Opleidingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 13:35

Ik heb eerst in de zoekmachine gekeken. Maar dat was allemaal zo veel en door elkaar dat ik er eigenlijk niet zo veel wijs uit kon.

Ik loop al vanaf mijn 7e te roepen dat ik naar Deurne wil. Ben nu 17 en zou volgend jaar naar Deurne kunnen gaan. Maar ik zie er nu eigenlijk vanaf. Ik hoor alleen maar slechte dingen.

Ik wil een eigen handelsstal op gaan zetten. En paarden tot ZZ-niveau trainen en uitbrengen in de dressuursport. En daar naast nog wat lessen gaan geven tot dit niveau.

Welke opleiding zou ik het beste kunnen doen volgens jullie?

Ik zat zelf al te denken om eerst paardenhouderij te gaan doen en dan naar Ermelo.

Maar over Ermelo kan ik geen informatie vinden.

Kunnen jullie mij een beetje helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:39

Wil je een stal opzetten heb je ten eerste veel geld nodig.
En wat train je nu?
Want op Deurne of waar dan ook leer je niet om tot ZZ nivo te rijden.
Ook lessen geven op dat nivo zal anders niet mee vallen.

Wat je op zo'n school wel leert is hoe je een bedrijf op moet zetten en moet runnen.
Theoretisch gezien dan.
Maar in de praktijk zal het vaak ook wat anders zijn.
En dan weer, zonder veel gaat dat niet.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:51

Als je tot ZZ niveau paarden op wilt leiden, en zelfs les in wilt geven, neem ik aan dat je dit niveau nu al rijd.
Zoniet dan zou ik vooral gaan investeren in lessen en clinics.

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:55

Ga dan eerder iets doen als HEAO of bedrijfskunde en zorg ervoor dat je in de vrije tijd die je over hebt veel met paarden doet.
Werken op een handels-, dressuur- of springstal en veel wedstrijdervaring opdoen.

Mocht het uiteindelijk niet lukken met je stal of wat dan ook in de paarden, dan heb je tenminste een diploma waar je alle kanten mee op kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:57

Dat lijkt me ook veel verstandiger.
Zover ik begrijp hebben je ouders geen stal die je over wilt nemen.
Dan zou ik niet zo snel een paardenopleiding gaan volgen, maar een algeme opleiding waar je een bedrijf runnen, dus boekhoudkundig enz leert.
Dan kun je later nog altijd zien of dat een paardenbedrijf kan worden.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 21:56

Ik ben nu met mijn laatste jaar dierenverzorging bezig. Dus als het mij niet lukt om in de paardenwereld verder te komen. Kan ik daar altijd nog iets mee doen.
Ben nu weer serieus bezeg met lessen volgen. Wil binnenkort ook weer een startkaart aanvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:30

Sja... je doet nu doe dierenverzorging? Ik zit nu op een Bedrijfskundige opleiding, gericht op paardenhouderij. Is in principe een normale bedrijfskundige opleiding, maar dan zijn de vakken en enkele modules op paarden gericht. Ik weet niet of jij dan iets aan deze opleiding hebt, omdat je al dierverzorging doet. Anyway, www.cah.nl is de site van mijn school. Als het je wat lijkt, kan je me pb-en. Of een van de andere bokkers die op deze school zitten.

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 13:28

has misschien?