Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-26 13:16

Sterkte Lorette, helaas hier al 3x aan de hand gehad. Pony dan ook mee geteld. Hier was het wel in alle keren direct dezelfde dag zeg maar. Pony koliek met 31 jaar, eerste hond bloedende milttumor en tweede hond waren we mee aan het dokteren en zakte die dag door de pootjes en was het voor mij duidelijk klaar (ook voor haar). Daar had ik nu achteraf gezien eerder eerder de knoop mogen doorhakken. Maar ik zou het denk ik niet kunnen om een afspraak te plannen voor over x aantal dagen. Ja misschien bij oudje? ik weet het niet. Het is in elk geval altijd een moeilijk iets om afscheid te nemen. Maar ik heb ook het liefst dat de dierenarts het wel benoemd, al is het maar van houd rekening met..

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 14:15

Mijn dierenarts zei; jij kent je dier het allerbeste. Vertrouw daarop.

Veel sterkte gewenst Lorette!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 14:21

Wat verdrietig Lorette, sterkte met het verlies. Wat zal het leeg zijn in huis…
Je hebt op gevoel het moment gekozen en dat is fijn. Beter dan iets te laat en echt een lijdensweg. Het is een dunne grens.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-26 14:25

Inderdaad.. dat had ik met onze hond ook. Ze was pas een jaar oud toen we te horen kregen dat ze kanker had. We hebben chemo geprobeerd. Eerst hielp het en ineens stagneerde het en groeide het mega snel. We zijn toen gestopt en heb toen gezegd zodra ik zie dat ze pijn krijgt is het klaar. Ze genoot nog van alles maar op een dag was ze aan het piepen en heb ik de pijnstillers gegeven en gelijk de dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt. Ik was echt ziek van verdriet want zo’n jonge hond hoort nog een heel leven voor zich te hebben maar voor haar was dit het beste. En hoefde zij niet meer te lijden.
Een jaar later afscheid moeten nemen van mijn paard. Die kreeg heftige koliek.. alles geprobeerd en helaas hielp dat niet en toen knop omgezet en gezegd het is klaar. Ze was net geen 26 dus een mooi leven gehad maar ik was wel mijn steun en toeverlaat kwijt. Ik hoop voorlopig van geen dieren afscheid te moeten nemen want bah wat vind ik dat erg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 02:42

Sterkte Loretta

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 12:19

Vannacht iets na 4.00 een enorm hoefgekletter. Snel op de camera gekeken en ik zag Ice en Diekke samen staan, dus t bed uit, want ze stonden gescheiden.

Paarden waren beiden erg geschrokken. Camerabeelden terug gekeken. Ice is waarschijnlijk ergens van geschrokken en is 2x het draad van de mini paddock van Diekke doorgevlogen.
Alles kapot getrokken en een ijzeren hoekpaal met ankers is gelanceerd en 8meter verder op Ice terecht gekomen.
Een heel naar beeld. Ice heeft een klein krasje en lijkt vooral heel erg geschrokken Afbeelding
Nou toen ik dit beeld zag, heb ik t engeltje op haar schouders maar even bedankt. Pffff

Diekke is heel relaxed gebleven. Ze is rustig op t voerblok gaan staan, zodat ze hoog stond en overzicht had over de chaos. Slim paard

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 13:16

Wat een schrik Boemel! Gelukkig niet ernstig maar lijkt me enorm schrikken. Dat screenshot met die vliegende paal, ai.

Hier net een melding dat er een wolf achter het huis van de buren loopt. Paardjes liggen net lekker te slapen en overal lammetjes hier. Hoop niet dat hij 's nachts terug komt..

Trailer besteld en toch wat korting gekregen, is dus het proberen waard, ook bij een nieuwe. Gestoken door een wesp die in het hooi zat (hoe dan, nu al?) dat is minder want ik ben allergisch (niet gevaarlijk, wel vervelend) Hele hand is al dagen dik. Nu best bang om weer gestoken te worden want vorig jaar was het ook al een paar keer raak. Ik reageer elke keer heftiger en het duurt een week voor het over is.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 13:22

Mss kun je snijbestendige handschoenen aan doen met hooi geven.
Daar kunnen ze denk ik niet doorheen prikken.

Hier gelukkig nog nooit gehad.

