Ruin die zich hengst voelt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Ruin die zich hengst voelt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 21:56

Misschien een raar idee, maar t lijkt of tiek deze maanden altij wat hengsten kuurtjes krijgt. Dominanter tegenover mij, meer reageren op merries, veel meer showen in de wei enzo. Als ik met hem loop naar t weiland, veel rukken aan de hand, sneller op zijn achterbeentjes, dominanter tegen over ander ruintjes, happerig tegen over mij.

Kan het zijn dat in het voorjaar gewoon zijn hormoontjes opspelen? OF zit ik mij dingen in t hoofd te halen die niet kunnen?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:14

Bij de mijne spelen de hormoontjes ook weer wat op..
Hij is een jaar geleden ont-man-d en het ging steeds beter,
tot kort geleden dus weer, loopt hij ook weer steeds meer het mannetje uit te hangen.. Huilen

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 22:18

Ik weet niet hoelang tiek ruin is, heb m sinds hij 5,5 half is toen was hij iig al ruim een jaar ruin, en hij is nu bijna 8.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 22:54

Dan is het wel heel lang om dit gedrag terug te krijgen...
Maar ik weet het ook niet precies..

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 00:00

Die van mij krijg het ook nu.
Brutaler tegen mij, overal om steigeren, andere paarden uitdagen enz enz Lachen
In de winter had hij daar helemaal geen last van, gewoon zomer in de bol Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 07:31

Volgens mij kan dat wel, Nappie van mij heeft ook van die periodes dat ie ineens veel meer paard is. Zo staat ie dan een van de hengsten van onze stal uit te dagen, met zijn voorbenen stampen en een dikke nek erop zetten, volgens mij zou ie dan het liefst een robbertje knokken........... Ook vind ie merries wel heel intressant, gaat ie stoer doen, maar zodra ze echt te opdringerig worden dan weet ie niet wat ie er mee aan moet *LOL*

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 10:02

Danno wordt ook nog wel eens betrapt op zijn sexspelletjes.

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 22:51

dit kan zeker, wij hebben op de manege een ruin die niet bij de merries kan in het land omdat hij ze dan probeert te dekken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 09:25

Ja hoor, onze Leonardo heeft ook het voorjaar in de bol. Showen als hij los in de bak is, met z'n hoofd zo'n raar draaitje maken, met z'n voorpoot langs z'n hoofd slaan tijdens het lopen.... Hoort er allemaal bij! Joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee het is LENTE!!!!!!!!!!!!!!! *LOL*

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 10:58

Ja hoor dat kan prima, mijn ruin heeft dit ook nog af en toe in bepaalde periodes en vooral op vreemd terrein gaat hij de stoere hengst uithangen *LOL*

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 11:25

Hoi hoi, die van mij is zo erg dat zelfs de paardentandarts er heilig van overtuigd was dat ie nog klophengst was. Hij doet ook de hengsten bij Peter Geerink en die vertoonden precies hetzelfde gedrag. Ook met rijden is ie altijd er "vrolijk" en natuurlijk ook dekken als ie de kans krijgt. Hij kan ook niet samen met andere paarden in de wei, allemaal dat soort geintjes. Wij hebben dus bloed af laten nemen en toch een beetje gehoopt dat ie klophengst zou zijn, maar tot ieders verbazing is ie zo ruinig als het maar kan!! Dus je ziet het, er zijn er ook wat bij die gewoon vergeten zijn/hebben geblokkeerd in het geheugen dat er iets is weggehaald!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:06

Bud gedraagt zich ook als een hengst. Happerig, reageert overdreven tegenover alle andere paarden (zelfs vogels ), veel showen in de buitenbak en wei...op zijn achterbenen staan haalt hij niet in zijn kop...maar echt van dat hengsten gedrag. En dit is allemaal begonnen toen ik hem heb laten castreren Frusty Haha!

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 13:10

hahaha goh komt me bekend voor..ik ben net verhuisd met jewel en stoer dat ie doet! dikke nek opzetten en hinniken de hele dag! hij staat tegenover een friese hengst en daar loopt ie behoorlijk mee te buurten dus jewel voelt zich helemaal de bom! hij staat ook nog eens tussen 2 merries in dus hij kan zn lol niet op! op zo'n moment wel jammer dat het een monster is van 1.83m...

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:16

ja luukd us ook.
hij heeft zelfs gister bijna de hele afrastering van de wei naar de mallemoer geholpen omdat er eenhengstige merrie naast hem in de wei liep. achaj gaat vanzelf weer over.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:25

hey
Gigi is ook zo. Als hij bij een hengstige merrie in de wei staat, loopt hij de hele tijd te showen, en probeert haar constant te dekken. Ook is hij de laatste tijd nogal happerig en aanvallend enzo. Hopelijk gaat dat binnenkort weer over..
xxx