zadelmarkt???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

zadelmarkt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 23:13

Wie heeft er ervaring met (western)zadels van zadelmarkt?
Is de kwaliteit wel zo goed als ze zeggen?
Ik vind de prijzen echt verdacht laag.
Wie o wie kan mij meer vertellen?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:15

gebruik de zoekfunctie maar even!
hier zijn al zoveel topics over geweest Haha!

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 23:28

Heb ik gedaan, maar dr zijn zoveel topics en heb er een hoop doorgelezen en niet echt gevonden wat ik zocht.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:32

gewoon prut kwaliteit, niet doen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:30

Ik zou het je afraden. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar na alle verhalen die ik erover heb gehoord en gelezen durf ik het niet aan om daar een zadel te kopen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:07

Niet doen, krijgen zowel je paard als je portemonnee last van. Je paard omdat het niet past, en je portemonnee omdat je na verloop van een paar maanden toch weer een ander zadel moet hebben.

Ik kan het topic zo snel niet vinden waar beschreven wordt dat er een paar bokkers uit de winkel zijn gezet nadat ze kritische kanttekeningen hadden geplaatst over de kwaliteit van het zadel en de deskundigheid van het verkopend personeel. Misschien is er wel iemand anders die het topic even kan plaatsen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:12


mais
Berichten: 43
Geregistreerd: 11-06-03
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:26

Mijn vriendin had daar ook een dressuurzadel gekocht en ze viel gelijk al van haar paard af de kwaliteit was gewoon heel slecht en het zadel paste niet bij haar ze zat er niet goed in. Dus mijn mening niet kopen.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:27

Ik ga dat niet allemaal lezen maar weet je wat ik net zag staan op hun site :Bent u op zoek naar een paard, pony of Fries ? Kijk dan ook eens op de site van onze buren : www.horseteam.nl
Sinds wanneer is een Fries een apart iets Verward
Laatst bijgewerkt door Sting op 19-06-03 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:32

En ze hebben nou ook het blokje KWaliteit!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:38

Mijn westernzadel komt er weg en ik heb er totaal geen problemen mee! Ok, het is geen topmerk, en ik zal er ook geen 20-30 jaar plezier van hebben, maar om ter afwisseling eens op buitenrit te gebruiken voldoet ie prima!
En zo zijn er ook wel anderen die wel tevreden zijn over hun zadels. Maar dat wordt voor het gemak vaak vergeten,.....

Tsja, ik kan alleen zeggen: ga kijken en oordeel zelf. Heb je zelf geen verstand van zadels, neem dan iemand mee die het wel heeft, want het klopt wel dat die vrouw van zadelmarkt graag verkoopt!!! En soms de meest onzinnige dingen uitkraamt om maar te kunnen verkopen (heeft ze bij mij ook geprobeert, maar helaas daar trap ik niet in!

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:30

ik heb er een australian stock zadel gekocht, ligt prima op mijn extreem brede koudbloed, zal geen 20 jaar meegaan, maar daar is de prijs ook wel naar! Het verveldene is dat ze geen losse singels e.d. verkopen, en dat dat nergens in Nederland te koop is.
Verder hebben ze mij verteld dat ik de vilten kussen van het zadel met leer kan laten overtrekken maar er is geen zadelmaker die dat doet, dus bij regen kan ik niet rijden, dan zuigt het zadel vol!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:36

Ik denk ook dat je het eigenlijk beter niet kan doen. Ik wilde er zelf ook een zadel vandaan halen, maar de verhalen hebben me tegengehouden. Niet dat alle zadels zo slecht zullen zijn, maar ik spaar gewoon liever nog even door voor een zadel waarvan ik zeker weet dat het goede kwaliteit is. Desnoods tweedehands. Ik denk dat jij dat ook beter kan doen.
Ben altijd nog van plan er eens te gaan kijken, misschien valt het allemaa wel mee.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 15:43

Ik heb er veel over gehoord en ben er ook wel eens wezen kijken.

