Western en engels door elkaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Western en engels door elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 20:46

Ik rijd nu bijna 7 jaar op een manege waar engels gereden word. Nu krijg ik de mogelijkheid om westernlessen te volgen. Die heb ik al 1 gehad en er volgen er nog wel meer. Nu blijf ik gewoon op de manege lessen waar dus weer engels gereden word.
Doen nog meer mensen dit? En komen die echte problemen tegen of maakt het eigenlijk niet zoveel uit?
Ik heb nu ook een pony waar ik 1 keer per week op binnen mag rijden maar die word voornamelijk dressuurmatig gereden. Kortom ik ben veelzijdig!

ladyAn
Berichten: 774
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:04

Ja deed ik ook! Een jaar gedaan denk ik of 1 1/2 ofzo! Ik reed een jaar of 7 a 8 gewoon op n manege engels en ik verzorgde n Haflinger waar ik ook gewoon recreatief en n klein beetje dressuurmatig mee reed en toen ben ik ook gaan westernrijden. Dit leverder voor mij geen problemen op. Zodra ik in het westernzadel stapte was ik western en in het veelzijdigheidszadel was ik dressuur of recreatieruiter. Wil je echt verder komen in het westernrijden dan zal het vast beter zijn als je dat bijna alleen maar doet, maar bij mij was het puur voor mijn plezier en ik heb het erg leuk gevonden, maar had helaas geen tijd meer! Veel plezier en succes nog!

Groetjes Annemie

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:15

ik rij allebei. En op hetzelfde paard ook nog. Gaat prima hoor. Gewoon doen als het je leuk lijkt.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 21:40

Al jaren. Uiteindelijk een beetje m'n eigen mengelmoesje samengesteld, met een dressuurzadel, endurance hoofdstel en westernbit
Voor de pricipiëlen onder ons: ik ken een vrouw die Z2 dressuur reed met haar pony bij de paarden, derde werd op de open NL kampioenschappen western ( in de tijd dat dat nog gezellig was) en bovendien niet vies was van flinke trektochten. Daarnaast kan deze New Forestpony zuiver tölten. Hoe gemengd had u het gehad willen hebben *LOL*