Ervaring met Sedaline

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Ervaring met Sedaline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 21:26

Mijn ene paard staat sinds vandaag op Zangersheide, mijn andere paard die sinds veulen af aan bij haar staat is heel onrustig, hoewel ik een shetlander geleend heb voor gezelschap. Ik wil het nog tot morgen aankijken, maar ik werk natuurlijk overdag (ik heb wil oppas die regelmatig langskomt) als ze morgen nog zo onrustig is wil ik sedaline gaan geven (hopelijk maar een paar dagen) Dus mijn vraag: werkt dit in dit geval ? en hoe lang mag je dat doorgeven ?

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:06

Sedalin werkt volgens mij alleen als je het geeft als ze nog rustig is, niet als ze al gestressed is. Het schijnt wat dat betreft eng te zijn om te geven, ook moeilijk te doseren. Het versterkt de emotie die het paard op het moment van geven heeft.
Ik zou het gewoon nog even aankijken en als ze erg onrustig blijft, Calmivetkorreltjes bij de dierenarts proberen te halen. Ik heb dat een tijdje gebruikt, het werkt een aantal uren en daarna blijven ze vaak nog een tijd rustig. Ik gaf het door wat slobber, officieel moet het door het drinkwater, maar dat zag ik niet zitten. Sedalin is in elk geval als het goed is niet meer te koop, Calmivet schijnt er ook uit te gaan of er uit te zijn, maar is misschien nog wel te krijgen. Zo'n busje kostte mij € 17,50 en ik deed er denk ik ongeveer drie weken tot een maand mee. Maximum was drie schepjes per keer, maximaal twee keer per dag, ik deed het 1 keer. Ik heb het gebruikt toen de mijne op stal moest blijven, terwijl de rest naar buiten ging.
Ik hoop dat het zonder hulpmiddelen goed gaat, succes in elk geval!

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:07

Ik gebruik het héél weinig, maar idd als de mijne alleen staat gaat ie door t lint. Ze loopt zichzelf kapot, dus geef ik voor de veiligheid liever Sedalin.
Ik doe dan maar 1 streepje en dat werkt prima. Ze is dan rustig, maar niet extreem; je kunt er nog wel wat mee doen. Ik ga dan in ieder geval niet rijden. Als het echt de hele dag moet werken kun je 2 streepjes geven, want dan werkt het langer, dan is het paard natuurlijk wel extra suf. Ik heb t wel 's 2 dagen achter elkaar gebruikt en toen raakte ze er wat aan gewend (aan het alleen staan dan he) en ben dus gestopt.
Ik ben niet echt fan van kalmeringsmiddelen, maar met uitzonderingen, lijkt het me beter het wel te gebruiken dan niet.
Als je Sedalin gebruikt zou ik in ieder geval het eerste uur het paard ff in de gaten houden, voor het geval het spul een verkeerde uitwerking heeft.
De kans is klein, maar beter het zekere voor het onzekere.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 22:19

Ik heb goede ervaring met muisjes (calmivet). Het is makkelijk te doseren en werkt met een half uur. Mijn paard reageerde hier heel goed op. Ze was er trouwens gek op, dus geen probleem om het naar binnen te krijgen.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-03 22:23

Ja, in de gaten houden was ik zeker van plan, eerst zelf, maar ik heb ook oppas die een aantal keren per dag gaat kijken. Ik hoop gewoon dat ze het opgeeft en een band krijgt met dat shetlandertje. Maar om ongelukken te voorkomen (en ruzie met de buren) is het misschien toch beter om iets te geven. Dit paard staat namelijk al 15 jaar onafgebroken bij dat paard dat nu op Zangersheide staat. Het is een heel dominant paard dat alles wil regelen. Gisteren toen dat shetlandertje arriveerde was ze er op het begin heel blij mee, totdat Mist kennis wilde maken, dat tolereerde ze niet en ze hield die twee echt appart! en werd ook pisnijdig op dat kleine frummeltje! arm ding. Terwijl ze op zich altijd helemaal weg is van kleine ponies.

Hoe lang duurt het voordat Sedalin werkt ?

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 23:13

sedalin is uit de handel genomen hier in nederland.
er zit iets in dat tegenwoordig verboden is oid.
in het buitenland is sedalin nog wel verkrijgbaar.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:03

idd. werkt sedalin alleen als je paard al rustig is, Naiade kwam terug uit Utrecht (behoorlijk in stress) en moest toen nog eens op stal blijven ook.... dus toen sedalin gegeven, werktte alleen maar aferechts.

ik voer nervo horse, dat werkt super, en merk je al erg snel.

sedalin gebruik ik bijna nooit.
soms met bekappen van Noah aangezien ik de smid wil sparen Tong uitsteken

Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 00:09

Bach rescue remedy druppels, bij de homeopatische winkel te verkrijgen. Is dus homeopatisch, tegen stress.