Boemel wat schrikken zeg.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 20:45

*\o/* *\o/*
Wij hebben de aanvulling voor onze kudde gevonden!!
Een bonte ruin, klein paard. 8 jaar oud. Erg sociaal en speels.
Hij wordt volgende week gebracht...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 21:03

Dat is naar Zapje. Wat heb je voor trailer besteld?

Leuk Nickeltje, ik ben erg benieuwd :o

Ice had wat schrammetjes, maar ze liep vanmorgen goed aan de longeerlijn, dus toch maar gestart. Ze is zo aan het veranderen in haar lijf dat de 1e 2 zadels niet meer passen. Heb met t zadel van Diekke gereden, die ligt niet perfect, maar de zadelpasser komt nu echt bijna.

De proeven gingen best aardig, ik had een 3e prijs. <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 21:17

Wat eng Boemel, zo middenin de nacht! Gelukkig geen ernstig gewonden...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 05:41

Zo dan boemel, dat is flink schrikken :oo Gelukkig is het met een sisser afgelopen..
En gefeliciteerd met je behaalde punten, mag je trots op zijn *\o/*

@Nickeltje, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :D

@Zapje, au klinkt pijnlijk :(:)

Ik ben voor het eerst in jaren weer eens een nachtdienstje aan het werken. Kijk wel uit naar mn bedje haha.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 07:49

Gelukkig niks ernstigs boemel

Karin,slaap lekker

Gisteren reed mn dochter WE met de tinker, wat een geweldig paardje is hij toch. deed alles, keek er nog net niet verveeld bij alleen met 1 hand rijden raakte zij van in de war en hadden ze samen een beetje error. Erna zelf nog mn Spanjaard gereden, hoop spanning in begin maar dankzij de les van Patrick wel weer verder gegaan en mooi kunnen afsluiten. as woensdag zou hij weer komen,

Is er nog een les ingepland bij jou Boemel?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 09:08

Slaap lekker Karin, t lijkt me pittig.
Al ben ik zelf een erg slechte slaper, verplicht wakker blijven, lijkt me pittig.

LN, echt fijn dat jullie zoveel schik hebben met de Tinker. En mooi dat de lessen zoveel tools opleveren.

Ik heb niks meer ingepland staan bij Patrick.
2e paasdag heb ik les bij iemand anders afgesproken. En de instructeur van Belker neemt binnenkort contact met me op. Misschien als T zich zo aandient dat ik nog best een keer les neem van Patrick, maar voor nu vind ik zijn planning echt te onbetrouwbaar om er nog mee te willen rekenen.

Ik las dat mijn zadelpasser, die volgende week zou komen en waar ik echt om zit te springen door de oorlog in ME vastzit en 2 weken later pas terug komt en opnieuw moet gaan plannen. Ik ga ff een andere noodlijn inschakelen.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 11:04

Sterkte Lorette!

Ai boemel, gelukkig is het inderdaad met een sisser afgelopen. En fijn dat de wedstrijd goed gegaan is! Ik zag die zadelpasser toevallig net voorbij komen op FB.

Fijn dat de trailer besteld is, Zapje. Is de levertijd lang of valt het mee?

Wat leuk, Nickeltje! Wij waren zaterdag ergens waar ze ook zeiden dat ik eigenlijk beter nog een groot paard bij de kudde kon zetten, in plaats van mijn rijpaard met zes kleintjes… tja, wat een vervelend advies haha :+

LN, hebben jullie in Weert meegereden?

Wij hebben gisteren een marathon gereden. Wat een heerlijk weer was het daarvoor! Gelukkig zit Picasso niet zo dik in zijn vacht, dus hij kon het goed hebben.
Afbeelding

En nog een weekjeeeeee en dan de sleutel van ons nieuwe plekje, kan niet wachten :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 11:10

Afbeelding

Nee in Posterholt gereden.

Lys spannend

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-26 11:29

Jeetje Boemel dat is schrikken! gelukkig viel de schade mee (tenminste schade aan Ice dan). En ook nog een fijne wedstrijd kunnen rijden. Hopelijk snel weer les met iemand die wel stabiel is in les geven. En hopelijk kan de noodlijn voor het zadel snel komen.

Zapje hopelijk blijft de wolf weg. Fijn dat je wat korting op de trailer hebt kunnen krijgen. En stomme wesp.

