Shetlander op het balkon, mogelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:51

Lieve Lucinda,

Tuurlijk kun jij je vraag hier stellen, en ik vind ook niet dat je daar zo op afgestraft moet worden. Domme vragen bestaan niet toch?

Maar het lijkt mij niet zo'n goed idee om een shetje neer te zetten op een dakterras, om de volgende redenen:
- Paarden zijn kuddedieren, en een paard (dus ook shet) alleen houden vraagt om gedragsproblemen, het dier zal diep ongelukkig worden.
- Paarden moeten beweging hebben, afwisseling, enz... Ze moeten dus bereden worden, en elke dag gaat er veel tijd in zitten.
- Op 30 m2 is het gras binnen 2 dagen op. Shetlanders eten heel veel, en je houdt een grote modderboel over.
- Onderschat de kosten niet, elke maand min. 80 euro aan voer, inentingen, wormenkuren, enz...

Misschien is een verzorgpony vinden voor je kinderen een beter idee? Er worden veel verzorg-shetten aangeboden, misschien is dat leuker om mee te beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:52

Nah je moet geen shet nemen, gewoon twee van die lekkere belsjes hebben ze veel meer aan. Scheve mond

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:52

lucinda72"]
[quote="flair schreef:
Idd, bij het gemini staat geloof ik ook een ponietje op de kinderboerderij. En anders kom je toch gezellig bij ons op de manege ponietjes knuffelen, er staan er genoeg Knipoog


haha je moet eens weten hoevaak ik al ben wezen kijken, te vaak! maar zoals ik al eerder heb gezegd ik wil er gewoon eentje hebben zodat het echt van jou is zeg maar
[/quote]

Hoe oud ben jij in vredesnaam Verward Je lijkt wel een stampvoetend pennymeisje wat koste wat het kost een eigen pony wil Verward *LOL*

Ik hoop dat je kinderen verstandiger zijn dan jij!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:53

AnneOmie schreef:
Ja joh en ook een pony kan je 2e hands kopen Scheve mond maar een DA en een hoefsmid e.d. kost toch wel wat meer dan 2e hands geld hoor en reken er maar op dat dat shetje ziek gaat worden op jouw dakterras Scheve mond Ik heb nu al medelijden met dat beest!!


Ja, op een dakterrs kan het behoorlijk waaien Scheve mond Vergeet niet dat je ook nog een schuilstal moet hebben..

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:53

[MH] hoestdrank en soep

Ben ooit eens toevallig op de naam pokémon gestuit, en op de 1 of ander manier deed dit topic mij er juist aan denken... Schijnheilig Haha!

Ann

Berichten: 13279
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:53

Precies, voor een leek is een Belsje maar een beetje groter dan een shet Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:53

AnneOmie"]
[quote="lucinda72"][quote="Angelique18 schreef:
Prachtig topic.. echt geweldig hoe verzin je t..

Lijkt me leuk, denk dat ik Dribbel maar terug ga halen en hem dan hier op t dak zet.. kan makkelijk heb een plat dak Haha!

nee zonder dollen.. een paard of t nu om een shetlander van 60 cm of om een paard van 180 gaat kost geld, veel geld.
Zijn verzorging, zijn voer, zijn bed, alles kost geld en niet te zuinig ook.

Als je een weitje al niet kunt betalen, denk ik dat je ook niet in staat bent zijn voer, water, stro, hooi, eventueel krachtvoer, snoepjes, likstenen, borstels, dierenarts, hoefsmidt, dekentjes misschien? halstertje, te betalen.
Denk goed na voor je aan een dier begint! t kost meer tijd en energie dan je denkt!


ja inderdaad een hoop spullen, gelukkig kan je wel een hoop 2dehands kopen toch?
[/quote]

Ja joh en ook een pony kan je 2e hands kopen Scheve mond maar een DA en een hoefsmid e.d. kost toch wel wat meer dan 2e hands geld hoor en reken er maar op dat dat shetje ziek gaat worden op jouw dakterras Scheve mond Ik heb nu al medelijden met dat beest!!
[/quote]

Voer kun je ook nog gratis krijgen.. Elke dag je buren langs voor hun aardappel, groente en fruitafval en en een halfje brood..
Met een emmertje langs dat iedereen een beetje water erin gooit.,.
Of nog goedkoper gewoon een regen ton..
Je gebruikt gewoon wc papier als Stro en verder pluk je elke dag een beetje gras bij de vijver vandaan als Hooi...

je gaat naar bed met de dierenarts en de hoefsmidt en in ruil daarvoor krijg je hun diensten.. JEP ZO MOET T LUKKEN (niet banketstaaf bedoelt verder hoor)

