'hoofdlampjes ?'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

'hoofdlampjes ?'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 21:27

Twee van onze stallen werken op acculampen. Deze raken wel eens leeg en bovendien zien we niets in de paddock.
Daarom leken ons lampen op het hoofd zo handig. Net zoals mijnwerkers.
Met een band ofzo Verward
Dan heb je je licht waar je heenkijkt en je handen vrij voor emmers, kruiwagens e.d.

Zijn er mensen die dit kennen en/of zelf ook gebruiken ?
Werkt het goed ?
Heb er zelf helemaal geen kaas van gegeten...op wat voor batterijen werkt zoiets en hoelang gaan die mee ? Scheve mond
Zijn het halogeenlampjes ? En waar koop je iets dergelijks ?

Wie weet meer ? Lachen
Bij voorbaat dank !


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 21:40

Zijn erg handig. Wel goed naar beneden richten, anders schijn je steeds mensen in de ogen als je naar de kijkt! Je kunt zo kopen bij een buitensportzaak - Petzl lampen zijn erg goed en (spat) waterdicht.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:02

ik heb zo;n lamp gekocht bij intersport geloof ik.

Vorig jaar al maar eigenlijk nog niet gebruikt.
Maar dit jaar ga ik hem zeker gebruiken(buitenrijden, paarden voeren in het halve donker.)

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 10:27

Ik hoop er eigenlijk ook mee te kunnen 'poep scheppen' in een donkere paddock maar mijn vriend zegt dat dat nog wel eens tegen zou kunnen vallen. Dat je dat waarschijnlijk niet goed zal kunnen zien ?

Voor buitenrijden had ik nog niet eens aan gedacht...ja da's naturlijk ook heel handig. Als je paard eraan gewend is in elk geval. Het paard wat ik momenteel rijdt is zo'n enorme schijtert dat hij laatst bij het zicht van een zaklamp dwars door de draden vloog. Dat wordt dan dus nog wel even wennen geloof ik. Haha!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 11:12

Ik heb een Petz lamp. De batterijen gaan vrij lang mee, maar dat is erg afhankelijk van het type lamp. Je hebt ze in allerlei soorten en maten. Die van mij geeft behoorlijk wat licht en daar kun je echt wel bij poepscheppen.