wel of niet en wat vinden jullie van de prijs ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

wel of niet en wat vinden jullie van de prijs ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 23:44

Ik heb helaas geen foto van hem maar ik ga dus zaterdag kijken bij een 22 jarig ex grand prix paard van 1.67, het is een donkerbruine ruin en een afstammeling van Roemer. Hij schijnt nog goed gezond te zijn, makkelijk in de les mee te lopen en verkeersmak. Ik ben vreselijk nieuwsgierig naar hem maar wil graag wat meningen van mede bokkers horen...
Zouden jullie dit paard kopen voor 400 euro (dat is zijn prijs) ??
Alvast bedankt!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:46

als hij nog helemaal gezond is en dus wordt goedgekeurd heb je er opzich een mooie koop aan vind ik zo...

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:13

zeker doen als hij nog gezond is!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:16

zeker weten!!!!!!!! een braaf goed opgeleid paard.... maar is het echt wel 400 (vierhonderd!!) euro???? das wel een koopje.....

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:19

Voor dat geld absoluut! Je kunt zoveel van zo'n paard leren...*LOL*
Weet je zeker dat er niet nog een nulletje achtermoet? Voor dat geld staan ze meestal in de P&S namelijk.

Heb je wel de mogelijkheid om hem ergens zijn pensioen te geven als het minder gaat? Anders zit je er over een paar jaar misschien mee in je maag. Een 28 jarig paard in pension is namelijk niet echt ideaal, zeker als zo'n dier niet meer bereden wordt en het hele najaar en winter niet naar buiten kan...!

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 00:20

bedankt voor jullie reacties !
Hij is echt 400 euro, zijn eigenaresse heeft geen fut meer om echt met hem te rijden (ze is helaas ziek) en vindt dit sneu omdat hij nog zo lekker lopen kan en het zo leuk vindt.Omdat hij 22 is doet ze hem voor een klein prijsje weg voor een goed tehuis. Ik ben super benieuwd hoe hij verder is, misschien heb ik zaterdag wel een superpaardje gekocht !....

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 00:24

voor Gomir : ook bedankt voor je reactie ! Idd op pension wordt het moeilijk als het minder gaat met hem maar gelukkig heb ik mijn stal aan huis en kan hij wel naar buiten. Dat ik veel van hem kan leren is voor mij idd ook de reden dat ik ga kijken, zo'n goed opgeleid paardje voor zo weinig geld is volgens mij een gouden kans maar ik was gewoon benieuwd naar meer meningen van andere bokkers Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:33

Dan is mijn advies: Absoluut DOEN!!!!! (mits hij natuurlijk nog redelijk gezond is *LOL* )

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 00:35

Gewoon doen joh!
400 euro is niet veel geld, als het paard nog gezond is, kan hij waarschijnlijk nog wel wat jaartjes mee en je kunt er ontzettend veel van leren.
Als hij daarna ook nog eens lekker rustig oud mag worden bij jou, worden jullie er beiden beter van Lachen
Veel plezier zaterdag en we willen verslag hoor Haha!

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 00:47

ok, beloofd, zaterdag het verslag van mijn meeting met grand prix paard ZORRO ! ik hoop echt dat het klikt.....

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 01:02

Als je inderdaad in de gelegenheid bent om hem straks een goede oude dag te bezorgen is het natuurlijk een hele goede kans om een tijd een goede leermeester in de vorm van een paard te hebben.

Als je stallen bij huis hebt en hij kan straks als gezelschap dienen voor een ander paard lijkt het mij fantastisch.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 02:36

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 02:45

Als je bereid bent ook de ziektenkosten voor een oud paard op je te nemen en het aan kan om een paard binnen een paar jaar te verliezen dan moet je het doen.
Ik heb zelf ook een paardje van 22 gekregen, ik hoefde niks te betalen, maar ze was ook niet Grand Prix. Alleen na een half jaar kon ik stoppen met rijden omdat ze artrose had. Na anderhalf jaar op de wei gestaan te hebben met heel veel dierenartskosten is ze ingeslapen. Ik heb haar dus 2 jaar gehad.

Als je bereid bent dát mee te maken, doe het dan, want dan kan het alleen nog meevallen!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:02

Het is net iets meer als het slachtgeld...

Bedenk je wel dat het over 2 jaar misschien afgelopen kan zijn en wat wil je dan?
Ben je in staat om hem in te laten slapen of moet je hem dan nog jaren ergens op een landje zetten zonder dat je er nog iets mee kan doen.
Dan is het wel een duur paard natuurlijk...

Ik zou als je het wat vind iig nog over de prijs praten,
dat vrouwtje wil graag een goed tehuis voor hem en vaak kan je ze dan voor niets overnemen.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:05

Als hij gezond is (weet je dat zeker? Verward ), dan is 400 euro zeker niet veel, het paard kan nog jaren mee, het blijft altijd een risico, je leest of hoort ook vaak genoeg dat jonge (goedgekeurde) paarden, ingeslapen moeten worden........ Scheve mond .
Natuurlijk is het een iets groter risico als je een ouder paard koopt, je weet dan ieder geval dat je hem geen 15 of 20 jaar zult houden....maar als je dat accepteert en hem ook een fijne "oude "dag kan bezorgen, zou ik het zeker doen!!!!!!!!! Veel succes met de beslissing, we horen het nog wel!!!! *LOL*

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:22

Citaat:
Wat maken die paar euro meer uit voor een keuring,als je daar je droom veilig mee kunt stellen,toch?


Een klinische en röntgenologische keuring is toch al snel 400 euro bij elkaar hoor *LOL* Dat is gelijk aan het aankoopbedrag.
En ook met een complete keuring kun je niet alles voorkomen. Een vriendin van me verkocht haar pony helemaal klinisch en röntgenologisch goed(1-tjes en 2-tjes). Een half jaar later hebben de nieuwe eigenaren heb dier in moeten laten slapen ivm hoefkatrol fase 4!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:33

Een paar van die leeftijd en met die sportcarriere is geen schoonheidsplaatje meer, daar moet je juist geen foto's van maken dan schrik je je kapot.
Maakt ook niet uit, het paard heeft bewezen klinisch in orde te zijn.