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:54

AnneOmie"]
[quote="lucinda72"][quote="flair schreef:
Idd, bij het gemini staat geloof ik ook een ponietje op de kinderboerderij. En anders kom je toch gezellig bij ons op de manege ponietjes knuffelen, er staan er genoeg Knipoog


haha je moet eens weten hoevaak ik al ben wezen kijken, te vaak! maar zoals ik al eerder heb gezegd ik wil er gewoon eentje hebben zodat het echt van jou is zeg maar
[/quote]

Hoe oud ben jij in vredesnaam Verward Je lijkt wel een stampvoetend pennymeisje wat koste wat het kost een eigen pony wil Verward *LOL*

Ik hoop dat je kinderen verstandiger zijn dan jij!
[/quote]

31 jaar, maar ik doe het uiteindelijk voor mijn kinderen, het zijn zulke lieverds! en ze zullen echt veel liefde geven aan de shet hoor!

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:55

Angelique18 schreef:
Voer kun je ook nog gratis krijgen.. Elke dag je buren langs voor hun aardappel, groente en fruitafval en en een halfje brood..
Met een emmertje langs dat iedereen een beetje water erin gooit.,.
Of nog goedkoper gewoon een regen ton..
Je gebruikt gewoon wc papier als Stro en verder pluk je elke dag een beetje gras bij de vijver vandaan als Hooi...

je gaat naar bed met de dierenarts en de hoefsmidt en in ruil daarvoor krijg je hun diensten.. JEP ZO MOET T LUKKEN (niet banketstaaflig bedoelt verder hoor)


AMEN!!

Misschien voor mij ook een optie, dan word mijn Fjord wel een stuk goedkoper in onderhoud Haha!
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 23-12-03 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:55


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:55

Citaat:
Voer kun je ook nog gratis krijgen

Je kan hem ook met de pot mee laten eten.
Groentesoep is harstikke gezond voor hem Lachen *LOL*

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:56

carola schreef:
Lieve Lucinda,

Tuurlijk kun jij je vraag hier stellen, en ik vind ook niet dat je daar zo op afgestraft moet worden. Domme vragen bestaan niet toch?

Maar het lijkt mij niet zo'n goed idee om een shetje neer te zetten op een dakterras, om de volgende redenen:
- Paarden zijn kuddedieren, en een paard (dus ook shet) alleen houden vraagt om gedragsproblemen, het dier zal diep ongelukkig worden.
- Paarden moeten beweging hebben, afwisseling, enz... Ze moeten dus bereden worden, en elke dag gaat er veel tijd in zitten.
- Op 30 m2 is het gras binnen 2 dagen op. Shetlanders eten heel veel, en je houdt een grote modderboel over.
- Onderschat de kosten niet, elke maand min. 80 euro aan voer, inentingen, wormenkuren, enz...

Misschien is een verzorgpony vinden voor je kinderen een beter idee? Er worden veel verzorg-shetten aangeboden, misschien is dat leuker om mee te beginnen?


op zich een goed idee, ik zie het dan net weer wat anders
ik kan onze shet dan aanbieden als verzorgpony zodat hij nog meer gezelschap krijgt

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:56

Lucinda: wellicht is dat wat Flair aangaf helemaal niet zo'n slecht idee. Gewoon regelmatig met de kids naar de manege. Laat ze op ponyrijles gaan. Als ze het dan nog leuk vinden kun je altijd nog een shet voor ze kopen. Een shet stallen bij een manege op een weitje hoeft niet al te duur te zijn en de shet is daar veel gelukkiger dan op het balkon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:56

lucinda72"]
[quote="AnneOmie"][quote="lucinda72"]
[quote="flair schreef:
Idd, bij het gemini staat geloof ik ook een ponietje op de kinderboerderij. En anders kom je toch gezellig bij ons op de manege ponietjes knuffelen, er staan er genoeg Knipoog


haha je moet eens weten hoevaak ik al ben wezen kijken, te vaak! maar zoals ik al eerder heb gezegd ik wil er gewoon eentje hebben zodat het echt van jou is zeg maar
[/quote]

Hoe oud ben jij in vredesnaam Verward Je lijkt wel een stampvoetend pennymeisje wat koste wat het kost een eigen pony wil Verward *LOL*

Ik hoop dat je kinderen verstandiger zijn dan jij!
[/quote]

31 jaar, maar ik doe het uiteindelijk voor mijn kinderen, het zijn zulke lieverds! en ze zullen echt veel liefde geven aan de shet hoor!
[/quote]

