Wanneer deken op doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Wanneer deken op doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 21:21

Hoi, ik wil deze winter absoluut niet dat mijn tinker zo"n winter vacht krijgt en daarom wil ik hem weer dekens opdoen zowel overdag in de wei als s"nachts op zijn stal.
En ja ik weet dat tinkers s"nachts buiten kunnen ook in de winter en dus helemaal geen deken hoeven! Tong uitsteken
Maar toch wil ik het en ik wil graag weten wanneer degene die dit ook gaan doen beginnen met hun paard aan te kleden. ?????
Ik dacht zo"n eind september al? Verward

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:29

ik heb afgelopen drie nachten de deken op gehad (zomerdeken,katoen) omdat het maar 6 graden werd,overdag dus gewoon af.
maar het werd komende dag weer 12 graden en komende dagen weer overdag ook tegen de 25 graden,dus laat ik hem af.
erna in het weekend zou het weer afgaan,word het s'nachts weer kouder dan krijgt ze hem s'nachts om.
overdag ga ik pas met de deken beginnen als het weer ook wat kouder blijft,anders word het erna weer tegen de 25 graden en moet de deken weer af,en daar maak je een paard ziek mee heb ik dan geleert Lachen
tenzij het nu gaat regenen ofzo(koelt het vanzelf meestal af) dan krijgt ze overdag de ongevoerde regendeken zodat ze overdag toch even lekker op het land kan.

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:29

ik begin meeztal als de temperatuur onder de ongeveer 15 graden komt met 's nachts een dunne deken buiten, en als het kouder wordt dunne deken binnen, en bij 5 graden of minder dikke deken op, en bij vorst een onderdeken.
ik hoop dat je er wat aan hebt.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:48

ja klopt nimmy,als de tempratuur s'nachts begint te dalen,na rond 10 graden of lager krijgt ze nu de zomerdeken op,en overdag nu vanaf 15 graden de ongevoerde regendeken.
hierna krijgt ze eerst nog een overgansdeken op,en erna de lekkere warme winterdeken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 21:53

Ik doe het bij dagtemperaturen onder de 16 graden en nachttemperaturen onder de 9 graden.
Milena heb ik vorige week al geschoren en die staat dus al dag en nacht onder dek nu. Begin van de week onder een 200 grams deken, nu onder een katoentje omdat ze anders zweterig wordt.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:47

begin nu met een dunne zomerdeken en als het kouder wordt meteen dikkere
kan zijn dat je de eerste winter geen resultaat merkt, maar de tweede wel
ik heb he tvroeger met mijn fjord ook gedaan en da twerd niet zo'n ijsbeer toen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:52

Mijn paard heeft het dek ook al op..
Het is toch vrij koud s'nachts

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:31

Moeilijk, mijn pony krijgt nooit zo snel een deken op meestal pas in november (ongeveer) de eerste, dus ze moet nog even wachten.
Ze heeft tot nu toe nog nooit een dikke vacht gekregen.