig, want daar loopt ze al jaren op, dus die zijn redelijk eeltachtig geworden.
Ik gebruik de OM's al dik 3 jaar(hetzelfde paar) en ben er zeer tevreden over. Maar alle andere merken met hun voors en tegens houd ik goed in de gaten Lachen

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 13:43

Al die pluspunten van de Marquis die je opnoemt , gelden voor andere schoentjes ook , dus dat heft elkaar al op Haha!

Alleen dat die onderdelen dan niet vervangbaar zijn.
Tsja.

Bij vervangbare onderdelen denk ik aan een zool die zodanig versleten is dat die niet meer bruikbaar is. Vraag ik me af : als die zool eindelijk zover heen is , heeft bij bvb. de Macs inmiddels de rest van de schoen ook zoveel te lijden gehad denk ik dat die ook aan vervanging toe is....

Dus dat pluspunt doet me ook niet zo veel eigenlijk.
Misschien onterecht hoor , maar zo voel ik erover Lachen

Ik vind die Marquis gewoon te hard-plasticerig , en dat gefrut met pompje... naja het blijft simpel : hij spreekt me niet aan. Helaas Lachen

Trouwens , dat water dat er in blijft staan zie ik dus juist als een voordeel.
Dan kunnen die in de zomer erg droge voeten tenminste op een heel makkelijke manier vocht opnemen. En wil je niet dat ze nat worden dan rij je gewoon om die grote plassen heen , simpel zat.

Dat "nadeel" boeit mij dus ook niet zo.

En als gezegd : als je er wel mee zit , pak een boortje van een mm doorsnee en maak er een paar gaatjes in , heel simpel het probleem opgelost. Dan kun je dat wel raar vinden om dat zelf te doen ,
maar de fabrikant had dat net zo goed kunnen besluiten en dan is het ineens niet gek Tong uitsteken

Overigens , ik zie dat de website van die Marquis het weer doet ,
en daar zitten verder ook geen openingen in het laagste deel van de zool ,
dus daar kan in theorie ook NET een laagje water in blijven staan....

Dat brengt ons dan weer terug bij de Macs waar de sleufjes WEL op het laagste punt van de schoen zitten.

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:44

Sugarmiss"]
[quote="pegassa schreef:
Waarom kan daar dan wel water inlopen?? Lijkt me niet echt geweldig gaat lekker schuren op de toch al zo gevoelige verzenen zeker met wat modderige plassen.

Ik loop er niet mee in de zee, maar wel mee in diepe plassen. En nee dan stap ik niet af om ze eerst even uit te doen Cool
Het gaat niet schuren, want het water loopt er net zo snel weer uit en de verzenen zijn niet gevoelig, want daar loopt ze al jaren op, dus die zijn redelijk eeltachtig geworden.
Ik gebruik de OM's al dik 3 jaar(hetzelfde paar) en ben er zeer tevreden over. Maar alle andere merken met hun voors en tegens houd ik goed in de gaten Lachen
[/quote]

Als je zo tevrede bent waar zeur dan over? Laat iedereen zijn/haar eigen keuze maken zonder gelijk andere opties af te kraken zeker als je ze zelf nooit getest hebt. Of heb je soms aandelen in het merk dat jezelf gebruikt??

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:48

pmarena schreef:
Ik vind die Marquis gewoon te hard-plasticerig , en dat gefrut met pompje... naja het blijft simpel : hij spreekt me niet aan. Helaas Lachen

Trouwens , dat water dat er in blijft staan zie ik dus juist als een voordeel.
Dan kunnen die in de zomer erg droge voeten tenminste op een heel makkelijke manier vocht opnemen. En wil je niet dat ze nat worden dan rij je gewoon om die grote plassen heen , simpel zat.

Dat "nadeel" boeit mij dus ook niet zo.

En als gezegd : als je er wel mee zit , pak een boortje van een mm doorsnee en maak er een paar gaatjes in , heel simpel het probleem opgelost. Dan kun je dat wel raar vinden om dat zelf te doen ,
maar de fabrikant had dat net zo goed kunnen besluiten en dan is het ineens niet gek Tong uitsteken

Overigens , ik zie dat de website van die Marquis het weer doet ,
en daar zitten verder ook geen openingen in het laagste deel van de zool ,
dus daar kan in theorie ook NET een laagje water in blijven staan....

Dat brengt ons dan weer terug bij de Macs waar de sleufjes WEL op het laagste punt van de schoen zitten.



Moet er wel eerst water inkomen!!!! Dát was volgens mij de discussie. Maar ach.dan boren we toch ook gewoon gaten in de Marquis schoenen?! Thanks voor de tip ...........

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 13:50

.......Bij vervangbare onderdelen denk ik aan een zool die zodanig versleten is dat die niet meer bruikbaar is. Vraag ik me af : als die zool eindelijk zover heen is , heeft bij bvb. de Macs inmiddels de rest van de schoen ook zoveel te lijden gehad denk ik dat die ook aan vervanging toe is....

Is kennelijk de kwaliteit van de Marquis toch beter?? Slijten de zolen immers niet altijd harder dan de rest??? Daarvoor waren toch ook de ijzers uitgevonden??? We plaatsen toch ook niet steeds hele nieuwe hoeven onder het paard??? Vervang wat nodig is.....niets meer.......ideale vinding wat mij betreft.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 14:00

Pffft wat zijn we fel zeg...over aandelen en aan je eigen merk gebakken gesproken.... Scheve mond

Dit topic ging in eerste instantie over , zie titel :
Nieuw merk hoefschoenen !!! Wie kent ze ? (BOA)

Verder geen vragen over Marquis of andere schoentjes ,
bedankt voor je bijdrage !

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:03

Tja, kan nu eenmaal slecht tegen het verkondigen van ongegronde halve waarheden.... no matter what the subject!

Even goede "vrienden". OK dan!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 14:09

Prima Lachen