Helaas heeft een shet meer nodig dan alleen wat liefde, zoals ruimte en een maatje!!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:56

lucinda72"]
[quote="AnneOmie"][quote="lucinda72"]
[quote="flair schreef:
Idd, bij het gemini staat geloof ik ook een ponietje op de kinderboerderij. En anders kom je toch gezellig bij ons op de manege ponietjes knuffelen, er staan er genoeg Knipoog


haha je moet eens weten hoevaak ik al ben wezen kijken, te vaak! maar zoals ik al eerder heb gezegd ik wil er gewoon eentje hebben zodat het echt van jou is zeg maar
[/quote]

Hoe oud ben jij in vredesnaam Verward Je lijkt wel een stampvoetend pennymeisje wat koste wat het kost een eigen pony wil Verward *LOL*

Ik hoop dat je kinderen verstandiger zijn dan jij!
[/quote]

31 jaar, maar ik doe het uiteindelijk voor mijn kinderen, het zijn zulke lieverds! en ze zullen echt veel liefde geven aan de shet hoor!
[/quote]

hmmm ben blij dat ik geen kinderen heb Scheve mond kun je ze niet gewoon een computerspelletje geven ofzo Verward

Ann

Berichten: 13279
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:56

Citaat:
je gaat naar bed met de dierenarts en de hoefsmidt en in ruil daarvoor krijg je hun diensten.. JEP ZO MOET T LUKKEN (niet banketstaaflig bedoelt verder hoor)


Moet je wel een knappe dierenarts hebben, als ik die van mij neem...

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:57

Ann, je moet er wat voor over hebben hè Tong uitsteken

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:57

Apple schreef:
Lucinda: wellicht is dat wat Flair aangaf helemaal niet zo'n slecht idee. Gewoon regelmatig met de kids naar de manege. Laat ze op ponyrijles gaan. Als ze het dan nog leuk vinden kun je altijd nog een shet voor ze kopen. Een shet stallen bij een manege op een weitje hoeft niet al te duur te zijn en de shet is daar veel gelukkiger dan op het balkon.


ok zit wat in
maar stel dat ik het combineer met een ander type beest wordt hij dan niet eenzaam
of moeten ze met minimaal 2 zijn?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:57

Apple schreef:
Lucinda: wellicht is dat wat Flair aangaf helemaal niet zo'n slecht idee. Gewoon regelmatig met de kids naar de manege. Laat ze op ponyrijles gaan. Als ze het dan nog leuk vinden kun je altijd nog een shet voor ze kopen. Een shet stallen bij een manege op een weitje hoeft niet al te duur te zijn en de shet is daar veel gelukkiger dan op het balkon.


Helemaal mee eens

Ann

Berichten: 13279
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:58

Het beste kun je een stuk of 5 shetjes nemen, en een knappe dierenarts en hoefsmid niet te vergeten Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:58

Lucinda: mensengezelschap is niet genoeg voor een pony. Ze hebben echt ponygezelschap nodig. Voor een hond is dit anders, daarvoor is het gezin op een gegeven moment de roedel.

Verder zijn pony's ook nog vluchtdieren. Zie het al voor me: beestje schrikt van een hard dichtslaande deur. Sprong opzij. Oeps, balkon af Clown.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:58

OHW MIJN GOD nog 1 op t balkon???? hmm eens denken...

*paard pleegt zelfmoord na ruimte gebrek op balkon*

lucinda72
Berichten: 23
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 17:59

AnneOmie"]
[quote="Apple schreef:
Lucinda: wellicht is dat wat Flair aangaf helemaal niet zo'n slecht idee. Gewoon regelmatig met de kids naar de manege. Laat ze op ponyrijles gaan. Als ze het dan nog leuk vinden kun je altijd nog een shet voor ze kopen. Een shet stallen bij een manege op een weitje hoeft niet al te duur te zijn en de shet is daar veel gelukkiger dan op het balkon.


Helemaal mee eens
[/quote]

maar weet je wat ik niet snap he
alle paarden zitten het grootste gedeelte van de dag in een hok wat nog kleiner is, is dat dan niet zieliger

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:59

lucinda72"]
[quote="Apple schreef:
Lucinda: wellicht is dat wat Flair aangaf helemaal niet zo'n slecht idee. Gewoon regelmatig met de kids naar de manege. Laat ze op ponyrijles gaan. Als ze het dan nog leuk vinden kun je altijd nog een shet voor ze kopen. Een shet stallen bij een manege op een weitje hoeft niet al te duur te zijn en de shet is daar veel gelukkiger dan op het balkon.


ok zit wat in
maar stel dat ik het combineer met een ander type beest wordt hij dan niet eenzaam
of moeten ze met minimaal 2 zijn?
[/quote]

Over een bord voor je kop gesproken

Of hij nou alleen staat of met nog een shet... het is en blijft dierenmishandeling Boos!

Ann

Berichten: 13279
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:59

Voor op een dakterras kun je misschien beter een springpaard nemen