Nickeltje heeft een kudde aanvulling gevonden, proficiat!

Karin hopelijk lekker geslapen.

Lys_PPA heeft marathon gereden met heerlijk weer.

En trots op tinker en puberkind van LN. Ze deden het echt super!

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 11:38

Ahh van christel, ook leuk!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 19:40

Lyss PPA, leuk dat is bijna
Lekker weer om te mennen.

Wat een stoere foto Lynn Nikita. Hoe groot is de Tinker?

Hulplijn zadel is geregeld voor as vrijdag. Vriendin heeft zadelpasser opleiding gedaan.
Ik heb serieus 5 zadels liggen, waarvan er geen een meer mooi ligt op Ice. Vriendin kan wel even kijken naar aanpassen kopijzer/ wat bijvullen of gebruik van een prolitepad zodat ik iig even kan overbruggen.
Dus ik ben blij dat ze komt.

Ik vind stilzetten eigenlijk geen optie voor Ice nu ze paddock gebonden is om Diekke rustig te houden en ze nu eindelijk weer wat harder aan het afvallen is.

Heb net voor t eerst dit jaar gras gemaaid. Ice had graag willen helpen :D Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 19:57

Tinker is 150 denk ik, kind is 12 en 158

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 20:30

Fijn dat Ice geen schade had en je kon starten Boemel. Gefeliciteerd met prijs en punten.

LN, wat een leuke foto van pony wn dochter, mooi geconcentreerd.

Zapje gefeliciteerd, wat voor trailer is het geworden?

Nickeltje, gefeliciteerd met de uitbreiding.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-26 21:03

Wat leuk van de wedstrijd Boemel, gefeliciteerd. En wel even schrikken met die nachtelijke taferelen!
Ik heb donderdag les bij Patrick gepland. Hoop dat het door gaat, zo niet dan plan ik ook niet meer. Ben al vanaf december bezig.

LN met een dochter de WE gereden heeft, echt leuk. Zie mijn dochter dat straks ook nog wel een keer doen :)

LyssPPA succes met wachten! Lekker afleiding zoeken

Spannend met die wolf Zapje, kan me voorstellen dat het veel onrust geeft. Hopenlijk is tie nu gevlogen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 09:50

Ik ben sterk aan het overwegen om over te stappen van hooi naar voordroog. Heb vaak wisselende partijen, dan wordt het weer niet gegeten, dan is het weer te stoffig, en nu is er ook weer een prijsverhoging bij gekomen. Voordroog kost me een kwart van het bedrag van hooi en wordt over het algemeen beter gegeten. Ik heb ook een senior die het makkelijker wegkrijgt. Maar.. ik heb 3 koudbloeden. Ze zijn verder niet IR, of gevoelig voor bevangen. Heeft iemand van jullie ook eens die overstap gemaakt?

Door die verhalen online twijfel ik. Dat voordroog slecht zou zijn etc etc. Aan de andere kant: veel grote stallen voeren voordroog met paarden die dagelijks nauwkeurig gemanaged worden en die doen het goed.

Ik zoek even wat ervaringen en meningen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-26 09:53

Je kunt het altijd proberen denk ik? Ik weet dat LN hele mooie balen heeft die wat langer zijn blijven liggen drogen. Daar zou ik naar proberen op zoek te gaan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-26 09:54

Wij zijn weg gegaan van onze pension stal waar alleen voordroog gegeven werd, maar dat was vaak meer tegen kuilvoer kwaliteit aan...

Nu voeren wij zelf pakjes hooi en hebben we in de winter een aantal rollen voordroog daar doorheen gevoerd omdat het hooi wel erg mager was en met sneeuw en vorst en regen ze wel iets meer voeding mochten hebben...

Maar gemengd voeren maakt dat ze het droge hooi nog minder graag eten want ze weten dat er ook snackbar op het erf aanwezig is...

Mijn HB gevoelige merrie heeft meteen weer een dikke vaste manenkam en een opgeblazen buik en die van mijn vriend was meteen weer aan de diarree wat we op onze pensionstal ook hadden...

Voor mijn situatie thuis blijven wij weer terug bij pakjes hooi, waarvoor we 5,5 euro per pakje betalen, inclusief bezorgen aan huis.