Ik ken mensen die er een dresuurzadel vandaag hebben (inclusief een instructrice) die er al jaren veel plezier van hebben. Van de westernzadels weet ik dat ze naast slechtere kwaliteit ook redelijk goede kwaliteit zadels hebben, je moet allen goed kijken wat er tussen zit. Oke de kwal. is waarschijnlijk wel minder dan van een duur merk.

Maar als je niet veel kunt betalen, kun je misschien gaan kijken of er wat tussen zit en desnoods een deskundige meenemen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:22

Lees dat topic toch maar eens door. Ik zou daar nooit van mijn leven een zadel vandaan halen, dan maar wat langer doorsparen, of een goede tweedehands bij een goede zadelmaker.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:45

ik moet zegen dat ik tot nog toe enkel nog maar goede reacties heb gehoord over de zadelmarkt spullen, dat ze sterk zijn lang meegaan en er mooi uitzien, en niet sneller kapot gaan dan andere merken

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:38

Moritz schreef:
ik heb er een australian stock zadel gekocht, ligt prima op mijn extreem brede koudbloed, zal geen 20 jaar meegaan, maar daar is de prijs ook wel naar! Het verveldene is dat ze geen losse singels e.d. verkopen, en dat dat nergens in Nederland te koop is.
Verder hebben ze mij verteld dat ik de vilten kussen van het zadel met leer kan laten overtrekken maar er is geen zadelmaker die dat doet, dus bij regen kan ik niet rijden, dan zuigt het zadel vol!


Nergens losse artikelen te koop van stockzadels?????
Ik weet een adres die alles verkoopt!!!!!!! *LOL* *LOL* .
singels,beugels,beugelriemen,sjabrakken.etc.
Het is in Friesland.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 20:53

Sting schreef:
Ik ga dat niet allemaal lezen


Weet je wat ik nou niet snap? Dat er mensen zijn die niet willen leren. Die gewaarschuwd worden en er evengoed met open ogen intuinen. Misschien ben jij er zo eentje, misschien ook niet. Misschien heb je geen zadel nodig, en misschien ga jij sowieso uit principe daar niet heen om te kijken.
Maar ik ben heel nieuwsgierig. Ik wil graag weten wat er te koop is, ik wil leren om eventueel iemand anders te bewaren voor een grote fout.
Er is een ding dat ik van dit topic heb geleerd, en dat is dat ik daar geen zadel vandaan ga halen... Lips are sealed

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:08

ik zou het nooit doen daar een zadel kopen en ik praat uit ervaring
TROEP is het daar!!!!!

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:24

ik heb een aussie van iemand die ze zelf uit australie importeerde, maar toen ik laatst bij zadelmarkt was om 2 tasjes voor aan mijn knop te kopen (waar overigens wel 3 gsm per tasje in passen) zag ik tot mijn stomme verbazing "mijn" zadel daar ook liggen.
ik heb dus ook een zadelmarkt australian.........
oke,het leer is wat stug en de beugelriemen lang,maar met een scherp mes snijdt je ze smaller en dus korter!
goed invetten,een shabrak eronder (dan kun je ook echt in de regen rijden hoor) en gaan met die banaan!!
ik heb geen klagen dus.
zadel kost daar 270 euro en ik heb er 400 euro voor betaald,maar dat was dan wel inclusief passervice van de australie importeur hahahahahaha
leo pesh heet hij trouwens,hoedt u voor hem!!

ik heb trouwens ook een engels adres waar ze alles verkopen voor aussies......
enne..... bij deze (dure) zaak verkopen ze dezelfde pads als bij zadelmarkt alleen dan 3 keer zo duur......
Laatst bijgewerkt door desillies op 19-06-03 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:26

Ik heb wel vaker gehoord dat de Australian Stocksaddles wel meevallen, maar de rest moet je daar niet vandaan halen...
Nu rijd ik western, dus heb ik weinig aan een stockzadel.