staken --> veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

staken --> veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 10:52

Jaja mijn kleine Katinka heeft zeer duidelijk het karakter van paps... mega eigenwijs dus Haha!
Op zich is er niks aan de hand, ze loopt netjes mee, draaft ook netjes mee als je het vraagt en doet eigenlijk alles.
Ze is wat dat betreft superbraaf en maakt nergens een probleem van. Maar goed als ze echt nergens een probleem van zou maken zou ik dit waarschijnlijk niet schrijven..
Als ik ga voeren haal ik haar altijd uit de stal (Polly krijgt dan haar eten) en dan neem ik Katinka mee naar binnen. Ik temperatuur haar dan (moet) en ze krijgt haar medicijnen, daarna krijgt zij binnen haar voer.
Intussen ga ik van alles doen en dan staan de paardjes lekker te eten, als ze dan klaar is wil ik haar weer meenemen, maar dan wil ze dus niet meer mee naar buiten. Ze gaat gewoon in staking, als ik een beetje ga tegenhangen dan is ze niet sterk genoeg en komt ze wel mee, en als ik mezelf klein maak komt ze ook vaak wel naar me toe gelopen, maar ik weet niet of het de goede manier is.
Moet ik dit nu oplossen door echt boos te worden of vriendelijk te 'vragen'??

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:07

Ik zou even iemand vragen om te helpen om haar van achteren mee te helpen. Nu kun je haar nog wel meetrekken maar over een tijdje niet meer. Desnoods als je niemand hebt om mee te helpen kun je met een zweepje een tikje op haar kont geven. Ik zou wel wat druk op het halster blijven houden, maar niet haar met kracht meetrekken.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 15:01

precies, nou zal ze wel niet zo gruwelijk sterk worden (haar moeder kan ik ook gewoon meesleuren als het moet). Als er iemand is geven ze haar ook wel een zetje, het stomme is alleen dat ze er volgens mij gewoon een spelletje van maakt want ze loopt altijd mee en is ook absoluut niet bang.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 16:33

Mijn veulen wil ook wel eens niet meelopen.
Klap op de kont geven werkt altijd (bij mij dan). Ik heb wel eens een paard meegemaakt die zodra hij druk achter z'n oren van het halster voelde ging hij hangen. Ook als je hem vast had. Hij is als veulen altijd "meegesleurd". Daarom probeer ik dat zoveel mogelijk te voorkomen.

iig veel succes ermee..

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:38

Idd, hulp van iemand erbij. Nu meteen, vorolopig een tijdje blijven doen. Je wilt niet dat deze slechte eigenschap gewoonte wordt, ik denk dat je veulen nu nog aan het testen is hoeveel invloed ze op jou kan hebben.
Met hulp erbij hoef je niet boos te worden, of te lief te zijn. dan kan je gewoon zakelijk blijven, en doen wat je altijd doet. De hulp aan achterzijde zal het veulen dan corrigeren. Net zo lang blijven doen tot het niet beter meer weet.